İŞÇİ ÖZLÜK DOSYASI

Üyelik
9 Haz 2005
Mesajlar
7
merhaba arkadaşlar ;
işçi özlük dosyasında bulunması gereken belgeler hakkında bilgi verebilirmisiniz? teşekkürler
 
4857 sayılı iş yasası'nın 75.maddesinde, işverenlerin çalıştırdığı her işçi için
bir özlük dosyası düzenlemesi gerektiği, bu dosyada işçinin kimlik bilgilerinin yanında bu yasa ve diğer yasalar uyarınca düzenlemek zorunda oldukları her türlü belge ve kayıtları saklaması ve istendiğinde yetkili memur ve mercilere göstermesi, bu bilgileri dürüstlük kurallarına uygun bir şekilde kullanması ve gizli kalmasında işçinin çıkarı bulunabilecek bilgileri açıklamaması hükme bağlanmış ancak bu belge ve kayıtların ne olabileceği hakkında açık bir bilgiye yer vermemiştir. ancak, işçi özlük dosyasında işe giriş bildirgesi, sağlık raporları, kimlik bilgileri, isteniyorsa adres ve sabıka bilgileri, hakkıında tutanak ve sair tespitler, verdiği ifadeler ve dilekçeler v.b. yazılı belge ve kayıtların bir arada bulunması her türlü iş ve işlemi kolaylaştıracak ve çabuklaştıracaktır.
iyi çalışmalar.
 
ÖZLÜK

Sayın Formdaşlar

Bu özlük dosyaları şirkette bulunması gerekiyor diye duydum doğru mu dentleme sırasında müfettiş bu dosyayı sorduğunda evraklar muhasebecide yada burası şube merkezde deme şansımız var mı ?
 
Re: ÖZLÜK

Merhaba;

"Düzenlemek zorunda oldukları her türlü belge ve kayıtları saklaması ve istendiğinde yetkili memur ve mercilere göstermesi,"

Tabiki personeliniz nerede çalışıyor ise bu özlük dosyalarını da orada bulundurmak durumundayız.

Kolay gelsin.
 
Üst