uyumsoft

İrtibat Bürosu Açılışı

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan fatmanur
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

fatmanur

Katkı Sunan Üye
Üyelik
5 Eki 2005
Mesajlar
218
Konum
.
Merkezi Türkiyede bulunan bir Anonim Şirket İstanbul ilinde irtibat bürosu açmayı düşünüyor . Bununla ilgili yapılması gerekenler nelerdir . Bu konuda bilgilerinizi paylaşır mısınız .
 
Ynt: irtibat bürosu açılışı

İRTİBAT BÜROSU KURULUŞU

Müsteşarlık, yabancı ülke kanunlarına göre kurulmuş şirketlere, Türkiye'de ticari faaliyette bulunmamak kaydıyla irtibat bürosu açma izni vermeye ve bu izinlerin süresini uzatmaya yetkilidir.

Yabancı şirketlerin, para ve sermaye piyasaları, sigortacılık gibi özel mevzuatı bulunan alanlarda faaliyette bulunmak amacıyla irtibat bürosu açma talepleri, ilgili özel mevzuatı çerçevesinde yetkili kılınan kurum veya kuruluşlarca değerlendirilir.





Başa Dön





Başvuru İçin Gerekli Belgeler

Türkiye?de irtibat bürosu kurmak için aşağıdaki belgelerle müracaat edilir:

a) Ana şirkete ait ve ilgili Türk Konsolosluğunca veya Lahey Devletler Özel Hukuku Konferansı çerçevesinde hazırlanan Yabancı Resmi Belgelerin Tasdiki Mecburiyetinin Kaldırılması Sözleşmesi hükümlerine göre tasdik edilmiş Faaliyet Belgesi aslı,

b) Ana şirket hakkında hazırlanmış Faaliyet Raporu veya bilanço ve gelir tablosu,

c) İrtibat bürosunun faaliyetlerini yürütmekle görevli olarak atanacak kişiye verilecek yetki belgesi aslı,

d) İrtibat bürosunun kuruluş işlemlerinin başka bir kimse aracılığı ile yürütülmesi durumunda vekaletname aslı.

e) Vekaletname (Ek-1)
 
Ynt: irtibat bürosu açılışı

VII- İRTİBAT BÜROLARINDA DEFTER, KAYIT VE BELGE DÜZENİ

Giriş bölümünde de açıklandığı üzere, irtibat bürolarının, yabancı sermaye mevzuatına göre ticari faaliyette bulunmaları yasak olduğundan bu büroların iktisadi yapılarının özellikle Maliye açısından yakından takip edilmesi zorunluluğu ortaya çıkmıştır.

Yukarıda da görüldüğü üzere irtibat büroları ticari faaliyette bulunmadıkları müddetçe kurumlar vergisi ve katma değer vergisi yönünden mükellefiyet tesis ettirmeyeceklerdir. Ancak, yine de bir takım ödemeleri nedeniyle GVK md. 94, Damga Vergisi Kanunu ve SSK açısından bazı beyan ve ödeme mükellefiyetleri vardır.

Ayrıca Maliye idaresi tarafından verilen çeşitli görüşlerde de, ticari faaliyette bulunmamasına rağmen irtibat bürolarının faaliyetlerinin anlaşma kapsamında işyeri oluşturup oluşturmadığının tespiti ve izlenebilmesi için teşebbüslerin dar mükellef olarak mükellefiyetlerinin tescil edilmesi ve Vergi Usul Kanunu?nda öngörülen defter tutma, belge düzenleme ve bunların saklanması ve ibrazı gibi ödevleri yerine getirmeleri gerektiği açıklanmıştır.

İdarenin irtibat bürolarını dar mükellef kurum olarak mükellefiyete tabi tutmak istemesinin nedeni muktezalardaki ??anlaşma kapsamında işyeri oluşturup oluşturmadığının tespiti ve izlenmesi?? şeklindeki açıklamaları ile izah edilmiştir. Kısaca idare irtibat bürolarını izlemek, kontrol altına almak, kontrol etmek gibi nedenlerle dar mükellef statüsünde mükellefiyete tabi tutmaktadır.

İdare irtibat bürolarını ilişkin görüşlerini, her an ticari faaliyette bulunabilecekleri yaklaşımı üzerine kurmuştur. İrtibat bürolarını izlemek (mükellefiyet tesis ettirerek), kontrol etmek (beyanname verdirerek) bu yaklaşımın bir sonucudur.

Tüm bunların yanı sıra , irtibat büroları yukarıda açıklandığı gibi bazı ödemeleri ile çeşitli tevkifatları yapmak ve beyan etmek mükellefiyeti ile karşı karşıya kalabilecekleridir. Bilindiği üzere, mevzuat açısından tüm beyanlar geçerli belge ve kayıtlar ile ispat edilebilmelidir. Örneğin, verilecek bir muhtasar beyannamede yer alan tevkifata dair belge ve kayıtların incelenmesi gerekebilecektir. Yine çalıştırılacak personel için ödenmesi gereken sigorta ve işsizlik primleri de yine geçerli bordro ve kayıtlarla ispat edilebilmelidir. Yine çeşitli para transferleri (yurt dışından irtibat bürosuna), banka hareketleri veya diğer nakit ödemeleri ya da çek düzenlemelerinin takibi vb. (sadece denetim amaçlı değil, irtibat bürosu faaliyetlerinin sağlıklı bir şekilde yürütülebilmesi içinde) ancak tüm bunların düzenli bir şekilde defter kayıtlarına işlenmesi ile sağlanabilir. Bilindiği üzere, deftere kaydedilecek her türlü işleminde mutlaka açıklayıcı, ispat edici bir belgeye dayanması yasal zorunluluktur.

Sonuç olarak, kurulacak irtibat bürosu bilanço esasına tabi olarak yevmiye defteri, defter-i kebir ve envanter defteri tutmak, bunları VUK hükümleri çerçevesinde tasdik ettirmek ve saklamakla yükümlüdür. Ayrıca, GVK md. 94 kapsamında yapabileceği bazı ödemeler için muhtasar beyanname vermesi ve ayrıca çalıştırılacak personele yapılacak ödemelerden damga vergisi kesintisi yapılacağı için vergi dairesinde mükellefiyet tesis ettirmesi de gereklidir. Ancak, dar mükellef statüsünde de mükellefiyet tesis ettirerek, ticari faaliyeti olmadığı halde kurumlar vergisi beyannamesi vermek zorunluluğunda olup olmadığı tartışmalı bir konudur. Olsa bile bu beyannamenin sadece bilgilendirme amaçlı olarak ?boş beyanname şeklinde? verileceği tabiidir.

Yukarıda da açıkladığımız gibi irtibat büroları kesinlikle ticari faaliyette bulunamaz ama bu asla bazı gelirler elde edemeyeceği anlamına gelmez. Atıl fonların değerlendirilerek faiz geliri elde edilmesi ya da büroya ait bazı taşınmazların kiraya verilmesi gibi. Ancak bu gibi hususlar her zaman eleştirilmeye açık konulardır. Çünkü, olabilecek bir takım gelirlerin (faiz, kira vb. ticari faaliyet dışı olsa dahi) beyana konu edilmesi gerekirdi eleştirisi ile cezalı tarhiyatla karşılaşılabilir. Bu nedenle irtibat bürosu sadece amacına uygun bir şekilde çalışmalı, ödeme yapılacaksa bu ödeme için yurt dışından gerekli para transferi beklenmeli ve mümkün olduğunca irtibat bürosunda para tutulmamalıdır (ya da sadece kısa süreli günlük olağan giderler için tutulmalı), gayrimenkul edinilmesi ise amacını aşan bir faaliyet olarak değerlendirilebileceğinden bu gibi spesifik yatırımlardan kaçınılmalıdır.
 
Ynt: irtibat bürosu açılışı

yabacı şirket değil merkzi türkiyede buluna bir şirket bunu içi a maddesi gerekli mi
 
Ynt: İrtibat Bürosu Açılışı

öncelikler karar almalısınız daha sonra vergi dairesine bildirimde bulunacaksınız şayet fatura hareketi olmayacak ise . aksi taktirde şube olarak tescili gerekir diye düşünüyorum irtibat bürolarının sadece vergi dairesine bildirimde bulunması yeterli . yinede farklı fikriler olabilir ..
 
Ynt: İrtibat Bürosu Açılışı

Benim bildigim her ne olursa olsun irtibat burolari ticari faaliyetlerde bulunamaz ve her yilin Mayis sonuna kadar vergi dairesine bildirim yapmakla yukumluker ve Evren1981 nickli arkadasimin acikladigi gibi istenilen evraklari Hazine Mustesarligina vermeleri gerekiyor.
 
Ynt: İrtibat Bürosu Açılışı

sayın fatmanur merkezi Türkiye'de bulunan şirketinize ait yine Türkiye'de,ister irtibat bürosu, ister şube, ister depo, ister vs.yani işyeri kapsamında bulunan bu tür ek işyerlerini öncelikle yönetim kurulu kararı alarak notere onaylatarak tescile tabi olmaksızın vergi dairesine verceksiniz tescile tabi olmaksızın diyorum çünkü vergi usul kanununda işyeri sayısındaki artş ve azalışların 30 gün içinde ilgili vergi dairesine bildirilmesi mecburdur.İşte bu mecburiyette ticaret odasından tescil edilme şartı olmadığından bu tür işyeri açılışları için vergi dairesine ek işyeri açma dilekçesi,kira kontratı yada tapu fotokopisi ile karar örneğini vermeniz ve kira kontratı yapılmışsa yapıldığı ayda damga vergisi beyannamesi vermeniz gerekmektedir.
 
Ynt: İrtibat Bürosu Açılışı

cevaplar için teşşekkürler.karar örneğine ihtiyacım var eliniz de varmı acaba ?
 
Ynt: İrtibat Bürosu Açılışı

PARTAK ' Alıntı:
sayın fatmanur merkezi Türkiye'de bulunan şirketinize ait yine Türkiye'de,ister irtibat bürosu, [size=10pt][size=10pt]ister şube[/size][/size], ister depo, ister vs.yani işyeri kapsamında bulunan bu tür ek işyerlerini öncelikle yönetim kurulu kararı alarak notere onaylatarak tescile tabi olmaksızın vergi dairesine verceksiniz tescile tabi olmaksızın diyorum çünkü vergi usul kanununda işyeri sayısındaki artş ve azalışların 30 gün içinde ilgili vergi dairesine bildirilmesi mecburdur.İşte bu mecburiyette ticaret odasından tescil edilme şartı olmadığından bu tür işyeri açılışları için vergi dairesine ek işyeri açma dilekçesi,kira kontratı yada tapu fotokopisi ile karar örneğini vermeniz ve kira kontratı yapılmışsa yapıldığı ayda damga vergisi beyannamesi vermeniz gerekmektedir.

sayın partak şubenin tescil ve ilanı gereklidir . yazdıklarınızı tekrar gözden gecirmenizi öneriyorum .
 
Ynt: İrtibat Bürosu Açılışı

karar örneğine gelince
karar tarihi :xxxx
karar no:xxx
karakın konusu : .... ilinde irtibat bürosu açılması
toplantıya katılanlar : şirket yön kurulu...

_________________________________________________________________

karar metni

şirket yön kurulu ........../ ...../ .... tarihinde şirket merkezinde toplanark araşagıdaki kararları almışlardır..

1-Şirket ana sözleşmesindeki yazılı hususları iştigal etmek üzere ............................................adresinde irtibat bürosu açılmasına karar vermimişlerdir


imza .
 
Ynt: İrtibat Bürosu Açılışı

sayın ayaşar odadan tam bilgi alamadım size minettarım.. teşekkürler,
oda ile görüştüm aynen sizin yazdığınız gibi dediler karar örneğide aldım fakat sizin formatı uygulayacağım..
 
Ynt: İrtibat Bürosu Açılışı

AyAşAr ' Alıntı:
sayın partak şubenin tescil ve ilanı gereklidir . yazdıklarınızı tekrar gözden gecirmenizi öneriyorum .

sayın ayaşar yazdıklarımı gözden geçirmeme gerek yok çünkü vergi usul kanunun aşağıdaki maddesi çok sarih, siz herhalde hiç uygulama yapmadınız, tamamen teorik konuşuyorsunuz uygulamalar bu yöndedir.Örnek verelim o zaman, merkez istanbul da şube ise il dışında yani Bursa da olsun.siz Ticaret odasına şube tescili yapmadan da şube açılışını yönetim kurulu yada ortaklar kurulu kararını noterden onaylatıp şubenin bulunduğu yer vergi dairesine bildirirseniz şubenizin bulunduğu yer vergi dairesi kendi sicilinde bu şubeyi açar( il dışında olduğundan dolayı merkez vergi dairesi açamıyor, aynı il içinde olsaydı zaten merkez vergi dairesi şubeyi bağlayacaktı) ve yoklamanızı tutturup merkez vergi dairenize yoklama ile birlikte sadece bildirimde bulunursunuz ve merkez vergi dairenize yada mali müşavirinize şube vergi levhanızı tasdik ettirirsiniz.
(Aşağıdaki kanun maddesinin neresinde ticaret odası tescili gerekmektedir yazmaktadır ben göremedim de...)

İşletmede Değişikliğin Bildirilmesi

Kanun Ad VERGİ USUL KANUNU
Madde No 159
Kapsam
Aynı teşebbüs veya işletmeye dahil bulunan iş yerlerinin sayısında vukua gelen artış veya azalışları mükellefler vergi dairesine bildirmeye mecburdurlar.
 
Ynt: İrtibat Bürosu Açılışı

nasıl bir karar alıyorsunuz. anlamadım . şube sermayesi,kimlerin şubeden sorumlu oldukları , şubenin ünvanı bunları kararınızda belitmiyor musunuz . hem bunlar ticaret sicilinde yayınlanmayacınca buraya siz .......... şubesidir diye bilirmisiniz. mümkün mü bu sayın partak karıştırmayın şube niteliği taşımayan işyerlerinin tesciline gerek yoktur. Ama şubenin tescili gereklidir.

T.Ticaret kanunu

Madde 42: Merkezi türkiye de bulunan ticari işletmelerin şubeleri de bulundukları yerin ticaret siciline tescil ve ilan olunur.
 
Ynt: İrtibat Bürosu Açılışı

sayın ayaşar, kavram kargaşası yarattığının farkındamısın acaba? yazdıklarımı yeterince okumamışsın.Şimdi sana cevap olarak yazdığım şey vergi usul kanunu hükümleri açısından yapılması zorunlu olandır.vergi dairesi şubeyi bağlarken zaten 1 şube ve şube adreside .............. dır. olarak bağlamakta senin bahsettiğin durum ise TTK da olması gereken durum, kararda şube adresi, şubeye ayrılan sermaye yada sermaye ayrılmadığının belirtilmesi,şubenin ünvanı,ve son olarakta şube idaresinin kim tarafından gerçekleştireceği yani şube müdürü yazıyor ise vergi dairesi tescil şartı aramıyor anlatmak istediğim bu sadece.sen istersen tescile de verirsin kimse sana niye tescile veriyorsun demez, kararın noterden onaylatılması+Ticaret odası tescil harcı yaklaşık 1300 TL.yi bulur.Umarım anlamışsındır.
 
Ynt: İrtibat Bürosu Açılışı

sayın partak ne kadar anlatsamda boş ya ben bu işi bilmiyorum yada siz hiç şube tescili yapmamışsınız .Hala şubeyi dpo vs gibi ek işyerleri ile karıtştırmaktasın.bu konuda gib'in yazısı var aşığı alıyorum ve gerekli yerleri blokluyorum. fazla uzatmak istemiyorum .depo veya irtibat bürosu açılışı değilde şube açılışı ile ilgili bir deneyimin olurda bu bilgilerden istifade etmiş olursun sana göre ttk boşuna çıkarılmış bir kanun olabilir tescili yapılırken tecil belgesinin gerekli oldugundan haberin yok.


[size=10pt][size=10pt][size=10pt]İlave İşyerleri [/size] [/size] [/size] İçin Tescile Gerek Yok


İstanbul Vergi Dairesi Başkanlığı Mükellef Hizmetleri Usul Grup Müdürlüğü Usul Müdürlüğü 22/11/2006 tarih ve 9639 sayılı yazıları ile Derneğimiz Başkanı Abdülaziz URAL'ın 20/07/2006 tarihli dilekçesine istinaden ilave işyerleri için ticaret tesciline gerek olmadığını duyurdu.
"İlgide kayıtlı dilekçenizden, Kurumlar Vergisine tabi mükelleflerin şube açılışı için vergi dairelerine başvurmaları halinde şube açılışına dair ticaret siciline tescil belgesi ve ticaret sicil gazetesinin aranılıp aranılmayacağı, [size=10pt]şube niteliği taşımayan ilave işyerlerinde tescil belgesi [/size] ile ticaret siciline müracaatına ait belgenin aranıp aranılmayacağı, merkezi İstanbul Büyükşehir Belediyesi sınırları içinde bulunan mükelleflerin aynı sınırlar içinde açtıkları şubeler için de tescil belgesi ile ticaret siciline müracaatına ait belgenin aranılıp aranılmayacağı konusunda bilgi istenildiği anlaşılmıştır.
Konuyla ilgili olarak Maliye Bakanlığı Gelir İdaresi Başkanlığı ile yazışma yapılmış olup, alınan 10.11.2006 tarih ve 87674 sayılı yazıda;
"213 Sayılı Vergi Usul Kanunu'nun 159'uncu maddesinde; "Aynı teşebbüs veya işletmeye dahil bulunan iş yerlerinin sayısında vukua gelen artış veya azalışları mükellefler vergi dairelerine bildirmeye, mecburdurlar." hükmü bulunmakta ve aynı Kanunun 168'inci maddesinde de, değişiklik bildirimlerinin bildirecek olayın vukuu tarihinden itibaren bir ay içerisinde mükellef tarafından vergi dairesine yapılacağı belirtilmektedir.
Ayrıca, anılan kanunda ticari işletmelere ait şubelerin ticaret siciline tescil edilmesine dair herhangi bir hüküm bulunmamaktadır.
Bu nedenle, mükelleflerin mükellefiyeti devam ederken bu iş nevine dahil işyeri sayısında bir artış söz konusu olduğunda, değişiklik bildirimi olarak mütalaa, edilerek bir ay içinde ilgili vergi dairesi'ne bildirilmesi ve bu bildirimi alan vergi dairesince de mükellefiyetin tesis edilmesi gerekmektedir.
Buna göre farklı vergi daireleri yetki alanı içinde ilave işyeri açılması durumu nedeniyle yeni mükellefiyet tesisinde; gerçek kişilerde konu ile ilgili yazılı bildirimin tüzel kişilerde de ilave işyeri açılması ile ilgili yönetim kurulu kararının noter tasdikli bir örneğinin vergi dairesine verilmesi yeterli görülmektedir." denilmektedir.
Bilgi edinilmesini rica ederim.
Alim SAYILGAN
Başkan a.
Grup Müdür V."
 
Ynt: İrtibat Bürosu Açılışı

sayın a ayaşarın söylediklerinin aynısını ben bu konuyu sicil memuruna sorduğumda bana tescil yapıp yapmadığımı ve tescil ilişkin belgeninde şube evrakları arasında bulunması gerektiğini söyledi. SGK' ya sorduğumda ise bana ticaret sicil gazetesininde bulunması gerektiğini söyledir. ben bu konuyu çok araştırdım her halükarda tescil yapmam gerekiyor Bayilik alacağımız firma bizden bu yer için imza sirküsü ve oda sicil belgesi istiyor yoksa alamayacağız .böylelikle tescil gerekli oluyor . cvplar için teşekkürler..
 
Ynt: İrtibat Bürosu Açılışı

AyAşAr ' Alıntı:
sayın partak ne kadar anlatsamda boş ya ben bu işi bilmiyorum yada siz hiç şube tescili yapmamışsınız .Hala şubeyi dpo vs gibi ek işyerleri ile karıtştırmaktasın.

sayın ayaşar size sadece gülüyorum,o kadar çok şube tescili yaptımki kimisinde tescil evraksız kimisinde ise tescil evraklı olarak, hemde depo, ek işyeri adları altında.Evet senin bu işi bilmediğini anladım.önce foruma sunduğun yazıyı oku, yazıdaki cevabı bile anlamamışsın ki, adamlar cevap yazmışlar işte senin gibiler öğrensin diye ben sana anlatayım o zaman ve sende öğren tamammı öyle bilmiş gibi ahkam da kesme bir halt bildiğin yok bari öğren, ticaret odasınca şube, ek işyeri olarak geçer, vergi dairesince ek işyeri ise, şube, depo,yurt içi irtibat bürosu v.s gibi işyeri niteliği taşıyan yerlerdir sunduğun yazıda bile bu konudan bahsedilmişken(yani işyeri niteliği taşıyan yerlerden) sen nasıl oluyorda kalkıp şube ile ek işyerini karıştırmakdan bahsediyorsun ikiside vergi dairesi açısından aynı şey yahu!!bak tekrar ediyorum vergi dairesi için şube, ek işyeri, depo, irtibat bürosu, işyeri niteliği taşıdığından dolayı işyeri sayılıyor tamammı ? bence sen bilgi erozyonuna uğramışsın.
 
Ynt: İrtibat Bürosu Açılışı

arkadaşım bak MB yazısı yukarıda umarım burdan anlarsın.v.u.k tek başına nasıl bağlayıcı oluyor T.T.K hükümlerin hiç mi öne mi yok .şirketi kurmak kolay.vergi dairesine bildirimini yaparsın o da gellir bu merkezde böyle bir işyeri var der.ama sen tcaret erbabı olarak ticari hayatta ben buranın sahibiyim buranın yetkilisiyim bankalarda diğer resmi kuruluşlarda belge istendiği zaman tutup maliyenin yapmış olduğu yoklamayı mı göstereceksin.buna sadece gülünür. depo .irtibat bürosu vs. gibi ek işyerlerinde aranmaz ama şubede aranır.soruyu soran arkadaş da zaten ilgili yerlerden aynı cevabı almış kalmış hala aksini idda ediyorsun.

şube niteliği taşımayan ilave işyerlerinde
demiş . .
 
Ynt: İrtibat Bürosu Açılışı

fatmanur ' Alıntı:
sayın a ayaşarın söylediklerinin aynısını ben bu konuyu sicil memuruna sorduğumda bana tescil yapıp yapmadığımı ve tescil ilişkin belgeninde şube evrakları arasında bulunması gerektiğini söyledi. SGK' ya sorduğumda ise bana ticaret sicil gazetesininde bulunması gerektiğini söyledir. ben bu konuyu çok araştırdım her halükarda tescil yapmam gerekiyor Bayilik alacağımız firma bizden bu yer için imza sirküsü ve oda sicil belgesi istiyor yoksa alamayacağız .böylelikle tescil gerekli oluyor . cvplar için teşekkürler..

+1
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst