İş Avansı Verilmesi ile İlgili

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan termal
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Üyelik
23 Mar 2007
Mesajlar
31
A.Ş.yetkili müdürü zaman zaman şirket işleri ile ilgili bulunduğu ilçeden şehire gidiliyor.Yapılan yol,yemek,kırtasiye,vs. harcamaları için örnek olarak gideceği gün 150.00 ytl. hesabına yarılıyor.Daha sonra getirdiği masraf faturaları ile kapatılıyor.Masraf belgeleri arasında yazarkasa fişlerinin olması sakınca yaratırmı, masraf belgelerinin kdv.leri indirm konusu yapılacak mı.Örnek bir kayıt gösterirmisiniz.Yapılan bu ödemelere ilişkin herhangi bir belge hazırlanmasına gerek varmıdır,Teşekkür ederim.
 
Ynt: İş Avansı Verilmesi ile İlgili

Sayın termal,

Yapılan masraflara ilişkin bir masraf lisesi hazırlatmanızı tavsiye ederim. Bu listedede tarih, ekine konulan fatura ve diğer belgelerin dökümü, masrafı yapan kişinin görevi ve imzası gibi bilgilere yer verin.

Kayıt konusunda yapılan harcamalar hangi departmana ilişkin ise orda giderleştirin. Tabi ki kdv' yi indirim konusu yapın.
 
Ynt: İş Avansı Verilmesi ile İlgili

Sn. termal,

Yazar kasa fişlerini kayda alabilir, belge üzerinde gösterilen KDV' leri indirim konusu yapabilirsiniz.Örnek kayıt olarak; Yetkili müdür arkadaşın bir müşteri görüşmesi için yaptığı seyahat ise 760 grubunda seyahat masraflarına gider kaydedip, iş avansını kapatabilirsiniz.

Ama ben haddim olmayarak size şu tavsiyede bulunabilirim. Bu tür görevler için harcırah belgesi düzenleyiniz. İster gerçek gider yöntemini isterseniz harcırah yöntemini tercih edebilirsiniz. Böylelikle değişik il ve adreslerde yapılan masraflarınızı daha rahat açıklayabilir, görevlenin görev belgesiyle şirkette olmadığından doğabilecek olumsuzlukları önleyebilirsiniz. Ayrıca bu tür uygulama yapmanız halinde harcamalarınızın tanımı yolluk ve gündelikler olarak değişecektir.

Daha detay bilgiye ihtiyaç duyulduğu halde mail adresinize bir çalışma dosyası gönderilecektir.
 
Ynt: İş Avansı Verilmesi ile İlgili

sayın termal yazarkasa fişlerini gider yapabilirsiniz,KDV leride indirebilirsiniz kayıt şu şekilde,
avans verildiği zaman ------------/------------
195-150,00
100- 150,00
....iş avansı mkb.
-----------/-------------
belgeler geldiği zaman -----------/-------------
770- 130,00
191- 20,00
195- 150,00
....nl.ft.lar.
----------/--------------
KDV rakamı farklı olabilir tabi bu masrafları bir listeye kaydedip müdürede imzalatırsanız daha güzel olur iyi günler.
 
Ynt: İş Avansı Verilmesi ile İlgili

204 SIRA NO'LU VERGİ USUL KANUNU GENEL TEBLİĞİ
"Ancak, mükelleflerin ticari faaliyetlerine ilişkin olarak; işyerlerinde kullanılmak ve tüketilmek amacıyla satın aldıkları (Kırtasiye, büro ve temizlik malzemeleri gibi) ve bedeli fatura düzenleme mecburiyetini belirleyen Kanuni haddi aşmayan diğer bir anlatımla perakende satış fişi (veya yazar kasa fişi) düzenleme sınırları içinde kalan mal ve hizmet bedelleri için düzenlenen perakende satış veya yazar kasa fişlerinin gider belgesi olarak kabul edilmesi 213 sayılı Vergi Usul Kanununun mükerrer 257 nci maddesinin Bakanlığımıza verdiği yetkiye dayanılarak uygun görülmüştür."
Psf'lerini kullanmak ancak tebliğ hükmüne göre mümkündür.
 
Ynt: İş Avansı Verilmesi ile İlgili

Şirket müdürünün seyahat masrafları sırasında yaptığı harcamalar ticari emtea veya hizmet değildir. Bir gider kalemidir. Bu nedenle psv , yazar kasa fişi kullanılabilir.
 
Üst