Meslek Mensubunun Sorunlarına Dair...

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan Ogün Güneş
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
O

Ogün Güneş

Ziyaretçi
Lütfen sadece sorunları yazalım.
maviefe ' Alıntı:
Sorundan bol ne var?

1- Biz YMM olabilecek miyiz? Her ne kadar staj süresinden sayıldığı belirtilse de ticaret sicilde ilan ve 1. nci imza yetkisi istenmektedir, beyannamelerin imzalanması istenmektedir. Beyaname imzalamıyorum. YMM staj durumu ne olacak. Açıkça şunu istiyoruz. Çalıştığı kurumun şu metinde imza ve kaşeli bir evrak vermesi yeterli olsun. "Bu kişi bizde mali işler, kontrol, denetim, muhasebe, teftiş .vb. departmanında mali müşavir olarak .......tarihleri arasında çalışmıştır." ve bu süreyi YMM süresinden saysınlar.

2- Piyasada çok düşük maaşlarla çalışan bağımlı arkadaşlar var. Mali müşavir olmuş 850-1000 YTL'ye çalışıyor. Yazıktır. Bunun için nasıl bölgelere göre asgari ücret tarifesi var ise bağımlı SMMM'lere de bir alt sınır olsun. Böyle bir alt sınır var da ben bilmiyorsam o alt sınırın uygulanıp uygulanmadığı kontrol edilsin.

3- Eğitim şart. Bağımsız çalışan SMMM, bir seminere, konferansa, eğitime katılabilir. İş programını ayarlayıp yapar bunu. Oysa bağımlı çalışan zaman planlamasını kendi yapamadığı için mesai mefhumunun içinde sıkışıp kaldığı için bunu yapamıyor. Zorunluluk getirilebilir. İşveren de bunu bilir. SMMM çalıştırıyorsa asgari şu kadar saat eğitim aldırmak zorunda ya da almasına izin vermek zorunda olsun.

4- Son olarak ise belli bir büyüklüğü aşan şirketlerde bağımlı meslek mensubu bulundurmak ya da bağımsız meslek mensubu ile sözleşme imzalamak zorunlu olsun. Böylelikle korsan defter tutan YMM'lerin de önüne geçilir. Hem bağımsız hem de bağımlı SMMM'lerin iş imkanları çoğalır.
 
Ynt: Meslek Mensubunun Sorunlarına Dair...

UZMAN ' Alıntı:
Merhaba;

Bugün 26/10/2008 Pazar saat 20:16 KDV beyannameleri yeni bitmiş. Ba-Bs'lerin verilme süresine 10 gün kalmış, ve ben bu pazar günü saat 13:00 den beri YMM karşıt inceleme tutanaklarını düzenliyorum.

14 adet gelmiş hafta içi yılsonu yaklaştı ya artık her hafta böyle ve her yıl bu dönemlerde haftada bir tam gün mesai bunlara gidiyor. Hele bir tanesi var 2004'ten beri istiyor; eski dataları açmak zaten 2 üç saatimi aldı.

Peki bu mesai sonrası kaç para kazadım. '0'. Birileri bu raporlar sayesinde iyi para kazanıyor. Ama o birileri SM veya SMMM'ler değil.

Bence YMM'lerin müşterileriyle yaptıkları sözleşmelerden belirli bir yüzde kesilerek; birlik bünyesinde bir fon oluşturulabilir. Ve Meslek mensuplarının düzenledikleri tutanaklar karşılığında belirli bir bedel bu fon tarafından meslek mensubuna ödenmesi yapılabilir. Eğer fon yetersiz kalırsa bu mekanizmayı kullanan YMM'ler den kullanma oranlarına göre ek ödeme talep edilebilir.

Veya başka mekanizmalar kurulabilir. Ancak SM ve SMMM lerin bu emeğinin bir karşılığı olması gerekir.

Oldukça zamanımızı alan bu tutanakları karşılığı olmadan düzenlemek bana koyuyor açıkçası

Saygılarımla,
 
Ynt: Meslek Mensubunun Sorunlarına Dair...

TALHAM ' Alıntı:
Öncelikle konuyu yanlış alana açtıysam özür dilerim..

Değerli arkadaşlar, mesleki-ekonomik vb. bir çok problemimiz olduğu muhakkak.. Ancak sanırım tüm meslektaşlarımızın en önemli sorunu tahsilat yapamamak.. Aylarca emek -hizmet verdiğimiz mükelleflerimizden bu emek ve hizmetin karşılığını alamamak...
Biraz daha idare, biraz daha sabır, siz zaten ailedensiniz..! yaklaşımları ile aylarca süren hizmetlerimizin karşılığının bir şekilde kalması .. Sonunda ya hakkımız olan bedelden ya da mükelleften vaz geçmek zorunda kalmış olmak..
Ayrıca meslek etiğine sahip olmayan kimi meslektaşlar ve emeğimizi korumak adına hiçbir tedbir düşünmeyen oda yönetimleri vs. de işin cabası..!
Bendeniz bir karar aldım. Kararım ; tüm mükelleflerim ile "mail order" denilen kredi kart taksit sözleşmesi yapmak ve bu talebimize olumlu cevap vermeyen mükellefler ile çalışmamak..!
Bu noktada tüm meslektaşlarımızdan da aynı yolu denemelerini rica ediyorum.. Bunu bir çözüm önerisi olarak sunmak dışında ayrıca ses getirecek bir çoğunluğa ulaştığımızda sistemin tatbikinin çok daha kolay olacağını da biliyorum.
Ve siz değerli meslektaşların bu konuda (uygulamaya dönük öneri, döküman, sözleşme örnekleri, mevzuat vb.) yardım ve önerilerini bekliyorum.
Saygılarımla,
 
Ynt: Meslek Mensubunun Sorunlarına Dair...

GÜREL YAVUZ ' Alıntı:
selam

meslek mensubu olarak müşterilerimizin beyannamelerini göndermek için aldığımız şifrelerimiz ile müşterilerimizin beyannamelerini göndermeye başladık

çok güzel ama son günlerde bu yetkinin çok kötü şekilde yanlış kullanıldığı ve meslektaş olarak bizlerin bu konularda sıkıntı çekmeye başladığımızı ve bazı meslek mensuplarının yanlış uygulama yaptıkları söylemek istiyorum,

örnek vermek gerekirse,

muhasebeci tutma zorunluluğu olmayan ancak kendi işini kendisi yapamayan mükellefler biz meslek mensupları ile çalışmaktadırlar ve hali ilede muhasebe ücretlerini bizler tarife üzerinden almaktayız, ama

bazı meslektaş diyemeyeceğim meslek mensupları muhasebeci tutma zorunluluğu olmayan mükelleflere giderek asgari ücretin çok çok altında 20-30 liraya muhasebe işlerini yapacaklarını ancak maliyece sorulduğunda muhasebe işlerini kendilerinin yaptığını beyan etmelerini söyleyerek beyannamelerini göndermeye başladılar ve tabi bizlerde müşterileri kaybetmeye başladık,

mükellef ofisimize gelip muhasebe işlerini kendisinin yapacağını beyan edip defter ve belgelerini istemektedir ve bizlerde mecburen defter ve belgeleri teslim etmek zorundayız ,




yani meslektaş diyemeyeceğim bu bu meslek mensuplarına nasıl bir uygulama veya çözüm getirmeliyizki böyle aşağılayıcı bir durum olmasın bizlerde emeğimizin karşılığını almaya devam edelim.

saygılar
gürel yavuz
[email protected]
 
Ynt: Meslek Mensubunun Sorunlarına Dair...

pascal ' Alıntı:
Ancak ne olduysa tam tersi oldu. Şimdi işverenlerin ve işveren adına iş yapan mali müşavir ve muhasebeciler üç yere bildirim yetmezmiş gibi bir bildirim daha yapacaklar. Onlara, 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu ile işverenlere yeni bir yükümlülük daha getirildi. Buna göre, işverenler işten çıkardıkları işçilerini 10 gün içinde internet üzerinden (e-bildirge sistemiyle) SGK?ya bildirecekler.

Bilindiği üzere işverenler işten çıkışları, Ek-2 formuyla Çalışma Bakanlığı?na, İAB ile (İşten ayrılma formu) ile İŞKUR?a, aylık prim hizmet bildirgesi ile SGK?ya bildiriyorlardı. Şimdi bu yetmezmiş gibi ayrıca işten çıkış bildirgesini 10 gün içinde bir daha SGK?ya bildirecekler.


* * *


Deniyor ki, ?tamam işten çıkış bildirgesi verme zorunluluğu var ama bunun için Kanun?da idari para cezası düzenlenmemiş?. Dedikleri doğru ama işten çıkış bildirgesinin idari para cezası yok ama cezası var. Şayet, sigortalınızı 10 gün içinde SGK?ya işten çıktı diye bildirmezseniz, sigortalı 10 gün sonra bir hastaneye gider ve muayene-tedavi olursa parasını sizden alırlar. Sigortalı hastaneden istirahat alır ve parasını SGK?dan alınca sizden alırlar.

ali tezel
 
Ynt: Meslek Mensubunun Sorunlarına Dair...

kalisper_a ' Alıntı:
Gelir idaresinin Yanlışlıkları içerisindeki EN BÜYÜK YANLIŞ Vuk.Mük.355 e göre ceza kesmek

bu madde çok açık Önce uyaracaksın sen beyannameni vermedin 15 gün içinde gel ver diye
Eğer bu dikkate alınmazsa sen MÜK.355 e göre ceza kesebilirsin.Bizleri mahkemelerde uğraştırmak amaçları ama odalarda iş olmayınca bizi buhale getiriyorlar.

Yazık bu gerçekten çok büyük yanlış bunu nasıl göremiyorlar anlamıyorum bu kanun maddesini sokaktaki cocuğa anlatsan cezanın kesilemeyeceğini savunur
 
Ynt: Meslek Mensubunun Sorunlarına Dair...

Hızlıca toparlayabildiklerim bunlar. Forumdaşların eklemeleri ile liste çoğaltılıp maddeleştirilebilir. Sonrası tabi soru işareti ama bu da bir başlangıçtır.
 
Ynt: Meslek Mensubunun Sorunlarına Dair...

1/Bağımlı çalışan meslek mensuplarının YMM olma süreceindeki problemleri
2/Bağımlı çalışan meslek mensupları için asgari ücret düzeyi
3/Bağımlı-Bağımsız çalışan meslek mensupları için mesleki eğitim şartı
4/YMM imzası dışında SMMM imzası da taşıyan hadlerin getirilmesi
5/Karşıt inceleme nedeniyle karşılaşılan zaman kaybı.
6/Tahsilat problemi
7/Meslek mensubu ile çalışma zorunluluğu bulunmayan mükelleflerin harici şifre ile beyanlarını ikincil çerçevede muhasebeciler aracılığı ile göndermesi.
8/İnternet üzerinden isim vermeden yapılan reklamlar
9/Aynı bildirimlerim, SGK, Çalışma Bakanlığı, İş-Kur a tekrar tekrar bildirilmesi.
10/Süresinde gönderilmeyen beyannameler nedeniyle kesilen cezalar
11/Haksız Rekabet
12/Stajyer arkadaşlarımızın üzerinde ki mali yük...
13/Meslek içi eğitim...
14/Odaların yetersizliği ve ilgisizliği
15/Gelir vergisinde Serbest Mesleklerde Tahsilat esası geçerlidir. KDV.de ise hizmetin tamamlandığında doğar.Buna dayanarak Vergi daireleri ister tahsil et,istersen tahsil etme her ay KDV+muhtasar beyanlarınızı verdiğinizde Maliye bakanlığının yayınlamış olduğu tarifen KDV. tahakkuk ettireceksiniz diyerekten Çok arkadaşlarımıza cezalı tarhiyat yaptılar
16/bağımsız denetim şirketi kurabilmek için, şirketin % 51 hissesine sahip en az bir bağımsız baş denetçi olması gerekiyor, bağımsız baş denetçi olabilmek içinde üniversite mezunu olmakla birlikte bulunna sürecin teferruatına girmeden sadece bizim meslektaşların süreci şu şekilde! önce spk nın denetçi lisanslam sınavına girmesi ve lisans alması daha sonra bir denetim şirketinde fiilen denetim şirketine bağımlı çalışması ve en az iki yıl denetim raporlarında imzasının bulunması gerekiyor. buda denetim firmalarını tekelleştiriyor.
17/muhasebe makbuzlarındaki kdv nin %8e düşürülmesi;
18/ek1 ek2 ler kalksın sgk veri tabanı ortak olsun. ba - bs ler kaldırılsın. denetim yetkisinin spk dan alınıp türmob a devri için yasa teklifi verilsin. ssk aylık hizmet belgesi kdv ve muhtasar ile birleştirilsin. geçici verginin son dönem beyanı kaldırılsın
19/defter sayısına sınır getirilmesi
20/Muhasebe ücretlerinin devlet garantisine alınması:
21/ba bs formlarının birleştirilmesi:
 
Ynt: Meslek Mensubunun Sorunlarına Dair...

4 ve 7. madde ile ilgili olarak;
Vergi ve sosyal güvenlik ile ilgili bütün beyan ve bildirimlerde meslek mensuplarınca imzalanması zorunluluğu getirilmelidir.

22. Mali tatilin yerine meslek mensuplarına beyan, bildirim, bilgi yazıları ve benzerleri için ek süre talep hakkı düzenlemesi getirilmelidir.

23. Haksız rekabet ve ba bs formları sorunlarının kısmen çözümüne yönelik olarak e-fatura uygulamasının tüm mükelleflere zorunlu hale getirilmesi. (Fatura bastırılması yerine maliye elektronik ortamından fatura düzenlenebilmesi)

24. Serbest meslek ödemelerine ait gelir vergisi kesintisi/stopajın kaldırılması.

25. Ticari/tüketici kredi isteği için bankalara verilen olan ücret bordrosu, hesap özeti ya da mali tabloların vergi idaresi kayıtları ile karşılaştırılması yapılmalıdır.

26. Yıllık müşteri listesi bildirimi, vergi levhası tasdiklenmiş müşterilere ait bildirim gibi uygulamalar, beyannamelerin elektronik ortamda verilmesinden dolayı gereksiz ve fazladan bir iş yükü olmaktadır.

27. e-beyan, e-sigorta uygulamaları içersinde kağıt, yazıcı, kartuş, yazılım ve elektronik parça masraflarının artışı. Kamunun yaptığı/yapacağı beyan, bildirim ve tahakkuk belgelerine ait kağıt ve yazdırma sarfiyatı elektronik ortamdaki uygulamalar sonucu meslek mensuplarının üzerine kalmıştır.
 
Ynt: Meslek Mensubunun Sorunlarına Dair...

1/Bağımlı çalışan meslek mensuplarının YMM olma süreceindeki problemleri
2/Bağımlı çalışan meslek mensupları için asgari ücret düzeyi
3/Bağımlı-Bağımsız çalışan meslek mensupları için mesleki eğitim şartı
4/YMM imzası dışında SMMM imzası da taşıyan hadlerin getirilmesi
5/Karşıt inceleme nedeniyle karşılaşılan zaman kaybı.
6/Tahsilat problemi
7/Meslek mensubu ile çalışma zorunluluğu bulunmayan mükelleflerin harici şifre ile beyanlarını ikincil çerçevede muhasebeciler aracılığı ile göndermesi.
8/İnternet üzerinden isim vermeden yapılan reklamlar
9/Aynı bildirimlerim, SGK, Çalışma Bakanlığı, İş-Kur a tekrar tekrar bildirilmesi.
10/Süresinde gönderilmeyen beyannameler nedeniyle kesilen cezalar
11/Haksız Rekabet
12/Stajyer arkadaşlarımızın üzerinde ki mali yük...
13/Meslek içi eğitim...
14/Odaların yetersizliği ve ilgisizliği
15/Gelir vergisinde Serbest Mesleklerde Tahsilat esası geçerlidir. KDV.de ise hizmetin tamamlandığında doğar.Buna dayanarak Vergi daireleri ister tahsil et,istersen tahsil etme her ay KDV+muhtasar beyanlarınızı verdiğinizde Maliye bakanlığının yayınlamış olduğu tarifen KDV. tahakkuk ettireceksiniz diyerekten Çok arkadaşlarımıza cezalı tarhiyat yaptılar
16/bağımsız denetim şirketi kurabilmek için, şirketin % 51 hissesine sahip en az bir bağımsız baş denetçi olması gerekiyor, bağımsız baş denetçi olabilmek içinde üniversite mezunu olmakla birlikte bulunna sürecin teferruatına girmeden sadece bizim meslektaşların süreci şu şekilde! önce spk nın denetçi lisanslam sınavına girmesi ve lisans alması daha sonra bir denetim şirketinde fiilen denetim şirketine bağımlı çalışması ve en az iki yıl denetim raporlarında imzasının bulunması gerekiyor. buda denetim firmalarını tekelleştiriyor.
17/muhasebe makbuzlarındaki kdv nin %8e düşürülmesi;
18/ek1 ek2 ler kalksın sgk veri tabanı ortak olsun. ba - bs ler kaldırılsın. denetim yetkisinin spk dan alınıp türmob a devri için yasa teklifi verilsin. ssk aylık hizmet belgesi kdv ve muhtasar ile birleştirilsin. geçici verginin son dönem beyanı kaldırılsın
19/defter sayısına sınır getirilmesi
20/Muhasebe ücretlerinin devlet garantisine alınması:
21/ba bs formlarının birleştirilmesi:
22. Mali tatilin yerine meslek mensuplarına beyan, bildirim, bilgi yazıları ve benzerleri için ek süre talep hakkı düzenlemesi getirilmelidir.
23. Haksız rekabet ve ba bs formları sorunlarının kısmen çözümüne yönelik olarak e-fatura uygulamasının tüm mükelleflere zorunlu hale getirilmesi. (Fatura bastırılması yerine maliye elektronik ortamından fatura düzenlenebilmesi)
24. Serbest meslek ödemelerine ait gelir vergisi kesintisi/stopajın kaldırılması.
25. Ticari/tüketici kredi isteği için bankalara verilen olan ücret bordrosu, hesap özeti ya da mali tabloların vergi idaresi kayıtları ile karşılaştırılması yapılmalıdır.
26. Yıllık müşteri listesi bildirimi, vergi levhası tasdiklenmiş müşterilere ait bildirim gibi uygulamalar, beyannamelerin elektronik ortamda verilmesinden dolayı gereksiz ve fazladan bir iş yükü olmaktadır.
27. e-beyan, e-sigorta uygulamaları içersinde kağıt, yazıcı, kartuş, yazılım ve elektronik parça masraflarının artışı. Kamunun yaptığı/yapacağı beyan, bildirim ve tahakkuk belgelerine ait kağıt ve yazdırma sarfiyatı elektronik ortamdaki uygulamalar sonucu meslek mensuplarının üzerine kalmıştır.
----------------------------------------
4 ve 7. madde ile ilgili olarak;
Vergi ve sosyal güvenlik ile ilgili bütün beyan ve bildirimlerde meslek mensuplarınca imzalanması zorunluluğu getirilmelidir.
 
Ynt: Meslek Mensubunun Sorunlarına Dair...

1/Bağımlı çalışan meslek mensuplarının YMM olma süreceindeki problemleri
2/Bağımlı çalışan meslek mensupları için asgari ücret düzeyi
3/Bağımlı-Bağımsız çalışan meslek mensupları için mesleki eğitim şartı
4/YMM imzası dışında SMMM imzası da taşıyan hadlerin getirilmesi
5/Karşıt inceleme nedeniyle karşılaşılan zaman kaybı.
6/Tahsilat problemi
7/Meslek mensubu ile çalışma zorunluluğu bulunmayan mükelleflerin harici şifre ile beyanlarını ikincil çerçevede muhasebeciler aracılığı ile göndermesi.
8/İnternet üzerinden isim vermeden yapılan reklamlar
9/Aynı bildirimlerim, SGK, Çalışma Bakanlığı, İş-Kur a tekrar tekrar bildirilmesi.
10/Süresinde gönderilmeyen beyannameler nedeniyle kesilen cezalar
11/Haksız Rekabet
12/Stajyer arkadaşlarımızın üzerinde ki mali yük...
13/Meslek içi eğitim...
14/Odaların yetersizliği ve ilgisizliği
15/Gelir vergisinde Serbest Mesleklerde Tahsilat esası geçerlidir. KDV.de ise hizmetin tamamlandığında doğar.Buna dayanarak Vergi daireleri ister tahsil et,istersen tahsil etme her ay KDV+muhtasar beyanlarınızı verdiğinizde Maliye bakanlığının yayınlamış olduğu tarifen KDV. tahakkuk ettireceksiniz diyerekten Çok arkadaşlarımıza cezalı tarhiyat yaptılar
16/bağımsız denetim şirketi kurabilmek için, şirketin % 51 hissesine sahip en az bir bağımsız baş denetçi olması gerekiyor, bağımsız baş denetçi olabilmek içinde üniversite mezunu olmakla birlikte bulunna sürecin teferruatına girmeden sadece bizim meslektaşların süreci şu şekilde! önce spk nın denetçi lisanslam sınavına girmesi ve lisans alması daha sonra bir denetim şirketinde fiilen denetim şirketine bağımlı çalışması ve en az iki yıl denetim raporlarında imzasının bulunması gerekiyor. buda denetim firmalarını tekelleştiriyor.
17/muhasebe makbuzlarındaki kdv nin %8e düşürülmesi;
18/ek1 ek2 ler kalksın sgk veri tabanı ortak olsun. ba - bs ler kaldırılsın. denetim yetkisinin spk dan alınıp türmob a devri için yasa teklifi verilsin. ssk aylık hizmet belgesi kdv ve muhtasar ile birleştirilsin. geçici verginin son dönem beyanı kaldırılsın
19/defter sayısına sınır getirilmesi
20/Muhasebe ücretlerinin devlet garantisine alınması:
21/ba bs formlarının birleştirilmesi:
22. Mali tatilin yerine meslek mensuplarına beyan, bildirim, bilgi yazıları ve benzerleri için ek süre talep hakkı düzenlemesi getirilmelidir.
23. Haksız rekabet ve ba bs formları sorunlarının kısmen çözümüne yönelik olarak e-fatura uygulamasının tüm mükelleflere zorunlu hale getirilmesi. (Fatura bastırılması yerine maliye elektronik ortamından fatura düzenlenebilmesi)
24. Serbest meslek ödemelerine ait gelir vergisi kesintisi/stopajın kaldırılması.
25. Ticari/tüketici kredi isteği için bankalara verilen olan ücret bordrosu, hesap özeti ya da mali tabloların vergi idaresi kayıtları ile karşılaştırılması yapılmalıdır.
26. Yıllık müşteri listesi bildirimi, vergi levhası tasdiklenmiş müşterilere ait bildirim gibi uygulamalar, beyannamelerin elektronik ortamda verilmesinden dolayı gereksiz ve fazladan bir iş yükü olmaktadır.
27. e-beyan, e-sigorta uygulamaları içersinde kağıt, yazıcı, kartuş, yazılım ve elektronik parça masraflarının artışı. Kamunun yaptığı/yapacağı beyan, bildirim ve tahakkuk belgelerine ait kağıt ve yazdırma sarfiyatı elektronik ortamdaki uygulamalar sonucu meslek mensuplarının üzerine kalmıştır.
28- "Tekdüzen Hesap Planı"nın kaleme alınışındaki sorunları, işleyişini açıklayan yetersiz metinler, yerinde duruyor.
Bu alanda ortada bir faaliyet yok. Kullanılan çoğu tabirler uygun tabirler değil. "Açıklaması" adlı metni okuyanlar kavrama sıkıntısını hep yaşıyorlar.
29- Yasaları ve uygulamaları açıklayan tebliğ ve sirkülerlerde, "örneklere" yeterince yer verilmeye, dikkat...
30- İktidarın uygulama getiren değişikliklerinde, Türmob Odalardan teyit ettirdiği fikrini ortaya koymalı ve müessir olmalı)
31- Maktu aidatlar mesleğe yeni başlayanlarda, büro gelirine bağlı, fakat basamaklı uygulanmalı. Mümkünse 1-2 yıl hiç alınmamalı... Tabiatiyle nisbi aidattada, alt taban uygularken, bu basamaklar esas olmalı.
Bu konu ayrıca, ileri yaşlarda işi azaltmış meslek mensupları için bile yapılandırılmalı...
Olur ya, zarar halinide dikkate alan düzenleme yapılmalı.
32- Bürokrasiyi azaltma amacına yönelik (mükerrer uygulamaları eleme), teknolojinin verdiği imkanların sonuna kadar kullanımı dahil, "Kurumların koordinasyona geçmelerini" sağlamak üzere ilgililer nezdinde girişimlerde bulunmak...
33-3568 sayılı yasanın; 5. maddesinin aşağıda belirtilen kısmının kaldırılması;
Madde 5 - A) Serbest muhasebeci mali müşavir olabilmek için aşağıdaki özel şartlar aranır.
a) ..... veya diğer öğretim kurumlarından lisans seviyesinde mezun olmakla beraber bu fıkrada belirtilen bilim dallarından lisansüstü seviyesinde diploma almış olmak.
34- Meslektaşımız açısından, bu "Müteselsil Sorumluluk" meselesinin durumu nedir, nereye doğru gidiyor, bulunduğu/geldiği yer doğrumudur. Hakmıdır, sapma varmıdır, değerledirile bakıla diyorum.
35- Meslekte zaman zaman seminerlere ihtiyaç duyulur, bu İMKANLARA Ülkemizin her yöresi sahip olamamaktadır, Türmob bu dengeyi sağlayacak tedbirleri düşünmelidir, bazı yörelerin bu açığını kapatmalıdır.
36- İnsanlık bu ya, belki hata yapabiliriz. Meslekle ilgili e-Beyanname, e-Bildirge ve benzeri elektronik ortam düzenleyicisi görevlilerin, buradaki işlemlerimizde hata yapmamamızı sağlıyacak tedbirlerin tamamının düşünülmesinin/yapılmasının, bu ilgililere Türmobca iletilmesi...
Not: İş-kur sitesinde kullanımımıza açılan menünün, kullanışlı hale getirilmesinin, ilgililerine iletilmesi...
37- VUK daki "Pişmanlık" müessesine benzer bir uygulamanın, "Sosyal Güvenlik" tede getirilmesine çalışmak...
Unutmadan yada son gün yoğunluklarından, kaynaklanan geç verilen bildirim, beyanname ve bildirgelerin, TAMPON bir sürenin (10, 15 yada 30 gün) garantisiyle cezai külfetinin hafif tutulması (basamaklı olabilir) getirilse, ne iyi olur.
38- Odalarca, kendi bürosunu kurarak mesleğe ilk defa başlayanlara sınırlıda olsa kredi verilmesi yada küçük bir yardım yapılması sağlanmalı (bilgisayar ve yazılım alımlarına destek olmak için),
39- Hayat şartları (deprem vs.) yada ailevi nedenler gibi sebeplerle, çalıştığı yeri bırakıp, başka yere gideceklere Odaların meslektaşa yardımcı olması ilke haline getirilmeli (işyeri bulma, kiralamaya yardım, bağımlı iş temini vs.),
40- Kardeşim kalkmışlar e-Bildirgede "Bölge Çalışma Nosunu" benden istiyorlar. Bırakın bunu artık. Bölge çalışma kendisi Sgk.daki "İşyeri Noları" na göre dosya oluştursun. Bu kadar. Verileri Sgk.dan alsın.
41- Türmobun ve Bakanlığın imzasını taşıyan iri puntolu "Meslekte Uyulması Gereken İlkeler" listesi gibi bir çerçeveli yazıyı Türmob hazırlatırda bizlere, vergi levhası gibi zorunlu tutularak bürolara asılmak kaydıyla dağıtırsa, yararı olur diye düşünüyorum.
42- Oda etkinliklerinin zayıflığının belki bir nedenide bizleriz. Toplantılara katılmıyoruz. Bunu alışkanlık haline getiren üyelerin izlenmesi, uyarılması için, bir şeyler yapılmalı?

----------------------------------------
4 ve 7. madde ile ilgili olarak;
Vergi ve sosyal güvenlik ile ilgili bütün beyan ve bildirimlerde meslek mensuplarınca imzalanması zorunluluğu getirilmelidir.
 
Ynt: Meslek Mensubunun Sorunlarına Dair...

Belki radikal bir öneri olacak ama doğru olduğunu düşünüyorum. Doktorlarda bu uygulama var. SSK 65 yaşında ki doktorların çalıştırılmasını dikkate almıyor.
Bizim mesleğimizde de yaşın önemli olduğunu düşünüyorum.
Defter tutmak ve büro açmak için yaş sınırı olmalı, danışmanlık, bilirkişilik, kitap makale yazmak için yaş sınırı olmamalı.
80 yaşında birini gördüm 150 defteri var, ofisinde 400 YTL maaş verdiği insanlarla adeta servet kazanıyor.
Hem genç neslin önü açılır, hem bu işler yarım yamalak yapılmaz diye düşünüyorum.
Ya da bir dedenin ruhsatıyla torunları bile bu mesleği sırf bir düzen var diye yapıyorlar.
Oysa Serbest meslek faaliyeti; sermayeden ziyade şahsi mesaiye, ilmi ve mesleki bilgiye veya ihtisasa dayanan ve ticari mahiyette olmayan işlerin işverene tabi olmaksızın şahsi sorumluluk altında kendi nam ve hesabına yapmasıdır
 
Ynt: Meslek Mensubunun Sorunlarına Dair...

Doğru diyorsunuz, yaş haddi önemli ancak genç bir meslek mensubu ile anlaşarak yaş sınırının delinebileceğini düşünüyorum, ama seminer, kurs gibi faaliyetlere katılım zorunlu olursa ve bunlar sonucu puan toplamak sureti ile yıllık veya belirli dönem için puan zorunluluğu getirilir ise belki yaş sınırı biraz daha engellenmiş olur.
 
Ynt: Meslek Mensubunun Sorunlarına Dair...

65 yaş sınırı devlet memurları için zorunludur. Bunun dışında serbest meslek faaliyeti ile ilgili bir sınırlama yoktur.
Hiç bir meslek dalında bu yoktur. Olamaz, zaten piyasa rekabet şartları bunu belirler. Vucudu ve beyni sağlamsa sen yaşlısın çalışamazsın demek hem insan haklarına hemde anayasaya aykırıdır.
 
Ynt: Meslek Mensubunun Sorunlarına Dair...

Yaşadığımız sıkıntıları emek harcayıp dile getirdiğiiz için teşekkür etmek istedim..Sorunların çok büyük bir kısmı yazılmış zaten,ancak bunların sonuca ulaşması için neler yapmamız gerektiği konusunda bir fikir birliği yapmamız da gerekiyo sanırım.Nereye ve nasıl bildirim yapılcak,ben ve benim gibi size destek olmak isteyen bi sürü forumdaş var da o bakımdan soruyorum?
 
Ynt: Meslek Mensubunun Sorunlarına Dair...

?Sosyal Güvenlik Kurumu Özel Sağlık Kurumundan/Kuruluşundan Sağlık Hizmeti Satın Alma Sözleşmesi??nin 3.1.6. maddesinde yer alan ?Sağlık kurumu/kuruluşu, hastalara hizmet verebilmek için ruhsatında ve faaliyet izin belgesinde yer alan branşlarda 65 (altmışbeş) yaşını doldurmamış en az bir tam zamanlı uzman hekim bulundurmayı kabul ve taahhüt eder.
 
Ynt: Meslek Mensubunun Sorunlarına Dair...

Muayenehanesi olan özel doktor, yada serbest çalışan avukatlarda sınırlama var mı?
Ya da teknik müşavirlik yapan mühendisler belirli bir yaşın üstünde imza atamıyor mu?
 
Ynt: Meslek Mensubunun Sorunlarına Dair...

nguroy ' Alıntı:
Muayenehanesi olan özel doktor, yada serbest çalışan avukatlarda sınırlama var mı?
Ya da teknik müşavirlik yapan mühendisler belirli bir yaşın üstünde imza atamıyor mu?

katılıyorum. ayrıca smmm lik ya da ymm lik yapmak çin ellerinizin titrememesi, gözlerinizin mükemmel görmesi vs., 15 saat süren ameliyatlara dayanabilecek fiziki koşullar gerekmez. gereken tek şey engin birikiminizdir. ama Ogün beyin dediği gibi kurslara, seminer vb. eğitimlere katılma ve karşılığında puan alma sistemi çok mantıklı. eşim mimar olduğu için biliyorum, mimarlar odası bu şekilde çalışıyor, ve bu seminerlere katılıp belli bir puan toplamadıkça mimari projelere imza atamıyorlar, resmen mimar sayılmıyorlar yani.
 
Üst