Özel Anaokul Hk

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan royem
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Üyelik
10 Ağu 2006
Mesajlar
96
Konum
İSTANBUL
Merhabalar,
Bi tanıdığım özel anaokul açtı.Yer kiralandı.Vergi levhası,defter tastik,faaliyet belgesi,sicil tasdiktanemesi alındı.

Sormak istediğim bundan sonra yapması gereken işlemler nelerdir?
 
öncelikle hayırlı olsun, bol kazanç elde eder ve kaliteli hizmet vererek hayırlı bireyler yetiştirilmesi temennisiyle.

kbaybora işletme faaliyeti ile ilgili katkıda bulunmuşlar

ben de mali idare, SGK, kamu kurumları devlet ile olan işlemlerinizde hata yapmamak, ceza ile karşılaşmamanız için ehil, resmi belgesi olan, yasal olarak hizmet verme yetkisi bulunan bir meslek mensubu ile çalışmaya başlamanızı hizmet almanızı tavsiye ederim.
 
Teşekkür ederim.Meslek mensubu olan biri ile anlaşmışlar.Anladığım kadarı tam olarak danışmanlık konusunda iyi değil.sadece vergi dairesi açılış ve sicil kaydı işlemlerini yapmış.Onun dışında bilgi vermemiş. Bu sebeple eksiklikler olmaması açısından forumda sorma ihtiyacı duydum.Sormak istediğim bir kaç sual daha var.Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler
1-Devlet teşvik durumu varmış özel okullar için.Bunun için şartlar nelerdir?
2-Kurucu müdür sözleşme örneğini nereden bulabiliriz ?
3-Kayıt edilecek öğrenciler için olması gereken sözleşme örneği için matbu form var mıdır?Yoksa kendileri mi hazırlayacak ?
4-Vergi levhası alındıktan sonra kdv ,ba-bs ve muhtasar beyannamesi verecek midir?(bildiğim kadarı ile muhtasar 3 ayda bir) Açılış ayı vergi levhasında
ağustos görünmekte.
5-Şahıs üzerine olduğundan,otomatikman bağkurlu mu olmuş oluyor?
 
Merhaba,
sırayla cevaplamaya çalışayım.
1. Özel okullarda ve ana okullarında yatırım teşvik belgesi alınması halinde bir takım teşvikler var diye biliyorum. SGK prim desteği, yatırım sırasındaki harcamalar için kdv desteği, vergi indirimi gibi destekler söz konusu. Ayrıca KOSGEB den bir takım destekler ve düşük faizli krediler alınabilir.
2. Kurucu müdür sözleşme örneğini size en yakın milli eğitim müdürlüğünden temin edebilirsiniz veya başka bir anokulundan rica edebilirsiniz.
3. Öğrenciler için hazırlanacak sözleşmelerde şekil şartı yok diye biliyorum. Ancak özel okullar kanununu incelerseniz sözleşmelerinizde bulunması gereken asgari bilgileri tespit edebilirsiniz. Örneğin ücret belirlenmesi, ücret iade şartları, ders süreleri gibi.
4. İşe başlama tarihiniz Ağustos ayı olduğuna göre bu döneme ait bildirim ve beyannamelerinizi önümğzdeki aydan itibaren vermeye başlamanız gerekmektedir. KDV beyannamenizi eylül ayının 24 üne kadar, muhtasarınızı 3 aylık olduğuna göre ağustos ve eylül dönemi ile birlikte ekim ayının 23 üne kadar vermeniz gerekmektedir. Bilanço usulune göre defter tutuyorsanız eylül ayının sonuna kadar BA ve BS formlarını da vermeniz gerekmektedir. Ayrıca çalıştırdığınız personel için düzenlenecek olan SGK bildirgesini de eylül ayının 23 üne kadar vermeniz gerekmektedir. (İşyeri bildirgesini verdiğinizi ve işçi çalıştırmaya başladığınızı farzediyorum.) ayın sonuna kadarda tahakkuk eden primi ödemelisiniz.
5. Evtk işletme sahibi olarak 4b sigortalısı olmuştur zaten. (Yinede bağlı olduğunuz sgk müdürlüğünden teyit ettirmenizde yarar var) Ödeyeceğiniz 4b yani bağkur primini belirlemeniz ve sgk ya bildirmeniz gerekmektedir. Prim tutarını belirlerken dikkat edilecek husus, yanında çalışan ve en yüksek maaş alan personelden daha düşük matrah bildiremeyeceğiniz. Bağkur prim ödemelerinizi takip eden ayın sonuna kadar yapmanız gerekmektedir. Ödeyeceğiniz prim tutarını da gösteren bir bağkur tescil kaydını sgk dan alabilirsiniz.
 
Son düzenleme:
Meslek mensubunun diğer noktaları bilmemesi normal.Açılışı yapan yakınınız az çok bilmesi gerek hangi yönetmeliğe yasaya tabi olduğunu nerede ne işlemler olduğunu.Özel Öğretim Kurumları yönetmeliğini inceleyiniz.
 
Üst