Şirket Kredi Kartıyla Yapılmış, Şirkete Fatura Kesilmemiş Harcamalar

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan acan99670
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Üyelik
1 May 2014
Mesajlar
2
Konum
İstanbul
Merhabalar,

Yeni kurulmuş, muhasebe konusunda tecrübesiz bir limited şirketiz. Mali müşavirimiz var ancak çok verim alamıyoruz, hem de farklı fikirler almanın faydalı olacağını düşünüyoruz.

Sorum şu: Şirket kredi kartı ekstresinde şirket adına kesilmiş faturaları olan olağan harcamalar var, bunun yanında

a)şirket için yapılmış ancak sadece fiş kesilmiş,
b)şirket için yapılmış ancak çalışanlardan birisinin adına fatura kesilmiş harcamalar var.

Kredi kartı borcunun hepsini şirket banka hesabından ödemek yanlış olur diye düşünüyorum o yüzden yukarıdaki a) ve b) için bunların toplamı kadar miktarı ATM'den yatırsak geri kalan şirket adına kesilmiş faturaları şirket banka hesabından yatırsak olumsuzlukları gidermiş olur muyuz? Eğer bunlar kesinlikle yanlış uygulamalar ise nasıl telafi edebiliriz?

Bu arada bu a) ve b) harcamaları toplamda 200-300 TL falan ciddi rakamlar değil.

Değerli yorumlarınız için şimdiden teşekkürler.
 
Öncelikle hayırlı olsun. Sorularınıza gelince,


a) Aldığınız fişleri kayıtlara işleyebilirsiniz. Mali müşavirinize bu fişlerin bedelini kredi kartı ile ödediğinizi söylerseniz problem olmayacaktır.
b) Şirket için yapılan işlerde personele fatura kesilmesi yanlıştır. İşlem yaptığınız firmalarla görüşüp ünvan olarak şirket bilgilerini verip kendi adınıza kaydettirin.

Şirketinize ait kredi kartı borcunuzu isterseniz ATM den isterseniz bankaya nakit, isterseniz banka hesabınızdan ödeyebilirsiniz. Ama şirket banka hesabınızdan ödemeniz hesabınızı rahat takip için rahatlık olacaktır.

Unutmayın ki herşeyi doğru şekilde yapmak size ve muhasebecinize rahatlık sağlayacaktır.
 
Öncelikle hayırlı olsun. Sorularınıza gelince,


a) Aldığınız fişleri kayıtlara işleyebilirsiniz. Mali müşavirinize bu fişlerin bedelini kredi kartı ile ödediğinizi söylerseniz problem olmayacaktır.
b) Şirket için yapılan işlerde personele fatura kesilmesi yanlıştır. İşlem yaptığınız firmalarla görüşüp ünvan olarak şirket bilgilerini verip kendi adınıza kaydettirin.

Şirketinize ait kredi kartı borcunuzu isterseniz ATM den isterseniz bankaya nakit, isterseniz banka hesabınızdan ödeyebilirsiniz. Ama şirket banka hesabınızdan ödemeniz hesabınızı rahat takip için rahatlık olacaktır.

Unutmayın ki herşeyi doğru şekilde yapmak size ve muhasebecinize rahatlık sağlayacaktır.

Teşekkürler Murat Bey. Peki bu personel adına kesilen faturayı, şirket kredi kartıyla aldığımız için mutlaka şirket muhasebesine işlemek zorunda mıyız? Yani personel sanki kendisi için 100 liralık alışveriş yapmış ama şirket kredi kartıyla yapmış olmuş. Sonuçta bu harcamanın bedeli şirket hesabından çıkmayacak ATM'den gidip yatırılacak. Bu mümkün müdür?
 
Son düzenleme:
Üst