Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz.. Tarayıcınızı güncellemeli veya alternatif bir tarayıcı kullanmalısınız.
örneğin kira kontratlarında 20/10/2007 başlangıç tarihli olsun 400.tl kiranın brüt tutarı
2007 yıllık gelir vergisi beyannamesi verilişinde hesaplama nasıl olmalıdır ?
sorunuzu anladığım kadarıyla 400tl olan işyeri kirasının brütünü soruyorsunuz.
400/0,80=500,00
500*0,20=100 tl stopaj
bir aylık brüt 500 ise siz bunun 20,10,2007-31,12,2007 trh arasına isabet eden kısmını bulup beyan edersiniz (10.ay tam kira ise 500*3=1500 beyan edilir 300tl stopaj ise mahsup edilir.)
Sayın ebruöz,soruyu daraltmışsınız yorum yapabilmek için biraz açmak gerek.Gelir vergisi beyanı derken kira gelrinin haricine başka bir ticari kazanç daha var mı? Yoksa sadece GMSİ beyanından mı bahsediyorsunuz.Ayrıca brüt kiradan bahsetmişseniz gelire konu unsur herhalde işyeri olsa gerek. Bu durumda önce işyerinden ödenen ve gösterilen kiralarla ilgili kaşe imzalı bir liste alın.KOntrat değil kiracının ödediği tutar sizin beyanınızı belirleyecektir.Soruyu biraz daha açarsanız daha net cevaplar gelecektir.Saygılar.
GMSİ beyandan bahsediyorum evet daratmışım soruyu kusura bakmayın...
kiraya vermiş olduğumuz işyerimizden 400.tl kira gelirimiz var (20/10/2007 tarihinde kira sözleşmesi yapılan işyerimizin) beyannamedeki hesaplamayı bilmiyorum ?
brüt dediğinize göre işyeri kira geliri o yüzden
işyeri kira geliri beyanı için 1 yıl içinde brüt kira gelirinin 22.000 tl olması gerekir
sizin 400 tl brütlü kira geliri yıllık 22.000 tl yi geçmediğinden beyanına gerek yoktur
beyanı çok basit
diyelim sizin
400 tl 2007 için sadece 2 ay 10 günlük kira geliri var yaklaşık 900 tl civarı
fakat diyelim 2500 tl brüt kira geliri var
2500*12 ay (burda kaç ay ise okadar çarpılır)= 30.000 tl toplam beyan edilecek kira geliri çünkü22.000 tl den yüksek
30.000 tl kira gelirinden %25 götürü gider düşülür 30.000 tl nin %25 i 7.500
30.000 kira geliri
7.500 götürügider
22.500 tl gelir
sonra bu 22.500 tl den de
22.500 tl den vergi hesaplanır
sonra hesaplanan vergiden de
ödenen stopajlar düşülür
30.000 tl den %20 stopaj 6.000 tl ödenen
heralde vergi çıkmaz
Şimdi öncelikle 2007 gelir beyanı geçti.2008 martta verilecekti.Geçmişe dönük beyan mı vereceksiniz bilemiyorum.Yani eğer kiralar 2007 yılında tahsil edilmişse 2007 nin geliri olarak 2008 de beyan edilir. 2008 de tahsil edilmişse 2008 geliri olarak 2009 da beyan edilir.Öncelikle tahsilatınızı ve beyanname döneminizi bir belirleyin derim.Ayrıca 2007 yılına tahsil edebileceğiniz kira tutarı (ekim kasım aralık için 3 aylık=net kira 320 'den) 960 TL olacaktır.Eğer başka bir geliriniz yoksa bu tutar 2007 yılı istisna tutarının altında kaldığından beyanname vermenize gerek olmayacaktır.Fakat bu durum bile dilekçe ile daireye bildirilmelidir.Bu bildirimi de yapmadığınızı sanıyorum.Şu aşamada yapacak iki şeyiniz var.
1- ya dilekçe yazıp 2007 yılına ait kira gelirim sınırın altında kaldığından beyanname verilmemiştir diyerek vergi dairesinin bildirim yükümlülüğüne uymamaktan size ceza kesmesine sebep olabilir ve 2007 yi bu şekilde kapatabilirsiniz.
2- Ya da olayı bu şekidle bırakır beyanı neden vermediğiniz konusunda vergi dairesinin uyarısını beklersiniz.O zamanda yine geç bildirimden dolayı ceza kesebilirler.(kesmeyebilirlerde)
ya aslında konu çok uzadı .. ???
benim anlatmak istediğim açıkçası şu ki bir tane iş yeri tarafından kira geliri almıyoruz
örneğin kira gelirimiz 22000 sınırı aşıyor ama ben 400 tl aldığım kiracımın gsmi nasıl hesaplamalıyım sadece 20/10/2007 ve 2007 sonu olarak ?
Ama biz yazdıkça siz yeni yeni şeyler ekliyorsunuz Konunun uzaması sizin yüzünüzden
Aylık brüt 400 x 3 ay =1.200 x%20 vergi = 240 TL sizin namınıza ödenen gelir vergisi var. Yani 1.200 lira kira geliri,240 TL kesilen gelir vergisi var.Bu firmaya ait sadece bu...Saygılar.
10.ayı için kira almadınızmı?10,11,12 3 ay işte.. Siz kaç aylık aldıysanız onunla çarparsınız. Brüt kirayı bulacaksınız sonra vergisini bulacaksınız.Sonra karşı taraf nasıl beyan etmiş onu alacaksınız.. Saygılar.