Ynt: işten çıkartma
Merhaba,
Öncelikle işletmeniz de disiplinsizliğe neden olan etkenleri yok etmeniz gerekir. Bu da işletme olarak kendinizden başlamınız, dolayısıyla o ortamı yarattıktan sonra işçilerde onlara uymakla mükelleftir. Bunların neticesinde de sizin işletme olarak o çalışanlardan, işgörme ve özen borçlarını yerine getirebilme duygularını pekiştirebilsin.
Bu vesileyle;
- İşletmeniz de 10 yıl çalışan bir çalışanın 7-8 yıl sigortalı gösterilmesi, işverenin işçiye karşı ücret ödeme ve sosyal haklarını yerine getirebilme olanağını tam olarak yerleştirmeniz gerekir. Dolayısıyla işçi bunun arkasına sığınarak işletmedeki mevcut bir takım kuralları ihlal edecek davranışlarda bulunabilir. Ve işçi günden güne azar azar, göze görünmeyecek görünsede önemsenmeyecek davranışlarda bulunarak zamanla bu davranışlar da artış meydana gelecektir. Bu sebepten dolayı davranışların birikintileri ve ihlalleri büyük olmadan başta farkına vararak gerekli işlemleri yerine getirmek pekala doğru olur.
- İşletme olarak işçileriniz ile iş sözleşmesi düzenlemediyseniz en kısa zaman da işletmenizin en baştaki görevleri arasında bulunan bu sözleşme akdini işçiye ile düzenlemeniz ve imza altına alarak özlük dosyasında bulundurmanız gereklidir.
- İşletme olarak, işletme de çalışanların bütününün görebileceği bir yerde işletmenin günlük çalışma saatlerini gösterir bir yazı bulundurmanız gereklidir.
- İşletme olarak işçi ile konuşup işletmenizin kabul etmediği durumları kendisine hatırlatmanız ve böylece onu disiplin altına almanız gerektiğidir.
Kolaygelsin