Ödeme Kaydedici Cihaz Faturası

Üyelik
10 Eyl 2012
Mesajlar
37
Konum
istanbul
Daha önce şubemiz vardı ve buraya ökc almıştık daha sonra şubeyi kapattık ökc saklamıştık şimdi ökc yeniden kullanmak istiyoruz fakat vergi dairesi bizden gene ökc faturasını istiycekmi.
 
sayın cicinho,

VUK işi bırakma ile ilgili ilgili kanunun 161 nci maddesinde
Vergiye tabi olmayı gerektiren muamelelerin tamamen durdurulması ve sona ermesi işi bırakmayı ifade eder.
İşlerin herhangi bir sebep yüzünden geçici bir süre için durdurulması işi bırakma sayılmaz.


Daha önceden ökc kullanmayacağınıza dair vergi dairesine bir dilekçe ile bildirimde bulunmuşmuydunuz ?

Belirtilmiş ökc tekrar kullanamak istemeniz durumunda bağlı bulunduğunuz vergi dairenize tekrar dilekçe ile başvuru yapmanız gerekmektedir. Şube açılış tarihiniz ile başvuru tarihi arasındaki yasal süreye dikkat ediniz.

İyi Günler.

 
Merkezimizde ök var onu kullanıyoruz.Şubeyi kapatmıştık şimdi tekrar şube açıyoruz aynı ökc'yi kapattımız şubedeki ökc'yi kullanmak istiyoruz
 
VD dilekçe ile daha önce kapatığınız şb kullandığınız ve kapanış tarihi itibari ile kullanım dışı bıraktığınız ökc yeni açacağınız şb kullanmak istediğinizi belirtir bir dilekçe ekinde, ökc adres bilgileri düzeltilmiş örnek fiş ile başvurarak yeni ökc levhası almalısınız.
 
sayın merkür2 nin açıklamasına ek olarak tutanak tarihi itibari ile 15 günlük süreye dikkat ediniz.

İyi Günler.

[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica][h=1]60 SERİ NO'LU KATMA DEĞER VERGİSİ MÜKELLEFLERİNİN ÖDEME KAYDEDİCİ CİHAZLARI KULLANMALARI MECBURİYETİ HAKKINDA KANUNLA İLGİLİ GENEL TEBLİĞ[/h]
[/FONT][FONT=Tahoma, Arial, Helvetica]5- Geçici Olarak Kullanım Dışı Bırakılan Cihazlar:
İşi bırakma veya sair nedenlerle cihazlarını ileride tekrar kullanmak veya satmak gibi amaçlarla geçici olarak kullanım dışı bırakan mükellefler, aşağıda açıklandığı şekilde işlem yapacaklardır. İşi bırakma nedeniyle yapılacak geçici kullanım dışı bırakma işlemleri, işi bırakma tarihinden itibaren 30 gün içerisinde gerçekleştirilecektir.
a) Mükellefler, yetkili servise başvuruda bulunularak cihaz hafızasında kayıtlı bilgileri tespit ettireceklerdir. Yetkili servis, cihazın kullanıldığı döneme ilişkin mali hafıza raporunu alacak ve (EK:1) tutanağı düzenleyecektir. Söz konusu mali hafıza raporu tutanağa eklenerek mükellefe verilecektir.
b) Yetkili servis gerekli tespitleri yapıp raporları aldıktan sonra cihazın çalışmasını sağlayan ve "mali hafıza-cihaz" bağlantısı içerisinde yer alan elektronik parçalardan birini (mali hafıza yazılım çipi vb.) söküp alıkoymak suretiyle cihazı çalışamaz hale getirecektir. Şu kadar ki bu işlemde mali hafıza kutusu yerinden sökülüp çıkarılmayacak, kablo bağlantısı kesilmeyecektir. Ancak sökülecek parçanın, mükellef tarafından kolaylıkla temin edilip takılabilecek özellikte olmaması gerekmektedir. Bu işlemi müteakip cihazın muhafaza tertibatı servis tarafından mühürlenerek gayri faal bir şekilde mükellefe teslim edilecektir.
c) Mükellef, servis tutanağının düzenlendiği tarihten itibaren 30 gün içerisinde; servis tutanağı, mali hafıza raporu ve ödeme kaydedici cihaz levhası ile birlikte vergi dairesine müracaat ederek cihazlarının kaydını sildirecektir.
d) Geçici olarak kullanım dışı bırakılan cihazın tekrar kullanılmak istenmesi halinde mükellef tarafından yetkili servise başvuruda bulunulacaktır. Servis gerekli elektronik parçayı takıp cihazı çalışır hale getirecek ve tekrar mühürleyecektir. Bu işlemi takiben servis tarafından mali hafıza raporu alınıp (EK:1) tutanak düzenlenerek mükellefe verilecektir.
e) Mükellef, tutanağın düzenlendiği tarihten itibaren 15 gün içerisinde; tutanak, mali hafıza raporu ve ruhsat fotokopisi ile birlikte vergi dairesine müracaatla cihazını kaydettirip ödeme kaydedici cihaza ait levhayı almak suretiyle cihazı kullanmaya başlayacaktır.


İyi Günler.

[/FONT][FONT=Tahoma, Arial, Helvetica][/FONT]
 

Benzer konular

Üst