Personel Özlük Dosyası

Üyelik
1 Haz 2005
Mesajlar
74
Merhaba arkadaşlar;
Bu özlük dosyalarında belirli bir standart yok mu?
Yani "Özlük Dosyası" diye nitelendirilen evraklar yığınının içinde hangi sözleşmelerin, dilekçelerin, belgelerin olması gerekir?

Benim şu anda işçilerim için hazırladığım dosyada:
1 - İş talep ve bilgi formu
2 - İş sözleşmeleri (belirsiz süreli ve belirli süreli)
3 - İbraname
4 - Yıllık ücretli izin cetveli

evrakları var.
Acaba bunlara eklemem gereken başka evraklar var mıdır?

Ve bunun dışında "işçi tarafından" temin edilmesi gereken hangi evraklar bulunmalıdır.

Teşekkürler...
 
1-vesikalık fotograf
2-Sağlık Raporu
3-İkamatgah İlmühaberi 1 adet
4-Nüfus Cüzdanı Fotokopisi 4 Adet
5-Adli Sicil Kaydı
6-Diploma Fotokopisi
7-Sigorta Kartı Fotokopisi (Önlü arkalı)
8-Yıl içinde ödenen Kümülatif Vergi Matrahı ve Gelir Vergisi Tutarı
9-Vergi Numarası
10-Kan Grubu Kartı
11-Evli Personelin evlilik cüzdanı fotokopisi (Eşin ve varsa çocukların nüfus cuzdanı fotokopileri
12-Askerlik yapan personelin terhis belgesi fotokipisi veya askerlik durumu ile ilgili belgeler
13-Varsa daha önceki işyerinden alınan bonservis
14-ustalık belgesi
15-özürlü ise sakatlık raporu aslı ve fotokopisi
16-fazla çalışma için işçinin onayının alındığı yazı
17-ssk giriş bild.
18-izin kartları
19-hizmet akdi
20-işin konusu ile ilgili diğer evraklar.


kolay gelsin.
 
esli' Alıntı:
Merhaba arkadaşlar;
Bu özlük dosyalarında belirli bir standart yok mu?
Yani "Özlük Dosyası" diye nitelendirilen evraklar yığınının içinde hangi sözleşmelerin, dilekçelerin, belgelerin olması gerekir?

4857 Sayılı İş Kanunu ile “İşçi Özlük Doyası” olarak işveren çalıştırdığı her işçi için bir dosya düzenlemesi ve burada işçinin kimlik bilgilerinin yanında, değişik kanunlar uyarınca düzenlemek zorunda olduğu belge ve kayıtları bu dosyada saklamak ve bunları yetkili memur ve mercilere gösterme yükümlüğü getirilmiştir. Bu kanunun 75. maddesindeki işçi özlük dosyalarını düzenlemeyen, işverene 500.YTL. sı para cezası verilir denilmektedir.

Söz konusu kanun hükümleri gereğince işveren tarafından her işçi için hazırlanıp işyerinde muhafaza edeceği evrakların listesi aşağıya çıkartılmıştır.

4857 Sayılı Yasaya Tabi Olarak İşe Alınacak Kişilerin Personel Özlük Dosyasında
Bulunması Gereken Belgeler

İstenilen Belgeler
1 2 Adet Vesikalık Fotoğraf
 2 Sağlık Raporu
 3 İkametgah İlmühaberi 1 Adet
 4 Nüfus Cüzdanı Fotokopisi 4 Adet
 5 Adli Sicil Kaydı
 6 Diploma Fotokopisi
 7 Sigorta Kartı Fotokopisi (Önlü Arkalı)
 8 Tasarruf Teşvik Kartı Fotokopisi
 9 Daha Önce sigortalı olarak çalışılan iş yerinde Tasurruf Kesintisi yapılmış ise
yapılan kesintiyi gösterir “İşyeri Değişik-
liğinde Düzenlenecek Tasarrufu Teşvik
Bildirim Belgesi”
 10 Vergi Kimlik Numarası
 11 Kan Grubu Kartı Fotokopisi
 12 Evli Personelin Evlilik Cüzdanı
Nüfus Cüzdanı fotokopileri)
 13 Askerlik yapan personelin terhis belgesi
fotokopisi veya askerlik durumu belgeleri
 14 Varsa daha önceki işyerinden alınan bonservis
 15 İş Başvuru Formu


İyi Çalışmalar
 
mrb kolay gelsin

özlük dosyasındaki evrakların aıl olmasımı gerekir yani bazı personelimiz gelirken yada işşten çıkarken evrak istiyor girenlere eski çıktıgı işyerindeki evrakların fotokopisini alsak yada çıkanlara aslını verip fotokopi alsak budurum sorun yaratır mı

saygılarımla
 
Merhabalar;
İşçilerin özlük dosyalarında saklanan evrakların asıl olması ve tarihlerinin yeni olması gerekir.İşten ayrılan işçiye özlük dosyasından evrak vermemenizi tavsiye ederim.Zaten diploma veya terhis belgesi gibi fotokopi olan evrakarın fotokopsini verebilirsiniz ama ikametgah kağıdı yada adli sicil kaydı gibi belgelerin aslını ve yeni tarihli olanlarını almaya ve çıkışlarda vermemeye dikkat etmenizi öneririm.
Saygılar...
 

Benzer konular

Üst