Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz.. Tarayıcınızı güncellemeli veya alternatif bir tarayıcı kullanmalısınız.
sevgili meslekdaşlarım.
mükellefimin işyerinde kasım/2008 ayında iş kazası oldu. bir işçi yaralandı. Biz bunu internetten iş kazası vizite kağıdı ile kuruma aynı gün bildirdik. Daha sonra bize işçiye ödenen geçici iş görmezlik ödeneğinin ödenmesi ile ilgili 1,308,00 TL ceza geldi. Ben buna SGK'nın 2008/108 sayılı genelgesinde aşağıda belirtilen gerekçelerle itirazda bulundum. Genelgede diyorki ; iş kazası "iş kazası bildirim formu" yerine işçi ve işverene ait bazı bilgileri bulunduran bir belgenin verilmesi de kabul edilir diyor. Ama kurumb unu kabul etmiyor. Acaba bu konu ile ilgili tecrübesi olan arkadaş varmıdır.
[
b]2008/108 sayılı genelge[/b
]
Bildirim Kanunun 4 üncü maddesi birinci fıkrasının (a) bendi kapsamındaki sigortalılar için işverenlerince, (b) bendi kapsamındaki sigortalılar için kendilerince Yönetmelik Ek-7?de yer alan ?iş kazası ve meslek hastalığı bildirim formu? ile yapılacaktır. Bildirge e-Sigorta ile Kuruma bildirilebileceği gibi doğrudan ya da posta yoluyla da ilgili üniteye gönderilebilir. Adi posta ile yapılan bildirimlerde Kurum kayıtlarına intikal tarihi, taahhütlü, iadeli taahhütlü veya acele posta ile yapılan bildirimlerde postaya veriliş tarihi esas alınır. İşveren veya sigortalı tarafından ?iş kazası ve meslek hastalığı bildirgesi? yerine bildirgede bulunan bilgileri içeren ve onaylarını taşıyan yazılarla bildirimde bulunması halinde kabul edilecektir. Bildirim yapılan yazıda sigortalının, sicil numarası, adı ve soyadı, doğum tarihi, işyerinde yaptığı iş, işyerinde çalışmaya başladığı tarih, iş kazasının vuku bulduğu yer, tarih ve saat, oluş şekli, tanıkların ad ve soyadları, işyerinin adresi, işverenin adı, soyadı, unvanı ve ikametgah adres bilgileri, şirket merkezi bilgileri, imzalarının da bulunması gerekmektedir.
Sizin yaptığınız bildirim değil ki.(Eğer hazırladığınız vizite kağıdını yazdırıp kaşe,imza yaptıktan sonra kuruma elden/posta ile gönderdi iseniz başka.) SGK sistemi üzerinden vizite kağıdı hazırlamışsınız. Kendi personel programınızda hazırladığınız ile sgk sitesindekinden hazırlamanız arasında fark yok.
11/11/2008 de aynı olay başımıza geldi ben 2 adet vizite kağıdını iş kazası nedeni ile doldurdum iş kazası bildirim formu doldurdum hastane raporunu ekledim aynı gün sgk ya verdim iş kazası bildirim formunun aynısından 2 şer surette Çal. Sos. Güv Bak unkapanına da götürdüm elden verdim.Herhangi bir şey olmadı raporda belirtilen 45 günlük süre sonunda iş göremezlik geliri linkine girip ropor bilgilerini girdim tekrar vizite kağıdı girdim bu sefer netten ama . 3-5 gün sonra işçi ödeneğini aldı.Burada dikkat edilmesi gereken şey bu benim 5. kez başıma geliyor çünkü belgeleri mutlaka elden ve 2 günde vermek mutlaka iş kazası bildirim formu vermek SSK bildirgesinde eksik gün göstermemek tam göstermek çünkü insanız eksikler olabilir tarihlerde 1 gün oynasa bile sorunlar yaşanıyor ben işçi raporlu olsa bile tam çalışmış gibi gösteriyorum. Üniteye sordum çalışmıyor ama biz yinede ücretini tam ödüyoruz sonuçta istirahatli diye eksikmi gösterelim aslında bunun cevabını biliyorum ama yinede sormadan iş yapmıyorum maaşını tam ödediğim için priminide ödemem gerek sonuçta tam ay göstersek bile onun alacağı rapor parasını etkilemiyor bende riske girmemek için bildirgede eksik gün göstermiyorum....
evet turco ya katılıyorum iş kazasında yukarıda saydığım işlemler mutlaka elden ve kağıt ortamında yapılmalı haa isterseniz internetten de yapın ek olarak ama internetteki olayın resmi bildirim yerine geçmediğini biliniz.
Arkadaşlar; genelge de :"Bildirge e-Sigorta ile Kuruma bildirilebileceği gibi doğrudan ya da posta yoluyla da ilgili üniteye gönderilebilir." diyor. Peki o zaman e-sigorta ne işe yarıyor. Kurum benimle internet sözleşmesi yapıyor. Bu sözleşmeye dayanarak internet yolu ile bazı işlemleri yapmama izin veriyor. Hiç olurmu sen internetten verdiğim hizmet bildirgesi yada rapar girişini kabul edeceksin ama aynı şifre ile verdiğim iş kazası bildirimini kabul etmeyeceksin. Bunda başka birşey olmalı. Bence.
Merhabalar
Bizde de malesef çok sık meydana gelen bir durum. Prosedürü takip ediyoruz. Ve şu ana kadar ne işveren ne de çalışan sıkıntı yaşamadı.
a- Kazaya uğrayan sigortalıya kurum sağlık tesislerince işe el konuluncaya kadar ( S.S.K sağlık tesislerine işyeri vizite kağıdı ile ulaştırılıncağı ana kadar) sağlık durumunun gerektirdiği sağlık yardımlarının (İşyeri doktoru işyerinde ise işyeri doktorunca, sağlık memuru varsa o an için yapılabilecek ilk müdahale) yapılır.
b- Görgü şahitlerinin ifadesi alınarak işverence 3 nüsha halinde olayın tafsilatlı bir şekilde tutanağa geçirilir. Tutanak işveren veya vekili ve görgü şahitlerince imzalanır.
c- Kazanın meydana geldiği yer zabıtasına (Jandarma veya Emniyet Birimleri ) derhal yazı ile bildirilir.
d- Sosyal Sigortalar Kurumu ilgili Sigorta Müdürlüğüne kaza anından itibaren en geç 2 gün içinde yazılı bildirimde bulunulur.(Bu bildirim Vizite kağıdı ile yapılır.)
e- Çalışma Sosyal Güvenlik Bakanlığı ilgili Bölge Müdürlüğüne kaza anından itibaren en geç 2 gün içinde yazılı bildirimde bulunulur.(Bu bildirim iş Kazası Bildirim Formu ile yapılır.)
f- Kurum Müfettişlerince soruşturmanın yapılacağı düşünülerek; işçinin fiilen işe başlamadan kendisinden alınan veya işyeri doktorunca tanzim edilen doktor raporu (iş ağır ve tehlikeli işe giriyorsa, akciğer grafisi ve kan grubu tespit edilmiş "Ağır ve Tehlikeli İşlerde Çalışabilir" raporu ) ve iş kazası anında işverence tutulmuş bulunan tutanağın bir nüshası ayrı bir dosyada dosyalanır.
g- İş kazası Cumhuriyet Başsavcılığına intikal etmiş ise Başsavcılıkça istenilen belgeler bir dosya halinde bu makama gönderilir.
SGK henüz internet ortamında iş kazası bildirim formunu hizmete açmamıştır. Tıpkı işyeri bildiriminin int verilmesi gerektiği halde kurumun sistemini hazırlayamamasından dolayı kağıt ortamında verilmek zorunda kalındığı gibi.
imza istediği için sanırım internetten kabul edilmemiştir. Zaten baksanıza belge uyuşmazlıklarında bizim kayıtlarımız geçerli diyor hismet dökümü alıyorsunuz resmi nitelik taşımıyor diyor allaha emanetiz biz ne dersek o olur diyorlar aslında...bende iş kazlarında mutlaka yazılı ve elden işlem yapıyorum netten de yapıyorum ama ne olur ne olmaz panik atak yaptılar beni valla..ve evet iş kazası bildirim tutanağı internette yok zaten elden veriliyor mecburen...
benimde başıma geldi çalış.sos.güv.bakan. 2gün içinde Dilekçele tutunak,rapor ve kaza bildirim formu verdim sonrada ssk verdik ama ben kaza bildirim formu verdim ama diyorlarki ek-7 verecekmisin vermeye gerek varmı çünkü birbirine benziyor ve eksik gün bildirimleri için ek-10 servisine (1nolu)istihrat işaretledim sorun olurmu acaba
06.04.2012 tarihinde olan iş kazası 3 gün içinde çalışma bölge müdürlüğüne bildirilecektir.
3 gün 09.04.2012 -10.04.2012-11.04.2012 tarihinde mi bitecektir.?
acil bilgi rica ederim
iyi çalışmalar
a) 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanununun 4/a bendine göre hizmet akdi ile bir veya birden fazla işveren tarafından çalıştırılan (işçilerin) sigortalıların iş kazası geçirmeleri halinde işverenleri tarafından kazanın olduğu yerdeki yetkili kolluk kuvvetlerine derhal, işyerinin tescilli bulunduğu Sosyal Güvenlik Kurumunun (SSK) müdürlüğüne en geç kazadan sonraki üç iş günü içinde