İptal ve Ek Bildirge Sorunu

Üyelik
31 Ara 2016
Mesajlar
87
Konum
İzmir
İşyerimizde İşe girişi 2019/Temmuz ayında olan bir çalışanı, sehven 2019/Mayıs Bildirgesinde Hizmet listesine ekledik ve bildirgeyi tahakkuk ettirdik. Yanlışın anlaşılması üzerine iptal ve ek bilirge verdik kuruma. Kurum denetime sevk edileceğini ve denetim sonunda işlemin neticeleneceğini söyledi. Benim sorum şu, bu denetim fiili bir denetim mi olur ve bunun sonucunda idari bir para cezası kesilebilir mi? Ayrıca bu personel için ilave istihdam teşviği alınacaktı bu durumda teşvik tanımlaması da yapılmıyor ve sistem bu kişinin sanki işe giriş bildirgesi varmış gibi teşvik vermiyor. Çok karışık bir durum oldu. Yardım ederseniz çok sevinirim.
 
Temmuz Ayında işe girmiş bir kişi nasıl Mayıs ayında Aylık hizmet prim bildirgesi ekleniyor. Mayıs /2019 bildirgeleri zaten Haziran ayında beyan edildi. Sgk bu konuyu nasıl değerlendirir bilemiyorum ama SGK bir çok konu da çok katı. Biz de farklı sıkıntılar yaşadık.
 
Kişinin giriş evrakları haziranda bize ulaştı. Temmuzda girişi yapılacaktı. E malum Haziranda Mayısın bildirgesi veriliyor. Personelimizde kişiyi muhasebe programına kayıt ediyor, tarihi de mayıs ayında atmış. Sonra da e-bildirgeyi gönderip onaylıyor. Biz de kontrol sonucu farkına varıyoruz tabi ama iş işten geçiyor. Bakalım nasıl çözeceğiz. SGK denetime gönderecek ve denetmen gelecekmiş. Henüz denetime yazı yazılmamış. Denetime yazı yazılınca gidip denetmenle görüşeceğiz. Bis denetimden çekinmiyoruz ama tek korkum, ek iptal verdik diye ilave istihdam teşvikten yararlanma durumumuzun sonraki dönemlerde iptal edilmesi.
 

Benzer konular

Üst