İş Yerinde Yapılan Yemek ve Maliyet

terapist13

Katkı Sunan Üye
Üyelik
26 Mar 2007
Mesajlar
505
Konum
izmir
Üretim yapan bir işletmeyiz. Giderlerimizi, her ay esas üretim gider yerlerine ve 760-770'e dağıtıyoruz.
işyerinde verilen yemeği kendi mutfağımızda yapıp işçiler veriyoruz. üretilen yemeğin maliyetinin bulunup diğer gider yerlerine nasıl dağıtılacağı konusunda fikri olan forumdaşlardan yardım istiyorum.
Teşekkürler.
 
Ynt: iş yerinde yapılan yemek ve maliyet

150 hesaba yemek malz.alımları
720 mutfak yani yemek yapan işçiler ve ayrıca yemek yaparken ekstar elektrik tüp vs.
152 de yemek oluşturulup
152 den işçi sayısına göre ilgili yerlere dağıtılacak
 
Ynt: iş yerinde yapılan yemek ve maliyet

sayın kızılderili
esas faliyetimiz yemek üretimi değil.
730'da yemekhane gider merkezinde giderleri topluyorum.
asıl çelişkide kaldığım konu 731'le 152'ye verdiğimde, 152'deki yemek giderini tekrar yediyüzlere dağıttığımda dağıtılan yemek gideri mizanı mükerrer şişiriyor. 730 daki yemekhane gider merkezindeki hesapları kapayarak 152'ye verdiğimde, ücretler, amortismanlar vb kapanıyor
ücretleri vb raporlarken sorun oluyor.
 
Ynt: iş yerinde yapılan yemek ve maliyet

Esas faaliyet konunuz yemek değilse 150-151-152 Hs kullanmamalısınız.
 
Ynt: iş yerinde yapılan yemek ve maliyet

sayın turko neden olmayacağını belirtirseniz çok memnun kalırım
biz senelerdir böyle yapıyoruz sonuçta fazla fazla et veya kuru bakla alınıyor hepsi tüketilmiyor ve stokta bekliyor alınan çoğu malzeme kullanıldıkça stoktan çıkıyor
dönem sonlarında yemek malz.stok sayımı yapıyoruz
 
Ynt: iş yerinde yapılan yemek ve maliyet

sayın türko haklısınız
152-153-157 uygun görünmüyor
sorunu örneklemek için 152 kullandım.
 
Ynt: iş yerinde yapılan yemek ve maliyet

sayın kızılderili alınan malzemelerin 150'de takip edilmesinde bencede problem yok
ama yemeğin mamül olarak 152'ye kaydı tekdüzenle çelişiyor.
 
Ynt: İş Yerinde Yapılan Yemek ve Maliyet

tercih sizin
ben uyguladığımız yöntemi belirttim ne gibi sakıncası olur onuda anlamadım
 
Ynt: İş Yerinde Yapılan Yemek ve Maliyet

Merhaba,
Neden 150 hesaptan 730 hesaba çıkıp oluşan yemek maliyetini diğer üretim yerlerine dağıtmıyorsunuz. Burada oluşan maliyet 152 hesabı doğrudan ilgilendiren bir maliyet değil.

Yemek Maliyetinin oluşturulması
730..... 25.000
3................25.000

730.....30.000
150............30.000


Oluşan Yemek Maliyetinin Dağıtılması
A Gider Yeri........40.000
B Gider Yeri........15.000
730.........................55.000

gibi bir kayıt daha sade ve olması gerekendir diye düşünüyorum.
 
Ynt: İş Yerinde Yapılan Yemek ve Maliyet

Sayın Tamer Başkan
150 Hs yerine 157 nolu hesabın kullanılması daha uygun olur kanaatindeyim. 150-151-152-710-720- birlikte kullanılan hesaplar. İşletmenin asıl faaliyet konusu yemek imalatı olmadığı için;
Alınan yemek malzemeleri
157 Diğer Stoklar
% 1 kdvli malzemeler
%8 kdv.li malzemeler vb.bir ayrımla stoklara alınır.
Aylık kullanım miktarına ay sonunda 730 hesabına virman yapılır.
 
Ynt: İş Yerinde Yapılan Yemek ve Maliyet

sayın başkan mevcut durumda söylediğiniz gibi yapıyoruz. En doğrusuda öyle görünüyor.
yanlız dağıtırken 730'daki malzeme-işçilik-diğer giderleri kapatıp, yemek gideri olarak diğer bölümlere veriyoruz.
burdaki sıkıntım 730 yemekhane giderlerini kapattığım için raporlamada sorun yaşıyorum. örneğin
ödediğim ücretleri yada ayrılan amortismanı raporlamak istediğimde eksik görünüyor. Ama görüşlerdende anladığım kadarıyla rapor problemini başka türlü çözmek gerekecek.
herkese cevaplarından dolayı teşekkür ederim.
 
arkadaşlar ;
157 hesaba temel gıdalar,sebze meyve ve ekmek alımı gibi hesaplar açıp ;alışlarımızı buraya kaydediyoruz.
yemekhanedeki aşçıların işçilik giderlerini 740 hesapta topluyoruz.ayrıca 740 hesaba ayniyat mevcudu die bir hesap açıyoruz.
aylık yada 3 aylık dönemde 157 stoktan kullanılan kadarlarını 740 hesaba virman yapıyoruz.
740 havuz hesabında toplam oluşan maliyetide işçi sayısına göre 730 760 770 hesaplara dağıtıyoruz.
kolay gelsin
 
Üst