fonradar

İş Ortaklığı Muhasebesi hk.

Üyelik
5 Kas 2018
Mesajlar
1
Konum
İstanbul
Merhaba,

Kurumlar Vergisi mükellefi olan Sermaye şirketimiz, bir diğer başka Kurumlar Vergisi mükellefi Sermaye şirketiyle birlikte ortak olarak girdiği İhaleyi İş Ortaklığı adına kazandı ve işi taahhüt etti.

İhalenin üzerimize kalmasından sonra Taahhüt edilen işle ilgili 2 firma 1.000.000 TL hakediş bedelli sözleşmeyi imzaladı. (Yıllara sari bir iş değil.) İhale makamıyla imzalanan sözleşmedeki ortaklık oranları %50 %50


Ortak olan 2 Sermaye Şirketi, Noterde İş Ortaklığı sözleşmesi imzadı. Bu sözleşmede Sermaye 1.000 TL olarak belirlendi ve Ortaklık oranları İhale Makamıyla yapılan sözleşmedeki gibi %50 %50 olarak yazılarak imzalandı. Bu sözleşmeyle beraber Kurumlar Vergisine tabii tüzel kişi İş Ortaklığı kuruldu.

1- İş Ortaklığı, Adi ortaklık statüsünde bir tüzel kişilik. Bu İş Ortaklığıyla ilgili Sermaye kaydını atarken Taahhüt edilen işin bedeli olan 1.000.000 TL'nin ortaklık yüzdelerine göre %50=500.000 TL %50=500.000 TL olarak mı atacağız. Yoksa Noterde iki firmanın kendi arasında imzaladığı Sözleşmedeki 1.000 TL bedel üzerinden 500 500 olarak mı atacağız ?
(Sermayeler Bankadan ödenmek zorunda mı ?)

2- Kurulan İş Ortaklıklarıyla ilgili 2 firma kendi Muhasebe sisteminde nasıl bir Muhasebe kaydı yapmalıdır?

3- Bu İş Ortaklığı Kurumlar Vergisinde Transfer Fiyatlandırması yönünden ne yapılması gerekir ?
 
Öncelikle iş ortaklığı mı kurduğunuz adi ortaklık mı onu tespit etmeniz lazım.
Yani Vergi dairesinde kurumlar vergisi mükellefiyeti tesis ettirdiniz mi iş ortaklığı için?
Yoksa sadece KDV ve gv stopaj mükellefiyeti mi var, yani adi ortaklık mısınız?

Taahhüt işine ortaklık olarakhem de bir meslek mensubundan destek almadan girişmeniz takdire şayan.
Zira,sadece forum, internet vs den toplayacağınız bilgilerle işinizi yürütmeye çalışmak ileride sizi incelemeye gelecek denetim elemanlarına malzeme sağlayacaktır.
 
Üst