fonradar

Ödeme Türü Hakkında...

Üyelik
15 Ocak 2016
Mesajlar
29
Konum
izmir
Merhabalar ;
Soru:1-) Satıcı firmaya fatura bedeline karşılık kendi şirket çekimizi verdik, Çekin muhasebe kaydını işlerken "Belge Türü:Çek" ; "Ödeme Türü:Çek" olarak giriyorum doğru mudur ?

Soru:2-) Satıcı firmaya verdiğimiz çekin vadesi geldiğinde bankadan ödenmiş olduğunu ekstreden görüyorum, bu işlemin muhasebe kaydında "Belge Türü:Diğer/Dekont" ; "Ödeme Türü:" 'ne yazmalıyım ?

Yardımlarınızı rica ediyorum, İyi çalışmalar, Saygılar
 
Ödeme ya da tahsilat yapıldıysa ödeme yöntemi alanı elektronik defterde kullanılmalıdır. Bu alana sadece ödeme türünü ifade edecek bilgi girişi yapılır. Örneğin, Nakit, Banka, Kredi Kartı, Çek, Senet. Ödeme yöntemi alanı serbest metin olmasına rağmen, yapılan işlemin adı bu alana ödeme yöntemi olarak yazılmamalıdır . Örneğin, bankadan yapılan bir Havale ya da EFT işlemin adı iken ödeme yöntemi Banka’dır.
Sonuç banka yazılmalı.
 
Ödeme banka kanalından yapıldığı için ödeme türüne banka girebilirsin.
Biz uygulamayı bu şekilde yapıyoruz.
 
Üst