fonradar

Satılmak Üzere Alınan Demirbaşın Sonradan İşletmede Kullanılması

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan zeyder
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Üyelik
2 Tem 2014
Mesajlar
56
Konum
antalya
Merhaba, sormak istediğim şirket satmak amacıyla 50 tane cep telefonu alıyor. Daha sonra bu telefonlarda 1 tanesini şirket bünyesinde kullanmaya karar veriyor.
yapılması gereken muhasebe kaydı;
255 B xxxx
153 A xxxx

şeklinde mi olmalıdır? Bir de çoklu alım yapıldığından faturası nasıl işlenmelidir?
Teşekkürler..
 
Alış ft tamamını mal alış olarak kaydedilir. Firmanızda kullanacağınız için ise kendi kendinize ft kesersiniz. Bir taraftan mal satış kaydı diğer taraftan başka bir yerden alınan sabit kıymet gibi demirbaş kaydı yapılır.
 
Sayın merkür, Şubeler arası satışlarda kabul ama kendi bünye içi satışlarda bu mümkün olduğunu düşünmüyorum. Konu ilgili varmıdır tebliğ,karar vb. bu konuda bizi aydınlatırsanız memnun olurum.
 
Sayın zeyder,

Yaptığınız kayıt doğru ve yeterlidir. Bir fatura içinde birden fazla hesaba yazılması gerekenleri ( hem gider hem mal alımı bulunması gibi ) nasıl yazmak mümkünse bu tür işlem de mümkündür. Bilgi mahiyetinde yazayım ayrıca, telefon değil 153 ( 150 gurubunun tamamı tabi ) hesaba kaydedilmiş mallardan birden fazlası birleştirilerek şirket demirbaşı yaratmak da mümkündür. Bu işlem tamamlanana kadar da 153 hesaptan alınan ürünler 258 - Yapılmakta Olan Yatırımlar hesabına aktarılır ve işlem tatamlanıp demirbaş kullanılmaya başlanırsa ( Aktifleştirme ) Demirbaş hesabına aktarılır.
 
Sayın ugurcadir,

Size hitaben yazdım ancak bu genel bir bilgi. "Şubeler arası satışlarda kabul ama kendi bünye içi satışlarda bu mümkün olduğunu düşünmüyorum." olarak yazdığınız bilgi de yanlış. Fatura düzenlemenin temel ilkesi "Malik Değiştirmek" tir. Şubeler arası mal sevkiyatları bu anlamda değildir. Bu gibi durumlarda düzenlenmesi zorunlu olan belge sadece "İrsaliye" dir. Dikkat edilmesi gereken husus sadece şubeler arası mal sevkiyatının şube envanterlerinde meydana getireceği değişimdir. Bunun da doğru şekilde yerine konması için Malın Cinsi / Miktarı / Birim Maliyeti bilgilerini içeren bir belge düzenlenerek Gönderen Şubenin envanterinden düşüp Gönderilen şubenin envanterine eklenmesini sağlamaktır. bu işlemler için ise karşı hesap olarak 393 - Merkez ve Şubeler Cari Hesabının kullanılması gerekir. Daha çok ayrıntıya girmiyorum.
 
Sayın ksimkesyan, Aynen cümlede biraz saçmaladım. Kabul ediyorum. Orda düşünce yapım biraz farklıydı tekrar okuduğumda bende saçmaladığımın farkına vardım. Farklı vergi numarası olan şubeler olarak düzeltme yapmam gerekiyordu.
 
Sayın ksimkesyan, Aynen cümlede biraz saçmaladım. Kabul ediyorum. Orda düşünce yapım biraz farklıydı tekrar okuduğumda bende saçmaladığımın farkına vardım. Farklı vergi numarası olan şubeler olarak düzeltme yapmam gerekiyordu.


Sayın ugurcadir;

Saçmalama demeyelim arada olur öyle şeyler. bir küçük not; Tek Vergi Numarası uygulaması ile şubeler de artık aynı vergi numarasını kullanmak zorunda (Kurumlar Vergisi / Gelir Vergisi nedeniyle çünkü tek beyanname ) bu nedenle şubelerin de farklı numaraları olamaz. Talep etseniz de Vergi Dairesi işlem yapmayacaktır.
 
Sayın ksimkesyan ,

Şubeler Ufak ünvan değişiklikleriyle yine vergi numaralarını alabiliyorlar. Örn: Burgerking bahçelievler şb. ltd.şti., Burgerking Kadıköy şb. Ltd.Şti. Şeklinde.
 
Sayın ugurcadir,

Bu bilginiz yanlış. Firmanın şubesi olabilmesi için TTK kapsamında Ticaret Sicilinde tescili gerekir aslen. Özellik arzeden formaliteleri var. O kısma girmeyeceğim. Ancak sizin verdiğiniz örnek gibi değil şu yazdığım şekliyle olabilir ünvan ancak;
Burgerking ....Ltd. Şti. - Bahçelievler Şb.
Burgerking ....Ltd. Şti. - Kadıköy Şb. , gibi. Bakın arada nekadar fark var. Sizinki gibi örnek doğrudan ünvan değişikliğidir. TTK bu yazdığım şeklini amir hüküm olarak görmüştür.

Sizin bahsettiğiniz vergi numarası ise sadece ve sadece bölge farklılıkları ndeniyle "Muhasar Beyanname" için uygulanıyordu artık o da yok. Bir kez daha araştırın göreceksiniz.
 
Üst