Şirket İçi Transferde Tazminat

Üyelik
11 Kas 2017
Mesajlar
3
Konum
antalya
Merhabalar
Ben şirketimin antalyadaki "a" şubesinde 11 yıldır beyaz yaka (şef) olarak çalışmaktayım. şirketim beni istanbuldaki "b" şubesine transfer etmek istiyor. Buradaki husus, a şubesi ve b şubesi aynı kişiler tarafından yönetilmekte, fakat tüzel kişilikleri (vergi no, isim, tic. sicil no) farklı. ayrıca şöyle bir durum da var. a şubesinde %50 x ve %50 y şirketlerinin veya kişilerinin ortaklığı varken b şubesi tamamen %100 x şirketine ait. bu durumda işverenlerin de farklı olması gibi bir anlam çıkardım ben.
Sorum şu olacak.
şirketim beni tüm haklarımla beraber a dan b ye geçirmek istiyor. ben ise geçerken kıdem ve ihbar tazminatlarımı istiyorum. burada hukuki durum nedir? ben haklı mıyım? eğer tüm haklarımla geçtiğime dair bir belge imzalayıp geçersem sonradan alacak haklarımı kaybeder miyim?
cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
sayın şahin maalesef bu durum çok sık rastlanmaktadır bizim firma da da oluyordu ve transfer yapıyorduk ancak firma kurumsal olduğu için kıdem ihbar yıllık izin bütün haklarını ödüyordu genel de ama nadiren de haklarıyla beraber ozluk dosyasını da transfer yazısıyla yolluyorduk ve butun hakları devredılıyor.Sızın burada ki tutumunuz onemli zira bulundugunuz yerden sızı gonderıyorlarsa bu yenı ısı kabul etmeme kıdem ve ihbar alma hakkınız var ama işveren ihbarı alınca hem size ödeme yapmak istemediği için hem de kaçacağınızda korktugu için buna pek yanasmazaç Aranızda muhakkak sozlesme yapın ısınize devam etmek istiyorsanız haklarınızın devredildiğine dair elinizde belge olsun ama illa haklarımı alacağım derseniz kıdemi ödeyebilir ama ihbar için ayak sürter haklıdır da siz işinize devam edeceksiniz çünkü.Hülasai kelam ister bütün tazminatlarınızı alır transfer olursunuz isterseniz de bütün haklarınızı devreder sözleşme yaparsınız aranızdaki anlaşmaya bağlı,ancak uyglama da genel olarak hakların devri söz konusudur.
 
cevabınız için teşekkür ederim. anladığım kadarıyla bu konuda kanunlarda bağlayıcı bir hüküm yok. firmalar keyfiyete göre karar veriyor. ortaklık yapısı farklı bir firmaya tüm haklarımı aldığıma dair yazı ile transfer olsam da ilerde bu bana sorun çıkarabilir mi? firma ileriki bir tarihte kanundaki herhangi bir maddeye dayanarak sözleşmeyi tek taraflı fesh edip tazminatsız işten atabilir mi beni? aydınlatacak arkadaşlara şimdiden teşekkürler
 
yargıtayın konu hakkında çeşitli görüşleri var noter onaylı sözleşme yapmanız sizin için en uygunu zira yeni işveren eski işverenle olan münasebetinizi ileri de kabule tmeyebilir siz eski işyerinizden sanırım ay sonu çıkış yapıp gün akybı olmadan ay başın da yeni işyerinde işbaşı yapacaksınız hiç bir işverene güvenmeyin noter onaylı haklarınız devrettiğine dair sözleşme yapın
 
Üst