Ltd Şti'lerde Pay Defteri Ve Müdürler Kurulu Müzakere Defteri

hakan1972

Katkı Sunan Üye
Üyelik
29 Kas 2012
Mesajlar
143
Konum
istanbul
1997 yılında kurulmuş bir ltd şirketin pay defteri kuruluşta işlenmiş.Firmanın ortaklık yapısı yani kişilerin sermayeden aldıkları paylar aynı olmasına rağmen sermaye miktarında birçok defa değişiklikler (sermaye arttırımı) olmuştur. Ancak bu sermaye hareketleri pay defterine işlenmemiş.
Bu durumda ben hangi yolu izlemeliyim.
1-Eski deftere geçmişteki yapılmayan sermaye hareketlerini işleyip.2013 yılına bu defterle devam etmek mi?
2-2013 yılı için yeni pay defteri alıp bunu noterde tasdik ettirip bugünkü sermaye ile başlatıp eski pay defterini kullanmamak mı?

Diğer bir sorumda Müdürler kurulu müzakere defteriyle Genel Kurul Toplantı ve müzakere defteri arasındaki fark nedir?
Örneğin şirketin kar dağıtım kararı hangi deftere yazılacak? bu iki defter arasındaki farkı nasıl ayırt edebiliriz.?
Şirket müdürlerinin yurt dışına çıkması =
Şirketin ikramiye dağıtma kararı=
Şirketin yeni bir araç alma kararı=
gibi kararlar hangi deftere işlenmelidir?
 
Son düzenleme:
Eski defteri işleyerek kullanmaya devam edilmesinin doğru olacağını düşünüyorum.
İkinci sorunuza gelince Limited Şirketlerde Şirket Organlarına ilişkin 616. madde Genel Kurulunun (Eski Adı Ortaklar Kurulu) devredemeyeceği yetkileri yazmış. Yönetim ve Temsile ilişkin (Müdürler) 623,624,625,626,627. md.yazmış buna göre hareket edilecektir.
 
Üst