fonradar

Perakende Fatura

cemoja

Katkı Sunan Üye
Üyelik
27 Nis 2007
Mesajlar
116
Konum
istanbul
merhaba,

perakende satışlarda kullanılan faturalarda fatura üzerinde bulunulması gereken mecburi bilgiler nelerdir.

örnek: malın iadesi ne şekilde olacağının fatura üzerinde belirtilmesi gerekirmi yoksa yasa gereği faturasına ibra eden tüketici belli zaman aralığında aldığı malı fatura ile getirdiği zaman iade alım yapılabilirmi
bunun gibi başka bilgiler ne olabilir.

teşekkürler
 
Ynt: Perakende Fatura

perakende satışlarda kullanılan faturalarda fatura üzerinde bulunulması gereken mecburi bilgiler nelerdir.

fatura kesilen firma ya kişinin adı soyadı ünvanı, adres, vergi ya da tc kimlik no(mükellef değilse),satılan ürünün açıkalaması, adet, birim fiyatı, fatura toplamı, kdv tutarı, genel toplam tutarı ve yazıyla fatura tutarı, ayrıca perakende fatura ( kapalı fatura ) satış anında tahsil edilediği için faturanın alt tarafına kaşe-imza gerekli.

örnek: malın iadesi ne şekilde olacağının fatura üzerinde belirtilmesi gerekirmi yoksa yasa gereği faturasına ibra eden tüketici belli zaman aralığında aldığı malı fatura ile getirdiği zaman iade alım yapılabilirmi
bunun gibi başka bilgiler ne olabilir


buraya yazacağınız iade koşulları tüketici haklarında yer alanların altında ise geçerli olmaz zaten, bunun üzerinde müşteri memnuniyeti için vermek istiyorsanız, kanunu araştırarak bulabilirsiniz.

"TÜKETİCİNİN KORUNMASI VE AYDINLATILMASI
Buna göre Kanun' un tüketicilere sağladığı yararlardan bazılarını aşağıda bulabilirsiniz;

AYIPLI MAL VE HİZMETLER
Madde 4; Ambalajında, etiketinde veya kullanma kılavuzunda yer alan ya da satıcı tarafından vaad edilen nitelik ve niceliğe aykırı olan, maddi, hukuki, ekonomik eksiklikler içeren mal ve hizmetler "Ayıplı Mal veya Ayıplı Hizmet" olarak kabul edilir.

Alınan hizmet ya da malın ayıplı olduğunun anlaşılması durumunda tüketici, malı teslim aldığı tarihten itibaren 15 (on beş) gün içinde satıcı firmaya geri vererek, değiştirilmesini, ödediği bedelin iadesini veya ayıbın neden olduğu değer kaybının bedelden indirimini ya da ücretsiz olarak tamir edilmesini talep edebilir. Tüketici bu taleplerden herhangi birini tercihte serbesttir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür. Ayıplı maldan veya ayıplı malın neden olduğu her türlü zarardan dolayı tüketiciye karşı satıcı, bayi, acente, imalatçı, üretici ve ithalatçı müştereken ve müteselsilen sorumludurlar. Satılan malın ayıplı olduğunun bilinmemesi, bu sorumluluğu ortadan kaldırmaz.

Satılan malın ayıbı gizli ise veya ayıp tüketiciden bilinçli olarak gizlenmişse, satıcı söz konusu malın ayıbı nedeniyle 2 (iki) yıl süreyle sorumludur.

Ayıplı hizmetler hakkında da yukarıdaki hükümler uygulanır. Ancak, ayıplı hizmetin yeniden görülmesi imkansızlaşmışsa veya amaca aykırı sonuçlar doğuracak nitelikte ise, bedel iadesinde tüketicinin ayıplı hizmetten sağladığı fayda kadar indirim yapılır.

Satışa sunulan kullanılmış, tamir edilmiş ayıplı mal üzerine veya ambalajına tüketicinin rahatlıkla görebileceği şekilde "Özürlüdür" uyarısının konulması yasal zorunluluktur. Bu durum tüketiciye verilecek fatura, fiş veya satış belgesinde de gösterilir. Özürlü olduğu bilinerek alınan mallar için herhangi bir hak talep edilemez."
 
Üst