Maktu Ücretle Çalışmak

kadirdiloglu

Katkı Sunan Üye
Üyelik
28 Şub 2012
Mesajlar
416
Konum
istanbul
Merhabalar,


Aşağıda detayları belirtilen makaleyi okudum. Aylık ücret usulüne göre çalışanların devamsız olunan günlere ilişkin ücretin bordroda ek ödeme olarak gösterilmesi gerektiğinden bahsedilmiş. Böyle bir durumda çalışan için ek ödeme yaptığımız tutarı pirime esas kazanca dahil etmiş olmuyor muyuz yine bu tutar üzerinden gelir ve damga vergisi kesintisi olmayacak mıdır? Bir de bu durumda çalışan hem işverenden tam ücret almış olacak hem de iş göremezlik ücretini mi almış oluyor. Ek ödeme yapmış olduğumuz için bu çalışanı muhasebesel olarak nasıl borçlandırıp iş göremezlik ödeneğini aldığında nasıl tahsil edeceğiz?

Bu konuda fikri yada bilgisi olan var mıdır ?

Aylık ücret kavramı ay içinde bulunan toplam gün sayısına bakılmaksızın (28,29,30,31 gün) işçiye her ay için aynı tutarda ücret ödenmesini ifade etmektedir. İşverenlik ile işçiler arasında aylık ücret ödenmesi konusunda anlaşılması halinde 4857 sayılı İş Kanunu’nun “Geçici İş Göremezlik” başlıklı 48’inci maddesinin ikinci fıkrasında yer alan “Hastalık nedeni ile çalışılmayan günlerde Sosyal Sigortalar Kurumu tarafından ödenen geçici iş göremezlik ödeneği aylık ücretli işçilerin ücretlerinden mahsup edilir.” düzenlemesi ile “Ücret Şekillerine Göre Tatil Ücreti” başlıklı 49’uncu maddesinin dördüncü fıkrasında yer alan “Hasta, izinli veya sair sebeplerle mazeretli olduğu hallerde dahi aylığı tam olarak ödenen aylık ücretli işçilere 46, 47ve 48 inci maddenin birinci fıkrası hükümleri uygulanmaz.” düzenlemesi gereğince işçinin hastalık sebebiyle istirahat raporu alıp iş göremez olduğu günlerde, işverenlik tarafından işçiye izin verildiği durumlarda ve işçinin geçerli bir mazereti bulunması nedeniyle çalışamadığı günler karşılığında ücretinde işverenlik tarafından herhangi bir kesinti yapılamaz. İşçinin sigorta prim ödeme gün sayısı hesaplanırken ise ay içinde bulunan toplam gün sayısından devamsız olunan günler düşülür. Eksik günler düşüldükten sonra çalışılan toplam gün sayısı üzerinden Sosyal Güvenlik Kurumuna sigorta primi bildiriminde bulunulur. Ancak bildiriminde bulunulacak aylık sigorta primi matrahına devamsız olunan günlere ilişkin ücret tutarı ücret bordrolarında ek ödeme altında tahakkuk ettirilmek suretiyle dahil edilir.
Çalışma ve Sosyal Güvelik Bakanlığı İş Müfettişleri tarafından konuya ilişkin olarak gerçekleştirilecek denetimlerde iş sözleşmeleri ve ücret bordrolarının incelenmesi sonucu işçilere aylık ücret ödendiğinin tespit edilmesi halinde işçilerin hastalık sebebiyle istirahat raporu alıp iş göremez olduğu günlerde, işverenlik tarafından işçilere izin verildiği durumlarda ve işçilerin geçerli bir mazereti bulunması nedeniyle çalışamadığı günler karşılığında ücretinden herhangi bir kesinti yapılıp yapılmadığına ilişkin olarak tutanak tutulur. İşçilerin ücretinden söz konusu nedenlerle kesinti yapıldığının tespit edilmesi halinde söz konusu ücret kesintisi tutarlarının işçilerin banka hesaplarına yatırılmak suretiyle ödenmesine ilişkin olarak işverenliğe bildirimde bulunularak işçilerin ücretinin eksik ödenmesi nedeniyle 4857 sayılı İş Kanunu’nun 32’nci maddesine muhalefetten eksik ücret ödenen her ay ve her işçi için işverenlik hakkında 167 TL tutarında (2017 yılı için) idari para cezası uygulanacaktır Ayrıca işçilere ödenmeyen ücret tutarlarına ilişkin sigorta primi, vergilerin ödenmesi ve ilgili idari para cezalarının uygulanması amacıyla Sosyal Güvenlik Kurumu ve Maliye Bakanlığı’na konuya ilişkin bildirimde bulunulacaktır.
Mehmet Emre Diken
SGK Müfettişi
 
Ek ödeme yapmış olmuyorsunuz, çalışmasa da ücretinen kesinti yapmıyor, sgk primlerini ödemiş oluyorsunuz.
İşgöremezlik ödemeleri ile ilgili de iş sözleşmesine çalışan aldığı iş göremez raporu nedeniyle işveren ücrette kesinti yapmaz,aylık ücreti tam ay çalışmış gibi öder, çalışan da aldığı geçici işgöremezlik ödeneğini işverene iade eder tarzı bir madde ekleyebilirsiniz.
 
Ek ödeme yapmış olmuyorsunuz, çalışmasa da ücretinen kesinti yapmıyor, sgk primlerini ödemiş oluyorsunuz.
İşgöremezlik ödemeleri ile ilgili de iş sözleşmesine çalışan aldığı iş göremez raporu nedeniyle işveren ücrette kesinti yapmaz,aylık ücreti tam ay çalışmış gibi öder, çalışan da aldığı geçici işgöremezlik ödeneğini işverene iade eder tarzı bir madde ekleyebilirsiniz.

ama şöyle yapılmalı diye anlıyorum ; çalışanın aylık net maaşı 3000 TL diyelim. 25 gün çalıştı 5 gün rapor aldı. 25 günlük ssk günü ve ücreti (2500 TL) hesapladıktan sonra aylık net maaşına tamamlamak için 500 TL yi bordroda ek ödeme olarak göster diye anlıyorum.
 
Çalışmadığı halde neden; +5 günlük ücreti ödeme konusunda ısrar ediyorsunuz? İlle de net tam maaş yatırıcam diyorsanız 30 gün üzerinden tahakkuk yapın
 

Benzer konular

Üst