Sigorta Acentası ve Şubesinin Birlikte Yürütülmesi Hakkında

Üyelik
2 Nis 2007
Mesajlar
20
Sayın meslektaşlarım. uygulamaya dönük bir sorum olacaktı.
mükelleflerimden x bir sigorta sirketinin acentalığını vermemesi üzerine sube olarak çalışma koşulunu kabul edip sube olarak ise başladı. ve kendiside bu şirkette ssk lı olarak hizmet vermektedir.
başka bir sigorta şirketi ise mükellefime acentalığını vermek istediklerini sonradan beyan ettiler. simdi kendi mükellefiyetinide açtırmak istiyor. sigortacılık mevzuatlarına göre. bu mükellefim hem sube olarak y firması ile hemde acenta olarak z firması adına çalışabilirmi? yani hem işçi olacak hemde vergi mükellefiyeti olacak. normal ticari işletmelerde bi sorun olmaz ama sigortacılıkta ne gibi engeller cıkar.
yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.
 
Ynt: sigorta acentası ve şubesinin birlikte yürütülmesi hakkında

cevap verecek kimse yokmudurrr...
 
Ynt: Sigorta Acentası ve Şubesinin Birlikte Yürütülmesi Hakkında

Öncelikle müşterinizin mevcut ''sigortacılık Yönetmeliğine'' uygun olup olmadığını araştırın; Zira 5684 sayılı kanuna dayanılarak çıkartılan yönetmelikte, sigorta acenteliği TOBB nezdinde meslek teşekkülü olarak adlandırılmış ve bir takım prosedürlere bağlanmıştır. Müşterinizin mevcut bulunduğu ticaret odasında ''Levha Kayıdının'' bulunduğuna emin olun.

Sorunuza gelince müşteriniz sigorta şirketinden acenteliği gerçek kişi mi tüzel kişi mi olarak acacak?
şayet gerçek lişi ise sıkıntı olabilir. Ltd. kurumu yaparsa yine mevzuat hükümlerine uygun ortak belirtmek zorunda.

Bunların dışında sigorta acentelerinin uygulaması gereken bir çok genelge mevcut..
 
Ynt: Sigorta Acentası ve Şubesinin Birlikte Yürütülmesi Hakkında

öncelikle yanırınız için teşekkür ediyorum. bazı bilgiler istemissiniz. tobb nezdinde levha kaydı ve yönetmeliğe uygun tüm işlemleri legal ve kişi gerçek kişidir.
 
Ynt: Sigorta Acentası ve Şubesinin Birlikte Yürütülmesi Hakkında

Herkese iyi çalışmalar diliyorum öncelikle...

Yeni başlık açammak için sigorta acentalığı ile ilgili sorumu burada paylaşmak istedim. Bir muhasebe kaydının içinden çıkamadım. Sigorta acentası olan mükellefim x sigorta aş. ile sigorta acentalık sözleşmesi imzaladı.Sözleşme ile ilgili gerekli işlemlere ilişkin noter,sicil vb... masrafları yaptık ancak X AŞ. yapılan masrafları ödeyeceğini beyan etmişti ve 2 ay sonra bankadan gerekli ödemeyi yaptı.İşte bu durumun yorumunda yardım istiyorum.

Yapılan ödemeyi gelir olarak mı yorumlamak gerekiyor ki ben öyle yorumlamıyorum.Sanırım bundan dolayı da kaydın içinden cikamadım örnek verecek olursam;


-------------------------21.01.2009---------------------------
770 ticaret sicil harcı .......500
100 kasa...............500
-------------------------31.03.2009--------------------------

102 x sigorta aş ödeme 500
???????????
----------------------------/--------------------------------

en mantıklısı 602 hesap mıdır?
 

Benzer konular

Üst