Merhaba sayın forum üyeleri,
Konu başlığı daha önce forumda tartışılmış ancak bizim durumumuz biraz farklı gibi.
Büyük bir firmanın bayisiyiz ve mağaza sayımızı ikiye çıkartıyoruz, yani şube açıyoruz. Merkez ile şube arasındaki ürün transferlerinde daha önce forumda da yazıldığı gibi sadece sevk irsaliyesi kullanmak doğru geliyordu. Ancak bayisi olduğumuz firma, merkezle şube arasında fatura kesmeniz gerekir diyor. Bunun sebebi ise 2 mağazanın ödeme planları ayrı ayrı çıkıyor. Öyle görünüyorki biz her ürün transferinde fatura kesecez ve ödeme planları ayrı ayrı çıkacak. Ancak bu işlemlerin muhasebe kaydı nasıl olacak, 393 hesap hangi durumlarda kullanılacak.
Konuyla ilgili yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.
Konu başlığı daha önce forumda tartışılmış ancak bizim durumumuz biraz farklı gibi.
Büyük bir firmanın bayisiyiz ve mağaza sayımızı ikiye çıkartıyoruz, yani şube açıyoruz. Merkez ile şube arasındaki ürün transferlerinde daha önce forumda da yazıldığı gibi sadece sevk irsaliyesi kullanmak doğru geliyordu. Ancak bayisi olduğumuz firma, merkezle şube arasında fatura kesmeniz gerekir diyor. Bunun sebebi ise 2 mağazanın ödeme planları ayrı ayrı çıkıyor. Öyle görünüyorki biz her ürün transferinde fatura kesecez ve ödeme planları ayrı ayrı çıkacak. Ancak bu işlemlerin muhasebe kaydı nasıl olacak, 393 hesap hangi durumlarda kullanılacak.
Konuyla ilgili yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.