Kısmi Süreli Çalışma

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan mes_ar
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

mes_ar

Tanınmış Üye
Üyelik
23 Mar 2007
Mesajlar
2,055
Konum
İSTANBUL
Merhaba arkadaşlar, ilk defa kısmi süreli çalışanımız olacak. Bu kişi ile hazırlamış olduğumuz iş sözleşmesini sgk ya ilk ne zaman vermeliyiz, ilk verdiktan sonra her ay verilecek mi, sözleşmeye eklenmesi gereken herhangi bir belge var mı? Bir de bu kişinin internetten işe girişi yapılırken normal çalışana göre değişik bir durumu var mı, bilgi açısından? Biraz araştırma yaptım ama uygulama açısından net bir bilgiye ulaşamadım, yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.
 
Son düzenleme:
İşe girişini yaparken tüm herşey aynı. Tek bir fark var. Kısmi süreli çalışıyormu diye bir bölüm var orada "evet" seçeceksiniz. Hemen yanında kaç gün çalışacağını soruyor orada da kaç gün üzerinden sözleşme yaptıysanız o gün sayısını seçeceksiniz.

Sözleşmeyi ilk ay eksik gün formunu verirken eklersiniz. Ondan sonraki aylarda sözleşme eklemenize gerek yok sadece formu verseniz yeterli. İşyerinde çalışan sayınız 10 kişi ve üzerinde ise hiç eksik gün formu vermenize gerek yok zaten. Hatta sadece kısmi süreli eksik günü olan kişi varsa bunun dışında eksik gün olan kişi yoksa bu belgenin ilk ay verilmesi yeterli sonraki aylarda verilmesine gerek yok.

[FONT=Arial !important]--------İşyerlerinde kısmi zamanlı (part-time) olarak çalışan sigortalılar için düzenlenmiş olan yazılı sözleşmenin noterden tasdikli olması zorunlu değildir. Kısmi süreli çalışmalara ait iş sözleşmesi noterden onaysız ve yasal süresi dışında verilmiş ise, verildiği ay ve sonrası için hüküm ifade edecektir. Kısmi iş sözleşmesinin,"Eksik Gün Bildirim Formu" ekinde ve aylık prim ve hizmet belgesinin verilmesi gereken yasal süre içinde Kurum'a verilmiş olması kaydıyla, söz konusu form ve sözleşme işverenlerden, sözleşme süresi boyunca, her ay tekrar istenilmeyecektir.

[/FONT][FONT=Arial !important]Hatta bu sefer uygulama alanı genişletilmiş, sadece sözleşme değil eksik gün formunun da her ay istenmeyeceği kararlaştırılmıştır.-------[/FONT]
 
sn Rietveld mesajınızdan anladığım kadarıyla eksik gün sözleşmesini ve ilk eksik gün bildirim formunu verirsek sonraki aylarda eksik gün bildirim formunu vermeye gerek yok. Buna dair bir dayanak var mıdır acaba?
 
1 Eylül 2012 tarihi itibariyle yürürlüğe giren İşveren Uygulama Tebliği'nin (2.1.2.6) maddesinde konuyla ilgili gerekli açıklamalara yer verilmiştir.
 
Biz de her ay eksik gün ve ekinde sözleşme veriyorduk. Önce sözleşmeyi bir kez vermeniz yeterli, sözleşme değişikliği olunca verin dediler. Sonraki ay her ay eksik gün formuna da gerek yok, işçi değişikliği yoksa, aynı sözleşmeye göre kısmı zamanlı çalışma için veriyorsanız 1 kez verin yeter dediler SGK'dan...
 
Arkadaşlar normal haftalık çalışma 45 saat ya bu kişi haftalık 22,5 saat çalışacakmış, bir bu durumda gün sayısına ne yazacağız?
 
İşe giriş bildirgesini vereceğiniz ayda çalıştıracağınız saati 7,5 bölerek çıkan günü yazın.
 
Üst