Merhaba arkadaşlar.4 adet soru olacak. yardımcı olabilirseniz çok memnun olurum.
İrsaliyeli faturamız var ama işlerimizin durumu bizi ayrıca irsaliye ve fatura kesmeye mecbur ediyor.
Pencere kapı işiyle meşgulüz.
1. Perakende satış yaptığımız zaman, Faturayı malı tezgahtan teslim ederken hemen kesebiliyoruz. Sadece fatura düzenleyip üzerine "mal fatura ile sevk edildiği için ayrıca sevk irsaliyesi düzenlenmemiştir" yazabilir miyiz. Yoksa illa sevk irsaliyesi kesmemiz ya da irsaliyeli faturayı mı düzenlememiz gerekiyor (eğer fatura ve irsaliye bastırırsam irsaliyeli faturayı iptal ettireceğim için bunu soruyorum.
2. Bazı işlerimizi bir kaç seferde ve sahada teslim ediyoruz. Mesela bir pencere işi yaptığımızda. 1. gün profiller, 2. gün camlar, 3.gün aksesuarlar gönderiliyor ve iş tesliminden sonra fatura kesmemiz gerekiyor. Bazen bu süreç 5-6 sefere çıkabiliyor hepsine ayrı ayrı sevk irsaliyesi düzenliyoruz. Faturayı tek seferde kesip üzerine 5 farklı sevk irsaliyesi numarası yazmamız uygun mudur?
Yada işin tamamını tek seferde irsaliye edip 5-6 gün boyunca aynı irsaliyeyi mi yanımıza alacağız. Ayrıca kesilecek faturanın tarihi 1. irsaliyeden sonra 7 gün mü yoksa son irsaliyeden sonra 7 gün mü?
3. Bazen profilleri boyatmaya gönderiyoruz ve sevk irsaliyesi düzenlememiz gerekiyor. malları boyayan firma boya bedelini fatura ettiğinde, kendi kestiğimiz sevk irsaliyesini boyahanenin faturası veya irsaliyesi ile ilişkilendirmemiz mecburi midir?
4. Ana yerimizden hariç 1 tane şubemiz daha var. Matbaa sevk irsaliyesini, faturayı ve irsaliyeli faturayı 0-dan 500 e kadar basıyor. Bu üç belgeyi de tam ortadan bölerek yarısını diğer şubemize çıkartsam ve üzerine şube kaşesini bassam yeterli midir?
Yardımlarınız için şimdiden çok teşekkür ederim.
İrsaliyeli faturamız var ama işlerimizin durumu bizi ayrıca irsaliye ve fatura kesmeye mecbur ediyor.
Pencere kapı işiyle meşgulüz.
1. Perakende satış yaptığımız zaman, Faturayı malı tezgahtan teslim ederken hemen kesebiliyoruz. Sadece fatura düzenleyip üzerine "mal fatura ile sevk edildiği için ayrıca sevk irsaliyesi düzenlenmemiştir" yazabilir miyiz. Yoksa illa sevk irsaliyesi kesmemiz ya da irsaliyeli faturayı mı düzenlememiz gerekiyor (eğer fatura ve irsaliye bastırırsam irsaliyeli faturayı iptal ettireceğim için bunu soruyorum.
2. Bazı işlerimizi bir kaç seferde ve sahada teslim ediyoruz. Mesela bir pencere işi yaptığımızda. 1. gün profiller, 2. gün camlar, 3.gün aksesuarlar gönderiliyor ve iş tesliminden sonra fatura kesmemiz gerekiyor. Bazen bu süreç 5-6 sefere çıkabiliyor hepsine ayrı ayrı sevk irsaliyesi düzenliyoruz. Faturayı tek seferde kesip üzerine 5 farklı sevk irsaliyesi numarası yazmamız uygun mudur?
Yada işin tamamını tek seferde irsaliye edip 5-6 gün boyunca aynı irsaliyeyi mi yanımıza alacağız. Ayrıca kesilecek faturanın tarihi 1. irsaliyeden sonra 7 gün mü yoksa son irsaliyeden sonra 7 gün mü?
3. Bazen profilleri boyatmaya gönderiyoruz ve sevk irsaliyesi düzenlememiz gerekiyor. malları boyayan firma boya bedelini fatura ettiğinde, kendi kestiğimiz sevk irsaliyesini boyahanenin faturası veya irsaliyesi ile ilişkilendirmemiz mecburi midir?
4. Ana yerimizden hariç 1 tane şubemiz daha var. Matbaa sevk irsaliyesini, faturayı ve irsaliyeli faturayı 0-dan 500 e kadar basıyor. Bu üç belgeyi de tam ortadan bölerek yarısını diğer şubemize çıkartsam ve üzerine şube kaşesini bassam yeterli midir?
Yardımlarınız için şimdiden çok teşekkür ederim.
Son düzenleme: