Merhaba.
Merkezi yurtdışında bulunan bir şirketin Türkiye'de şube açarken yapması gereken işlemler nelerdir?
Ayrıca
1- Merkezden şubeye belli bir miktar sermaye ve belirli bir süre boyunca yerel masrafların karşılanması için kaynak aktarımı yapacak.
2- Şube Merkeze, Türkiye'deki faaliyetlerinden kazandığı parayı yıl sonunda veya belli aralıklarla merkeze aktaracak.
3- Şube Türkiye'deki faaliyetlerini yürütebilmesi için merkezin hem iş gücüne hem deneyimine ihtiyaç duyuyor. Şubenin Türkiye'de aldığı bir işi gerçekleştirebilmesi için merkez çalışanlarının desteğine ihtiyacı var. Hatta işin büyük kısmı merkezde yapılacak.
Bu durumda şube ile merkez arasında faturalandırma gerekir mi? Hangi vergiler uygulanır? Oranları nelerdir?
Teşekkürler
Merkezi yurtdışında bulunan bir şirketin Türkiye'de şube açarken yapması gereken işlemler nelerdir?
Ayrıca
1- Merkezden şubeye belli bir miktar sermaye ve belirli bir süre boyunca yerel masrafların karşılanması için kaynak aktarımı yapacak.
2- Şube Merkeze, Türkiye'deki faaliyetlerinden kazandığı parayı yıl sonunda veya belli aralıklarla merkeze aktaracak.
3- Şube Türkiye'deki faaliyetlerini yürütebilmesi için merkezin hem iş gücüne hem deneyimine ihtiyaç duyuyor. Şubenin Türkiye'de aldığı bir işi gerçekleştirebilmesi için merkez çalışanlarının desteğine ihtiyacı var. Hatta işin büyük kısmı merkezde yapılacak.
Bu durumda şube ile merkez arasında faturalandırma gerekir mi? Hangi vergiler uygulanır? Oranları nelerdir?
Teşekkürler