Personel Gelir Vergisi!.....

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan trmersin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

trmersin

Katkı Sunan Üye
Üyelik
5 Şub 2009
Mesajlar
123
Konum
ankara
Muallakta kaldığım birkaç konuda yardımınızı talep ediyorum. Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.

1. Haziran ayında emekli olup istifa dilekçesi veren bir personelimizi kıdem ve izinlerini ve diğer haklarını vererek çıkış verdik. Personel emekli oldu ve 5 ay sonra tekrar gelip çalışma isteğini belirterek iş başvurusunda bulundu. Bu personeli Kasım ayında sgdp olarak tekrar işe başlattık. Emekli olmadan önceki gelir vergisi matrahı aynen devam edecekmi (emekli olurken matrahı %27 idi). Yine %27 mi yoksa sıfırdan %15 denmi başlayacak?
2. Bir şubemizden bir şubemize nakil ile giden personelin gelir vergisi demi nakil olacak?

Bu konularla ilgili varsa mevzuat bilgisiyle yardımcı olursanız minnettar kalırım.

Saygılarımla
 
Ynt: Acill personel gelir vergisi.....

İşv. aynı olduğu için küm.matrah kaldığı yerden devam ettirilmeli.
 
Ynt: Acill personel gelir vergisi.....

Hatta başka bir işyerinden gelsede devam ettirilmeli pek yapmıyoruz ama işe giren kişiden yıl içinde başka bir işyerinde çalıştıysa kümülatif vergi matrahı ve kesilen gelir vergisi bilgisi istenmeli
 
Ynt: Acill personel gelir vergisi.....

O uygulama eskidendi. Şimdi farklı ,işyerinde yok.
 
Ynt: Personel Gelir Vergisi!.....

evet.konu geçen gün benim de aklıma takılmıştı.hatta yine bu forumdan bulduğum bir yazıyı size göndereyim:
.C.
GELİR İDARESİ BAŞKANLIĞI
İSTANBUL VERGİ DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Mükellef Hizmetleri Gelir Vergileri Grup Müdürlüğü




Sayı : B.07.1 .GİB.4.34.l6.01/GVK-103-12653
Konu : Aynı yıl içinde farklı işyerlerinde çalışan kişinin aldığı ücretlerin
vergilendirilmesinin ne şekilde yapılacağı hk.



??????..
Elmadağ/İSTANBUL


İlgi : ?/05/2006 tarihli dilekçeniz.

İlgide kayıtlı dilekçenizde, 2006 yılında farklı işyerlerinde çalıştığınız yeni işyerinizin yıl içinde elde ettiğiniz ücretler, farklı işverenden de olsa tek bir ücret olarak dikkate aldığını gelir vergisi hesaplamasını buna göre yaptığını belirterek yıl içinde birden fazla işverenden alınan ücretlerin ne şekilde vergilendirilmesi hususunda görüşümüzü sormaktasınız.
Bilindiği gibi, 193 sayılı Gelir Vergisi Kanunu'nun "Ücretin tarifi" başlıklı 61.maddesinde, "Ücret, işverene tabi ve belirli bir işyerine bağlı olarak çalışanlara hizmet karşılığı verilen para ve ayınlarla sağlanan ve para ile temsil edilebilen menfaatlerdir." denilmiş, "İşverenin tarifi" başlıklı 62. maddede ise "İşverenler, hizmet erbabını işe alan, emir ve talimatları dahilinde çalıştıran gerçek ve tüzel kişilerdir?." hükmü yer almıştır.
Öte yandan, ücret ödemelerinin ne şekilde vergilendirileceği 128 ve 160 Seri No.lu Gelir Vergisi Genel Tebliğlerinde açıklanmıştır.
Bu hüküm ve açıklamalara göre, bir işyerine bağlı olarak çalışmakta iken yıl içinde bu işyerinden ayrılarak başka bir işyerinde çalışmaya başlamanız halinde yeni çalışmaya başladığınız şirketçe yapılacak ücret ödemeleri ile daha önce çalıştığınız şirket tarafından yapılmış olan ücret ödemeleri, ayrı işverenler tarafından ödendiğinden bu ödemelerin ayrı ayrı ve Gelir Vergisi Kanunu'nun 103. maddesinde yer alan vergi tarifesine göre vergilendirilmesi ve birden sonraki işverenden aldığınız ücretler toplamının aynı Kanun'un 86/1. maddesinde belirtilen haddi (2005 takvim yılı için 15.000 YTL.) aşması halinde, bu ücretlerin tamamını yıllık beyanname ile beyan edilmeniz gerekir.
Bilgi edinilmesini rica ederim.
 
Üst