Limited Şirketlerde eğer elinizde daha önceden tasdiklenmiş karar defteri var ise Genel kurul Toplantı ve müzakere defteri yerine bu defteri kullanabilirsiniz.Eğer sayfaları az kalmış ise bu eski karar defterinin kapanışını bu ayın sonuna kadar yaptırıp.Yeni Genel Kurul Toplantı müzakere defteri alıp kararlarınızını buna yazınız.
Aşağıdaki tebliğe istinaden;
GEÇİCİ MADDE 3 – (1) Mevcut durumda kullanılmakta olan, pay defteri ile genel kurul toplantı ve müzakere defteri yeterli yaprakları bulunmak kaydıyla ve bu Tebliğde belirtilen bilgilerden eksik olanların yazılması suretiyle açılış onayı yapılmaksızın kullanılmaya devam edilebilir.
(2) Limited şirketlerde halen kullanılmakta olan ortaklar kurulu karar defterleri de yeterli yaprakları bulunmak kaydıyla, genel kurul toplantı ve müzakere defteri olarak kullanılmaya devam olunabilir.
Ek bilgi= Müdürler kurulu Karar defteri isteğe bağlı. İlla ben bu defteri tutacağım diyen ltd şirket muhasebecisi kararlarını Genek Kurul toplantı ve müzakere defteri yerine bu deftere kaydedecektir.Bu defter a.ş.lerdeki yönetim kurulu karar defteri hükmündedir.Hüküm'de yıl sonunda kapanışının yapılmasıdır.Kimsenin de bu defteri kullanacağını sanmıyorum.
Bununda tebliği:
(4) Limited şirketlerde müdür veya müdürler kurulunun şirket yönetimi ile ilgili olarak aldığı kararlar genel kurul toplantı ve müzakere defterine kaydedilebileceği gibi ayrı bir müdürler kurulu karar defteri de tutulabilir. Müdürler kurulu karar defterinin tutulması halinde açılış ve kapanış onayları dahil olmak üzere yönetim kurulu karar defterine ilişkin hükümler uygulanır. Kararların genel kurul toplantı ve müzakere defterine kaydedilmesi halinde 10 uncu maddenin ikinci fıkrasında belirtilen hususların yazılması zorunludur. Ayrı bir müdürler kurulu karar defteri tutulması halinde müdür veya müdürler kurulu kararları genel kurul toplantı ve müzakere defterine kaydedilemez.
Pay defteri konusuna gelince.
Tamam geçmişte noterden tasdiklenmiş pay defterleri bu sene kullanılabilir lakin; tebliğdeki şekil şartlarına uygun şekle getirilirse;
GEÇİCİ MADDE 3 – (1) Mevcut durumda kullanılmakta olan, pay defteri ile genel kurul toplantı ve müzakere defteri yeterli yaprakları bulunmak kaydıyla ve bu Tebliğde belirtilen bilgilerden eksik olanların yazılması suretiyle açılış onayı yapılmaksızın kullanılmaya devam edilebilir.
peki nedir tebliğde belirtilen bilgiler;
(6) Limited şirketlerde pay defterine ortakların, adları, adresleri, her ortağın sahip olduğu esas sermaye payının sayısı, esas sermaye paylarının devirleri ve geçişleri itibarî değerleri, grupları ve esas sermaye payları üzerindeki intifa ve rehin hakları sahiplerinin adları ve adresleri yazılır.
Benim elimdeki pay defterinde hisse adedi beher hisse değeri sütünları var.
Yukarıda belirtilen sütünlar yok.Acaba yeni defterledemi mi var.?
Esas sermaye payı sayısından kasdedilen 1 payın 25 lira olduğunu varsayarsak sermayenin 25 tl'ya bölümünden kalan mıdır?
Teşekkürler