İnternet Satışı Vergilendirme ve Maliye

Üyelik
23 Kas 2015
Mesajlar
10
Konum
İstanbul
Herkese merhaba. İnternet üzerinden hediyelik eşya satmayı düşünüyorum. Bi süredir ufak çaplı satış yapıyorum zaten ama insanlar "Kapıda Ödeme" secenegi istiyor. Bunun içinde kargo firmaları veya ptt vergi levhası şart koşuyor. Bende "Şahıs Firması" kurmaya karar verdim.

G.Gidiyor, N11 tarzı sitelerde satışlar sıkı denetleniyor. Buradan satacağım ürünlerin hepsine fatura kesicem. Ama ben "çoğunlukla" ürünlerimi İnstagram üzerinden satıcam. Araştırdım İnstagram üzerinden ürün satanlar çoğunlukla fatura kesmiyor. Ben de satışlarımın yüzde 20sine fatura kesmeyi düşünüyorum. Çünkü ürünü aldıgım esnaflar malın onlara faturasız girdiğini söylüyorlar, ürün bedeli kadar fatura kesemeyeceğini söylüyorlar vs.

Zaten ben de tüm ürünlere fatura kessem %20 Gelir vergisi, %18 KDV aşırı fazla çıkıyor. Bir de k.ödeme komisyonlu oldugu için gönderi başı 9 TL kargo ücreti var. Hesaplıyorum bir şey kazandırmıyor.

Sorum şu ki. Kargo firmasında aylık kaç adet kargo yolladıgım, ne kadar para tahsil ettiğim gözükecek. Keza banka hesabıma yatacak bu para yine belli yani. Ama dediğim gibi instagramda büyük satıcılar var tahminim adam belki ayda 600-700 kargo yolluyor. Araştırdım çoğu her sattıgı ürüne fatura kesmiyor. (Kesenlerde var illa ki)

Yani fiziki dükkanlar gibi. 200 TL iş yaparsın 100 TL Z raporu kesersin gün sonu. Bunu Maliyede ,devlette bilir ama abartmadıgın sürece sorun olmaz.

İnternet işi nasıldır? Şahıs firması kurarak belli düzeyde satışlarını vergilendiren var mı? Sattıgınız her ürüne kuruşu kuruşuna fatura kesiyor musunuz? Veya Maliye doğal olarak göz yumuyor mudur her ürüne fatura kesilmemesine . Teşekkürler.
 
Üyelik
28 Mar 2007
Mesajlar
195
Konum
İSTANBUL
Nasıl bir cevap bekliyorsunuz acaba bu site mali müşavirlerin yazıştığı fikirlerini paylaştığı bir site siz bu siteden nasıl cevap bekliyorsunuz merak ettim. siz en iyisi yazdığınızdan da anlaşılıyor bildiğinizi okuyun yarın canınız yandığında bir muhasebeci bulur vergilendirmeden kazandığınız paralarla cezaları ödeyebilirseniz ne ala....
 
Üyelik
5 Ocak 2016
Mesajlar
99
Konum
Kayseri
sizin de faruk beyin de dediği gibi böyle bir şey yaparsanız çok kolay yakalanır ve vergi ve ceza ile karşılaşabilirsiniz. burada yazan hemen herkes size elinizden geldiğince kayıtlı çalışmanızı önerecektir. onun için karar sizin. zaten siz çareyi bulmuşsunuz. kolay gelsin.
 

merkür2

Tanınmış Üye
Üyelik
27 Tem 2012
Mesajlar
5,209
Konum
Manisa
Zaten maliye kargo firmalarından b-trans ile bu tip işleri denetlemek üzere bizlerin Ba+Bs gibi bilgiler almaya başladı/başlayacak.
 
Üst