Özel İnşaat Eksik Gün

Üyelik
3 Ocak 2014
Mesajlar
7
Konum
Aydın
Özel inşaatımda çalışan bir işçi işi sürekli aksattığı için işten çıkısını verdim ve bildirgesinde 10 gün eksik gün bildirdim.Aslında yaptığım saçma biliyorum sonuçta belli bir meblayı öyle de böyle de ödeyeceğim.Üstüne üstlük dertsiz başıma dert açtığımı da internette araştırınca eksik gün bildirim formu vermem gerektiğini anlayınca anladım.Şimdi sorularım şu yardım edecek arkadaşlara şimdiden teşekkürler:

1) Bu eksik gün bildirimi işverenin daha az prim ödeme kurnazlığını önlemek için olduğu düşünülürse ve benim özel inşaatta zaten belli bir meblağ ödeyeceğim düşünülürse benden acaba bu formu istemeyebilirler mi?
2) Bu formu vermeyenlerden eksin gün için ek bildirge ile bu eksik günlerin primini ödemeleri isteniyormuş.Ek bildirge düzenlemek zor birşey mi? ve bunu ödeyince başka bir ceza filan yer miyim?
3) Ben işten çıkış bildirgesinde eksik gün bildirdim ama eğer bunu bana sonradan illa ki ödeteceklerse haziran ayı hizmet belgesi ve tahakkuk fişi düzenlerken bu eksik günü bildirmesem de tam ödesem iki belge arasındaki tutarsızlıktan dolayı bir sorun yaşar mıyım?
 
1-Eksik gün bildirim formu işyerinin niteliğine bakılmaksızın tüm işyerlerinden istenir.Tabi ay içinde bir personelin eksik günü var ise verilir bu belge.Yani sizin vermeniz gerekiyor Haziran ayı için.Bu formu Temmuz ayının 23'üne kadar vereceksiniz kuruma.
2-Ek bildirge düzenlemek zor değil ancak idari para cezası ödersiniz.Boşu boşuna ceza yemeyin.
3-Bugüne kadar işten çıkış bildirgesinin gün ve prim kısmı bilgileri ile aylık bildirge arasında farklılık olduğu için sorun yaşayan görmedim.İşten çıkış bildirgesinde gün ve prim bilgileri bilgi olarak isteniyor.Asıl olan aylık bildirgede verilen bilgidir.Yani siz Haziran ayı bildirgesini tam 30 gün olarak verebilirsiniz.Eksik gün formu vermenizede gerek kalmaz.Bir sorun yaşamazsınız.Ama yinede eğer 10 günlük süre geçmediyse işten ayrılış bildirgesini iptal edip yeniden düzenleyebilirsiniz.
 
Üst