Muhasebeci Değistirirken Nasil Hareket Edilir ?

Üyelik
30 Ara 2014
Mesajlar
3
Konum
Mugla
Yillardir karsilikli iyi niyetle calistigimiz muhasebecimizi ozel sebepler ile degistirme karari aldik. Ltd sirketimiz icin faaliyet alanlarini genisletmek gibi onemli gelismelerin olacagi bir doneme girecek olmamiz sebebi ile bize taktik anlamda da destek olacak bir muhasebeci arayisi icine girdik. Bu acidan duzgun referansli bir kac muhasebeci ile gorusme ayarladik. Ancak bu muhasebecilere gorusmeye giderken sirketimize eklemeyi dusundugumuz faaliyet projelerine ilaveten sirketimizin mevcut durumunu kavrayabilmeleri icin yanimizda ne tip bilgileri bulundurmaliyiz? Neticede defterlerimiz mevcut muhasebecimizde. Ayrica bu surecte baska dikkate almam gereken birsey var ise paylasirsaniz sevinirim. Tesekkurler
 
Selamlar
Enteresan olan şu ki,ona değinmeden geçemeyeceğim.
Genelde sorduğunuz soruyu,meslek mensubu değiştirecek mükellefler değil,yeni mükellef görüşmesine giden meslek mensubu arkadaşlarımız sorarlar.:) Meslektaşlarımızdan duymaya alıştığımız bir soruyu,bir mükelleften duymaktan ve meslektaşlarımıza kolaylık olması ve yanlş değerlendirmeye meydan vermemek için bilgi ve belge konusunda gösterdiğiniz bu hassasiyetten dolayı sizi tebrik ediyorum.
İnşallah beklentilerinizi karşılayacak ve verimli bir şekilde çalışabileceğiniz bir meslektaşımızla sağlıklı bir şekilde faaliyetinizi yürütebilmenizi temenni ediyorum.
Sorunuza şahsım adına şöyle bir yorumda bulunabilirim.
Öncelikle şunu belirtmeliyim ki,eğer imkanınız varsa,bu görüşmeyi,meslektaşımızı işyerine davet ederek,kendi işyerinizde yapmanızda büyük fayda vardır.Nitekim,işyeri ortamı,çalışanların durumu,iç muhasebe düzeni vb.gibi bazı durumları bizzat işyerinde tesbit etmek,ileride belirleyeceğiniz çalışma planlaması için (hatta müşavirlik ücretini de buna dahil edebilirsiniz) hem sizin için hemde meslektaşımız için çok daha faydalı olacaktır.Genelde bu tarz görüşmeleri bizzat işyerinde yapmayı tercih edenlerdenim.
Diğer hususa gelince;referans üzerine görüşmeye gideceğiniz meslektaşımız,ön bilgilendirme anlamında aslında kendisine nelerin ve hangi belgelerin lazım olabileceğini eminimki biliyordur.Şayet kendisi tarafından ön görüşme için herhangi bir bilgi veya belge talep edilmediyse,kendisinin sağlıklı bilgilendirilmesi açısından;belge olarak,
* Şirketin son yıl bilançosunu
* Kesinleşmiş son yıl detay mizanını
* Şirketin şu anki (kesinleşmemiş) detay mizanını
* Sgk çalışanlar listesini
* Ortaklık yapısını faaliyet alanını gösteren sicil gazetesini
bulundurmanız yeterli olacaktır.Bunlar dışında;

* Şirketinizin şu anki faaliyetini
* İleride girişilmesi düşünülen projeleri
* Müşavir-mükellef çalışması açısından çalışma çerçevesi ve sorumluluk dağılımı
gibi konular,üzerinde görüşülecek ana konulardır.
Diğer bilgiler,eski ve yeni müşavir arasındaki bilgi paylaşımı sonucunda zaten temin edilebilecektir.
Bu arada tabiki,müşavir değiştirmek,yeni bir sistem oluşturmak,müşavirin sizi ve sizinde müşaviri zaman içinde dahada iyi tanıyacak olması vb.gibi yeni oluşumlar,ilk başlarda bazı fireler verebilir.Önce saygı sonra da sabır sonucunda en kısa zamanda bu tip aksaklıklarda eminimki giderilecektir.
Şu anki yorumum bu şekilde olabilir.
Şimdiden hayırlı olsun.
Saygılar
 
Son düzenleme:
Sayin Kurt,
Hizli yanitiniz icin cok tesekkur ediyorum.
Duyarlilik konusu yine iki tarafin cikarlarini kapsiyor. Profesyonel hayatta kendimiz dahil kimsenin zamanini bosa harcamaya gerek olmadigini dusunuyorum.
Bodrum ve cevre ilcelerinde acentalar isletiyoruz ve gorusme ayarladigimiz muhasebecilerin iki tanesi cevre ilcelerdeler. Dolayisi ile harcanacak zaman daha da degerleniyor.
Ilginctir gorusme ayarladigimiz kimse herhangi bir bilgi belge talep etmediler ancak bunu anlayisla karsilamak gerekebilir. Belki de biz karar verme asamasinda bize katkisi olmasi icin ilk gorusmeleri ofislerinde talep ettik diyedir. Esnaf cevremizden referanslari ile temelde ozverili muhasebeciler olduklarini biliyoruz. Soylediginiz gibi once saygi ve sonra sabir ile aksakliklar giderilebilir. Yeter ki ozverili bir dayanisma icerisine girebilecegimiz, doku uyusmasi bulacagimiz muhasebecimizi secebilelim.
Ilginctir; internette bu konu disinda baska tek bir bilgi yok. Bizim durumumuzda mukellefler elbette olmustur. Dosyami tamamen yazdiklariniz dogrultusunda olusturacagim.
Verdiginiz bilgiler icin tekrar tekrar tesekkur ediyorum. Mutlu yillar
 
İstekleriniz pazarlama ürün geliştirme sevk ve idare konusunda ile bilgiler ve muhasebe bilim dalı dışında kalır.Muhasebe kayda alır şirketinizde nevi değişikliklerini düzenler gerisi artık pazarlama becerinize kalmış pazarlama için yetersiz olunduğu düşünülürse bu konuda çalışan eğitim almış bir arkadaşla görüşmenizde fayda var.Sizin söylediğiniz anlamda yani biraz yakın işyerinizde bağımlı çalışacak başka iş yapmayan bir arkadaşımız olabilir.Bürosunda hizmet veren serbest çalışan bir meslek mensubunun yapabileceği hizmetler sınırlıdır ve sadece meslekle ilgilidir umarım hayal kırıklığı olmaz.
 
Sayin Er,
Yeni faaliyetler ve olasi ortakliklar eklenecek sistemimiz hem isletme hem de muhasebe anlaminda neredeyse bastan yapilandirilacak. Bu surecte isletme anlaminda projelerimiz teoride tamamlanmis durumda. Ancak yeniden yapilanirken muhasebe anlaminda elbette kilavuza ihtiyacimiz olacak. Henuz bunyemizde bir muhasebeci bulunduracak kalibrede degiliz. Bu sartlarla yine de destek alabiliyor, gerekirse danismanlik olarak hizmet alabiliyor olmamiz gerekir. Henuz bu surecin baslangicindayiz ve dogru adimlar atacagiz. Esnaf ve isletmeci tanidiklarimizdan deneyimlerini dinledik fikir teatisi konusunda guzel seyler duydugumuz muhasebeciler ile yilbasi sonrasina gorusmeler ayarladik. Bu bir alisveris yada paramizi nereye harcayalim kararindan ote isimizin ailemizin gelecegini ilgilendiren bir karar. Ne beklememiz gerektiginin asagi yukari farkindayiz ve hayal kirikligi soz konusu olmaz. Aksine sadece emin olabiliriz.
 
Selamlar
Tabiki şu da unutulmamalıdır ki,muhasebe bir işletmenin beynidir.İç muhasebenin düzeni ve iç kontrolün sağlanması,işletmenin devamlılığındaki önemli etkenlerden biridir.İŞletme yöneticilerinin basiretli ve tutarlı davranışları ve firmanın büyümesine yönelik hareketleri tabiki birinci etkendir ama onlara yol gösterecek analiz ve hesaplamalarda ancak muhasebe düzeniyle sağlanabilecektir.Evet şurası gerçek ki,serbest büro faaliyeti gösteren bir meslek mensubunun bu hizmeti tam olarak verebilmesi biraz zordur ama imkansız da değildir. İşletme yöneticileri de sorumluluk bilinciyle hareket edip,kendi iç muhasebe düzenlerini kurmak konusunda meslek mensubuna yardımcı olabildikten ve tavsiyelere uyduktan sonra bu sorunda ortadan kalkacaktır.
Fakat yeri gelmişken bir konuya daha değinmek isterim.Mesleğimizin icrasında maalesef bunu bir eksiklik olarak görüyorum.Aslında konu dışı gibi görünse de,sonuçta bu konuya bağlamaya çalışacağım (umuyorum :) )
Bildiğiniz üzere mesleğimizde 3 ünvan var.Serbest muhasebeci, S.M.Mali müşavir ve Yeminli M.M.
Hangi ünvana sahip olursak olalım,mesleğin icrasında aslında 3 unvana birden sahipmişsiz gibi hareket etmek durumunda kalıyoruz,bu da bir gerçek.Evet,yetki anlamında kısıtlamalarımız var ama iş görme anlamında pekte bu ayırımı yapmıyoruz,yapamıyoruz.Bu girişi şunun için yaptım,geleceğim konu şudur..
Maalesef unvan ve etiket kullanmayı çok seviyoruz.Mali müşavir isek,muhasebeci değil,mali müşavir olarak anılmayı tercih diyoruz.Ediyoruz da bu unvanın hakkını ne kadar veriyoruz,işte orası tartışılır.Müşavirlik mesleğinin tanımına bakarsanız,içinde "muhasebe sistemleri kurmak" gibi bir görev tanımına rastlarız.Şimdi soruda bahsedilen iş yönünden değerlendirirsek,iç muhasebe sistemini kurabilecek ve yönlendirebilecek yeterlilikte,deneyimli bir meslek mensubu,(büro hizmetiyle bu işlemin verilecek olması ne kadar zor olsada) bu zorluğu en asgariye indirebilecektir.İç muhasebenin düzenli kurulabilmesi halinde ve işleyişi halinde,kendisi de asli görevi olan müşavirlik ve danışmanlık görevini de layıkıyla yerine getirebilecektir.Bunda da birinci sorumluluk işletme yöneticilerine aittir.Kendileri de meslek mensubuna bu konuda gerekli desteği ve yardımı muhakkak göstermelidir.
Maalesef günümüz mevzuatı,asli olan müşavirlik mesleğimizi yapmamıza engeldir.Kendi tanımımla şu an ki mesleğimizin adı, "beyanname yetiştirme mesleğidir" Yani devletimize beyan ve bildirge yetiştirmeye çalışmaktan kendi asli mesleğimizi maalesef yapamamaktayız.Bu da bizim suçumuz değildir.İşte bu aşamada da muhasebeci,müşavir,yeminli derken bütün unvnlar birbirine girmektedir.
Eğer herkes kendi unvan ve sorumluluğunun bilincinde hareket eder,işverende (mükellef) üzerine düşen görev ve sorumluluk bilincinde hareket ederse,sorunlar tamamen çözülemese de en azından asgariye inecektir.
Umarım konu dışına çok fazla çıkmamışımdır.
Saygılarımla
 
Tavsiyelere uyacak mükellef bulamıyoruz ön muhasebede becerikli bir eleman göremiyoruz.Mükellef ön muhasebeyi kendi yapmaya çalışıyor kendi doğrıularına göre yapıyor şirkette sadece hissedar olmasına rağmen kendini şirketin sahibi gibi görenler var şirket hesabından özel ödemelerini yapanlar var mızrak çuvala sığmıyor sıkıntımız burada.Kiralar normalde aylık ödeniyor Hatay Adana yöresinde yıllık peşin uygulama var mevsimlik yerlerdede yıllık olabilir az önce telefon eden mükellef kira gelirini açıktan almış normalde kiracı adına bankadan geçmesi lazım
bu gün 2014 bitiyor hala 2014 için kiracı yatırmış gibi kira yatıracak.Şubat 2014 de 2013 için yatırmış idi makbuzun tarihine bakarak 2014 yatmış niye ısrar ediyorsun 2015 için vakit var tavrında.Bu konuda şubatta konuşuldu 1 hafta evvel yine konuşuldu bugün son gün hala konuluşuluyor alt tarafı bir kira ödemesi saatlerce meşgül ediyor.Becerikli bir ön muhasebecisi olsa onunla anlaşmak kolaydı çoktan yatardı ama mükellef kendi anlayışına göre iş çevirmeye çalışıyor büroda biz üzülüyoruz yani hangi şartlarla görev yaptığımızı görmeniz açısından yazdım.Soru sahibi umarım
istediği şartlarda hizmet alır buraya yazarsa bizde bu becerikli arkadaşımızın kimliğini öğrenir tebrik ederiz kendisinden yol yordam öğreniriz.Yinede pazarlama ayrı bir dal biye ısrarlıyım işimizin dışındadır bizden o tür bir hizmet bekleyen
alamaz alabilmesi için müşteri pazarlık yapmamalı hizmet bedelini ödemeli müşavirde ona vakit ayırabilmeli.Arkadaşımız Tahsin Kurt zaten konuyu özetlemiş umarım müşteri mutlu olur.
 
Üst