İrtibat Bürosu Şube

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan MURO
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

MURO

Katkı Sunan Üye
Üyelik
30 May 2005
Mesajlar
630
iritibat bürosu ile şube işyeri açılışlarında neye göre belirleniyor hangi şartlar olursa şu açılır diye bir kanun varmı. çünkü iritbat bürolarının kurulması çok kolay ve fazlada bir masraf gerektirmiyor. ama bankalar falan iritibat bürosu yerine neden şube açıyorlar. bu konularda ve özellikle irtiabat büroları(yerli firmalar için) ile ilgili detaylı bir bilgi almak istiyorum. bunu nereden öğrenebilirim. yardımcı olursanız sevinirim
 
Ynt: İrtibat Bürosu Şube

sayın muro irtibat ofisleri ile şube arsında sadece şubelerin fatura kesebildiği fakat irt.ofisinin fatura kesemediği diye biliyorum.
 
Ynt: İrtibat Bürosu Şube

Basit olarak izah edecek olursak
Eğer bir iş yerinde satış işlermi varsa şube yoksa irtibat bürosudur.
 
Ynt: İrtibat Bürosu Şube

irtibat büroları ile ilgili açık ifadelerle yasal düzenleme yok....
şube kavramı üzerinde durulmuş ve açıklamış.bu durumda da şube ticaret kanunu ve ilgili yasal düzenlemelerde bahsedilen şubelerin taşıması gerekli vasıflar yok ise şube değil irtibat bürosu olarak mütalaa edilmesi gerekiyor. ancak vergi idaresi açısından önemli bir husus irtibat bürosunda mali işlem olmaması. yani bir işyerini irtibat bürosu olarak vergi dairesine tescil için o iş yerinde parasal işlem olmaması gerekiyor.

benzeri şekilde showroom kavramı için de yasal düzenlemede yer verilmemiş olup, irtibat bürosunu bir nevi showroom gibi düşünmek gerekit. yani showroomda sadece sipariş alınır, ürünler tanıtılır.fatura düzenlenmez, mal satılmaz.sadece tanıtım amacı vardır. benzer şekilde irtibat bürosunu düşünürsek eğer irtibat bürosunda amaç sadece müşteri ile iletişim, sipariş alma gibi olmalıdır.
 
Ynt: İrtibat Bürosu Şube

öncelikle ilginiz için teşekkür ederim. anladığım kadarıyla irtibat bürolarında satış yapılmaması gerekiyor. peki bu noktada aklıma bir soru takılıyor. bizim türkiyenin değişik yerlerinde kırtasiye ürünleri satışı yapan iş yerlerimiz mevcut. biz bunlarının açılışlarını yaparken yönetim kurulu kararlarına kitap kırtasiye satışı işi diye yazıp karar alıyoruz. bu kararıda maliyeye veriyoruz. bu işyerininde irtibat bürosu olarak açılacağını vergi dairesine, ssk ya ve bölge çalışmaya bildiriyoruz. şimdiye kadar bir problem yaşamadık. hatta açarken özellikle irtibat bürosu olarak açılacaağı vurgulanıyor. işyerlerimizin hepsinde satış yapılıyor. bu durumda sizin anlattıklarınıza göre bizim işyerlerinin irtibat bürosu değil şube olarak açılması gerekmezmi. 2.si maliye böyle bir durumda bizi şimdiye kadar uyarmadı bir yanlışlık olsa ikaz etmeleri gerekmezmi. yardımcı olursanız sevinirim.
 
Üst