Mali Müşavirlik Bürosunda Kariyer yapılır mı ?

reghull

Katkı Sunan Üye
Üyelik
27 Mar 2015
Mesajlar
121
Konum
kayseri
Merhaba 8 yıllık ön muhasebe tecrübem var artık resmi muhasebeye geçiş yapmak istiyorum, herkes büroda çaliş orada işi öğrenirsin ama para vermezler sigortasiz çalişirsin diyor 6 ay çırak olarak çalışsam sizce değer mi
 
Resmi muhasebeyi öğrenebileceğiniz + sigortalı olabileceğiniz bir işyeri bulmayı hedeflemelisiniz.
Ücret ilk zamanlar düşük olabilir ama işin temelini öğrenirsiniz, zamanla da uzmanlasirsiniz.
 
bu işin iki kulvarı var biri şirketler diğeri muhasebe büroları.işi tam anlamıyla öğrenmek istiyorsanız büro derim.bürolar bu işin mutfağıdır.en iyi öğrenilecek yerde bürolardır..
tabi ki şunlarla beraber öğrenilebilecek yer bürodur bunlar;
-çalıştığınız bürodaki firmaların piyasadaki muhasebe profili ne kadar hitap ettiğidir.yoksa 200 işletme defteri olan büroda ne öğrenebilirsiniz ?
-çalıştığınız büroda sizin önünüzdeki kıdemli birileri varken ve sizin önünüz kesilmişken ne kadar yol alabilirsiniz. ?
-çalıştığınız büroda size işler öğretiliyormu yada fırsat veriliyormu yoksa stajyer işleri sizin yapmanız için mi veriliyor ?
-çalıştığınız büroda yukardakilerden hepsi sizin lehinizeyken siz bunları öğrenecek kadar sabır özverilisiniz.yoksa sıkıldım bunaldım mı diyorsunuz?

şirketlerde ne kadar çalışırsanız çalışın ancak o şirketle ve sektörü ile bilgi sahibi olabilirsiniz.bundan sonrası siz kalmış kendinizi ne kadar geliştirebilirmisiniz...yada yukardaki gibi önünüzdeki kişilerden sıra size gelecek mi öğrenebilecek misiniz..
önce para sonra bilgi diyorsanız şirket
önce bilgi sonra para gelir diyorsanız 3-5 yıl bürolarda çalışıp..mutfağın havasını koklamanız..kokunun üzerinize sinmesi lazım..kolay bir süreç değil
kriter ve bilinmezlikler o kadar çok ki 2+2 gibi net bir sayı yok..

iyi büroya düşerseniz herşey doğal seyri içindeyseniz 3-5 senede çok iyi bilgilere sahip olacaksınızdır..bu tamamen sizin sabrınız özverinizle alakalı
iyi bir şirkete düşüp yüksek para ters orantıda bilgi derseniz şirket oda sizin seçiminiz

iyi çalışmalar
 
bu işin iki kulvarı var biri şirketler diğeri muhasebe büroları.işi tam anlamıyla öğrenmek istiyorsanız büro derim.bürolar bu işin mutfağıdır.en iyi öğrenilecek yerde bürolardır..
tabi ki şunlarla beraber öğrenilebilecek yer bürodur bunlar;
-çalıştığınız bürodaki firmaların piyasadaki muhasebe profili ne kadar hitap ettiğidir.yoksa 200 işletme defteri olan büroda ne öğrenebilirsiniz ?
-çalıştığınız büroda sizin önünüzdeki kıdemli birileri varken ve sizin önünüz kesilmişken ne kadar yol alabilirsiniz. ?
-çalıştığınız büroda size işler öğretiliyormu yada fırsat veriliyormu yoksa stajyer işleri sizin yapmanız için mi veriliyor ?
-çalıştığınız büroda yukardakilerden hepsi sizin lehinizeyken siz bunları öğrenecek kadar sabır özverilisiniz.yoksa sıkıldım bunaldım mı diyorsunuz?

şirketlerde ne kadar çalışırsanız çalışın ancak o şirketle ve sektörü ile bilgi sahibi olabilirsiniz.bundan sonrası siz kalmış kendinizi ne kadar geliştirebilirmisiniz...yada yukardaki gibi önünüzdeki kişilerden sıra size gelecek mi öğrenebilecek misiniz..
önce para sonra bilgi diyorsanız şirket
önce bilgi sonra para gelir diyorsanız 3-5 yıl bürolarda çalışıp..mutfağın havasını koklamanız..kokunun üzerinize sinmesi lazım..kolay bir süreç değil
kriter ve bilinmezlikler o kadar çok ki 2+2 gibi net bir sayı yok..

iyi büroya düşerseniz herşey doğal seyri içindeyseniz 3-5 senede çok iyi bilgilere sahip olacaksınızdır..bu tamamen sizin sabrınız özverinizle alakalı
iyi bir şirkete düşüp yüksek para ters orantıda bilgi derseniz şirket oda sizin seçiminiz

iyi çalışmalar
Hocam büroda iyi bir bilgiye sahip olmak için 1 sene çalişmak yetmez mi büroda parayı geçtim çoğunluk sigorta bile yapmazlar diyor doğru mu, zaten İnternette hiç büroya iş ilani yok.
Şirkette staj başlatsam yine birsey öğretmezler diye korkuyorum
 
Sayın reghull
büroda 1 senede öğrenecekleriniz az ve sınırlıdır..
bilgi seviyenizi bilmiyorum..
ne kadar bilgi size yeterli gelir bilmiyorum
3-5 sene dediğim kendi kanatlarınızla uçabilecek seviyeye gelebilmeniz için süreç
oda yukarıda açıkladığım en iyi kriterler bir araya gelirse tabiki..
yoksa süreç daha da uzayacağı kesin
uzun ve meşakatli bir süreç kolay bir zaman dilimi yok önünüzde
acele ile ben öğreneyim bitsin gitsin derseniz..
okul değil orası malum..
dediğim gibi bu size işyerindeki defter profiline size verilecek imkanlara vb.bir sürü kriter girer işin işine
 
merhaba

Şöyle bakın,hiç bir çırak sanayiye gidip 6 ayda 1 senede usta olmaz.hiç bir meslek kolu şu kadar süre içinde öğrenirsin ya da şu kadar sürede oldum denebilecek bir dilime sığdırılamaz.Büronun defter sayısı,türü,ofis çalışanları,öğretim eğilimleri,oradaki ortam çok şeyi değiştirir.öyle şeyler olur ki krizler bile insanların 3 senede öğreneceğini 6 ayda öğretir,misal ofisin en kıdemli 2 personeli ayrılır bir anda sizin kucağınızda onlarca iş kalır,baskı ve stres bununla birlikte tempo bir anda size 10 ar adımlar attırarak 3 senelik yolu 3 5 ay da alırsınız.Ya da senelerce aynı düzenin yürüdüğü yerde, çok fazla öğretici yapıya sahip olmayan insanlar vardır siz en fazla günün sonunda kendinizi bilanço esasına göre olan defterin bankalarını işlerken bulursunuz kendinizi.Buna tam bir ölçüt koyacak bir meslek mensubu varmıdır bilemem.
Daha yeni üniversite stajyerimizi mali müşavirlik bürosuna meslekte kariyer yapması konusunda yönlendirdik.Onun hiç tecrübesi bile yoktu, ona nasihat olarak da en büyük kazanç olarak deneyim ve tecrübeyi anlattık.Zira hiç bir okulda ya da deneyimde mesleğin bir fiil kendisini yapmak kadar tecrübe kazanamaz.Ve en alt seviyede yaşayacağı süreci yaşamadan da yukarıya çıkamayacağını ifade ettik.Bu bağlamda, şartlar koşullara göre değişkenlik gösteren ve sizin pozisyon ile tercihlerinize göre değişen bir süreç.
 
merhaba

Şöyle bakın,hiç bir çırak sanayiye gidip 6 ayda 1 senede usta olmaz.hiç bir meslek kolu şu kadar süre içinde öğrenirsin ya da şu kadar sürede oldum denebilecek bir dilime sığdırılamaz.Büronun defter sayısı,türü,ofis çalışanları,öğretim eğilimleri,oradaki ortam çok şeyi değiştirir.öyle şeyler olur ki krizler bile insanların 3 senede öğreneceğini 6 ayda öğretir,misal ofisin en kıdemli 2 personeli ayrılır bir anda sizin kucağınızda onlarca iş kalır,baskı ve stres bununla birlikte tempo bir anda size 10 ar adımlar attırarak 3 senelik yolu 3 5 ay da alırsınız.Ya da senelerce aynı düzenin yürüdüğü yerde, çok fazla öğretici yapıya sahip olmayan insanlar vardır siz en fazla günün sonunda kendinizi bilanço esasına göre olan defterin bankalarını işlerken bulursunuz kendinizi.Buna tam bir ölçüt koyacak bir meslek mensubu varmıdır bilemem.
Daha yeni üniversite stajyerimizi mali müşavirlik bürosuna meslekte kariyer yapması konusunda yönlendirdik.Onun hiç tecrübesi bile yoktu, ona nasihat olarak da en büyük kazanç olarak deneyim ve tecrübeyi anlattık.Zira hiç bir okulda ya da deneyimde mesleğin bir fiil kendisini yapmak kadar tecrübe kazanamaz.Ve en alt seviyede yaşayacağı süreci yaşamadan da yukarıya çıkamayacağını ifade ettik.Bu bağlamda, şartlar koşullara göre değişkenlik gösteren ve sizin pozisyon ile tercihlerinize göre değişen bir süreç.
Hocam 8 yıl özel şirkette muhasebecilik yaptım sadece evrak girdim, KDV muhtasar resmi muhasebe ile ilgili hiçbirsey göstermediler, büroda da mi ayni şey olur
 
Bahsettiğim gibi her büronun kendi tarzı var,biraz çalışanların yapısı,biraz defter sayısı bunlar hep süreci değiştirir.Eğer büroda öğretme konusunda eğilimi olan insanlar varsa ondan istifade edebiliyorsunuz ama böyle makine gibi şakır şakır durmadan işlem yapan insanlar var ise yanına oturtup bak bu böyle böyle diye uzun uzun anlatma işlemi çok olmuyor.Kimi arkadaşlar var yaşadıkları süreçler var,genelde fırsatları kendileri oluşturmuşlar,bir şekilde ofis ortamında işe kendilerini kanalize etmişler,kimiside orada böyle öğretici eğiliminde insan vardır size ufak ufak gösterir,sonra verir al sen yap der seni kontrol eder bu şekilde kendini geliştirende var, en ideali bu ama işte her yerde aynısı olmuyor.İşte tüm bürolarda şöyledir gibi bişi denemez bana göre insandan insana,defter sayılarına göre değişiyor işte.Genel muhasebe dediğimiz,tek düzen hesap planı,beyannameler hakkında konulara belli ölçülerde vakıfsanız ve onlarında belli ölçüde iş yapacak insana ihtiyaçları var ise elbette güzel yol alırsınız zira zaruriyet vardır.Biraz uzun ifade ediyorum ama komplike ortamlar olabiliyor o yüzden siyah beyaz gibi tek şey söyleyemiyorum(ben en azından) gri kısımları ifade etmeye çalışıyorum.Umarım biraz daha aydınlatıcı olmuştur.
 
Üst