Resmi defter basılması hakkında;

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan nilay
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Üyelik
1 Şub 2006
Mesajlar
49
Konum
istanbul
Merhaba,

Bir firmamızda muhasebe kendi içinde tutulmakta.Beyanname dönemlerinde gerekli bilgi ve belgeler Mali Müşavirlik ofisine gönderilmekte.Yasal beyannamelerin düzenlenmesi dışında tüm işlemler firmamızda yapılmakta.
Başlangıçta SMMM arkadaş ile görüşülmemiş ,kayıtlar firmamızda tutulacak denmiş başkaca bir konu konuşulmamış.Ancak resmi defterlerin basımının smmm çalışanlarınca(En azından gözetimlerinde) yapılması daha doğru olmaz mı.
Ben birkaç kez görüştüm.Defter basımlarını siz yapın deniyor.Şimdi SMMM olarak risk ve sorumluluk altında iken kontrol dahi edilmeyen evrakların basımının firmamıza bırakılması ne derece güvenli(Meslek sahibi açısından).En azından sene sonu kayıtlarının kontrol edin , kapanış kayıtlarının hatası varmı bakın dendiğinde de tamam diyerek geçiştirildi.Ama bu da yapılmadı.
Doğrusu nedir.Etik olarak doğrusu bence mutlaka kontrol ederek üstlendiği sorumluluğun yerine getirilmesi.Ama işin etik yönünü geçtim.Bu tür durumlarda SMMM'in defter basımında üstlendiği rol nedir.Yardımcı olursanız sevinirim.
Bu vesile ile hayırlı kandiller dilerim...
 
Ynt: Resmi defter basılması hakkında;

Sayın Nilay Hanım

SMMM sözleşmesinde sadece beyanname gönderimi vb.gibi bir hüküm yoksa smmm nin yapılan bütün kayıtları kontrol etmesi gerekir.Burada firma sorumluluğu kadar smmm sorumluluğu da var. Örneğin siz kafadan 50.000 tl gider yazın deftere sonra smmm ye bilgileri gönderin o da beyanname versin gibi bir anlayış olmaz. Smmm nin kayıtları mutlaka kontrol etmesi gerekir. Zaten defter dökümü de yapılan işlemlerin bir sonucu. Yapılan işlemler doğruysa sizin dökmenizle smmm nin dökmesi arasında fark yok.
 
Ynt: Resmi defter basılması hakkında;

hakedilen ücreti veririseniz tüm işlemlerinizin takip edildiği müşavirlik hizmeti alabilirisiniz.
 
Ynt: Resmi defter basılması hakkında;

Bu sitenin bir bilgi paylaşım sitesi olduğunu çok iyi biliyorum.O nedenle anlamsız diyaloglara girmeyeceğim. Cevap veren arkadaşlara teşekkür ediyorum.
Bilgi sahibi olmadan fikir yürütmeyin lütfen.Yine de teşekkür ediyorum.
 
Ynt: Resmi defter basılması hakkında;

Nİlay hanım;
Hizmet aldıığınız Mali müşavir arkdaşlar zaten yılsonunda kurumlar beyannamesini gönderirken tahmin ediyorumki gerekli kontrolleri yapıp kayıtların genel olarak doğruluğundan emin oldktan sonra beyannamenizi göndermişlerdir.Bundan sonra zaten sizin değiştireceğiniz birşey yoktr.defterinizi bastırmanızda sakınca görmemişlerse sizde bastırabilirsiniz ve arkdaşında dediği gibi ücret konusunda birazdaha farklı bir politika uyguladığınızda istediğiniz hizmeti alacağınızdan hiç şüpheniz olmasın.
 
Üst