İthal Edilen Malzemenin İadesi Veya Hurdalanması Sürecinde, Muhasebe Kayıtları Ve Kdv

Üyelik
20 Ağu 2008
Mesajlar
2
merhaba,

1- ithal ettiğimiz kdv li bir malzemeyi mahrecine iade etmek istediğimizde ;

* karşı tarafa düzenleyeceğimiz fatura nasıl olmalı (ithal ederken ödediğimiz kdv yi faturaya yansıtmalı mıyız? , fatura yı kdv li mi düzenlemeliyiz)
* beyan açısından uygulama nasıl olmalı
* ithalat esnasında katlandığımız yanmasrafları da faturaya dahil edebilir miyiz? edersek ondan elde ettiğimiz gelir kaydı ne olmalı ?
* muhasebe kayıtları baştan sona nasıl olmalı ?

2- ithal ettiğimiz kdv li ve hatalı gelen bir malzemeyi, karşı firma malzemenin Türkiye de hurdalanmasını istediği durumda fakat karşı firmadan yine malzemenin parasını geri aldığımız durumda ;

* tedarikçi firmaya fatura mı yoksa credit-debit note gibi birşey mi düzenlemeliyiz, kdv hususu ne olmalı
* geri gelen paranın muhasebesel kaydı ? (eksik veya fazla olması durumunda)
* hurdaya döndürdüğümüz stoğun muhasebe kaydı,
* hurdayı yurtiçine sattığımızda kdv li mi yoksa kdv siz mi fatura düzenlemeliyiz? ve muhasebe kaydı ne olmalı ?
* hurdayı satmadığımız durumda ?

3- yine aynı durumlarda fakat dahilde işleme rejimine tabi gümrükte kdv ödenmediği durumda;

* biz hurdalarsak, o hurdayı da yurtiçine sattığımız durumda faturayı kdv li mi düzenlemeliyiz?

4- ithal edilen malzemenin eksik çıkması durumunda kdv açısından tedarikçi firma ile nasıl faturalaşmalıyız ve muhasebe kaydı nasıl olmalı ?
 

Benzer konular

Üst