fonradar

Şirket Personeli fat.

13MAYIS85

Katkı Sunan Üye
Üyelik
22 Şub 2010
Mesajlar
237
Konum
İSTANBUL
merhaba
şirkette sigorta olarak çalışan personellerin kendi adına aldığı faturların girilebileceğini idda ediyor müdürümüz ve kayıt altınada aldırıyor.Ben bu yöntemin doğru olmadığını düşünüyorum.ve bunu da söyledim.girmeyelim diye

şöyle; bazı arkadaşlarımız şirket adına iş yaptırıyolar ama işin gerekliliğini bilmedikleirnden kendi adlarına fatura ettriyolar.yani şirket adına yapılmış bir iş şahsi değil kesinlikle
Hangimiz yanılıyoruz burda aydınlatabilirmisiniz.
 
Ynt: şirket perosneli fat.

Müdürünüz her halde torpille oraya geldi. Bunu bilmeden nasıl müdür olmuş?
 
Ynt: Şirket Personeli fat.

muhasebenin temel ilkelerini hatırlayalım

kişik ilkesi;

işletmenin sahip veya sahiplerinden, yöneticilerinden, personelinden ve diğer ilgililerden ayrı bir kişiliğe sahip olduğunu ve o işletmenin muhasebe işlemlerinin sadece bu kişilik adına yürütülmesi gerektiğini öngörür.


saygılarımla.
 
Ynt: Şirket Personeli fat.

şirket adına toplantılara gidiyoruz ve uçak bileti yda otobüs bileti çalışanlar adına kesiliyor, şirket adına kesilmiyor bu giderler şirket çalışanı adına kesildiği için gider olarak yazılamaz mı ?
sadece şirketin adına mı kesilmesi gerekli?
 
Ynt: Şirket Personeli fat.

Fatura kesilen isim, eğer şirkette sigortalı çalışıyorsa ben gidere kaydediyorum
 
Ynt: Şirket Personeli fat.

personelin yaptığı iş, şirketin mesleki kazancını idame ettirirebilmesi için yapılmış bir gider unsuru ise ve yasal belge ile belgelenebiliniyorsa faturada personel ismi geçse bile gider yazabilirsiniz.
 
Ynt: Şirket Personeli fat.

Şirket adına toplantıya gidilirken alınan uçak bileti faturası şirkete kesilip açıklama kısman çalışanın adı ve uçuş bilgiler yazmalıdır.
Otobüs biletinde fatura yoktur. Ancak adına bilet kesilen kişi şirket çalışanı veya vekili olmalıdır.
 
Ynt: Şirket Personeli fat.

Ayrıca bunların oranı giderleri içinde belli bir oranı geçerse gerçek olmadıkları izlenimi uyanabilir
 
Ynt: Şirket Personeli fat.

Ben bütün şirket personeli adına kesilen faturaları işleme alıyorum. Almaz isem Kasa hesabım gerçeği yansıtmıyor çünkü oda sıkıntı yaratıyor.
Hatta belediyelere ait Otopark cihazlarından alınan biletleri de işleme alıp k.k.e.g. de gösteriyorum üzerlerinde plaka veya şirkete ait bir ibare olmamasına rağmen kasa hesabımın sağlıklı gitmesi için
sakıncası olur mu ?
 
Ynt: Şirket Personeli fat.

tabi önceliki amaç kasanın tutması olmamalı.

belgesiz harcamalrınızı nasıl yapıyorsunuz ?
 
Ynt: Şirket Personeli fat.

efocann ' Alıntı:
Ben bütün şirket personeli adına kesilen faturaları işleme alıyorum. Almaz isem Kasa hesabım gerçeği yansıtmıyor çünkü oda sıkıntı yaratıyor.
Hatta belediyelere ait Otopark cihazlarından alınan biletleri de işleme alıp k.k.e.g. de gösteriyorum üzerlerinde plaka veya şirkete ait bir ibare olmamasına rağmen kasa hesabımın sağlıklı gitmesi için
sakıncası olur mu ?

Şirketinizde sigortalı olarak çalışanların iş seyahati veya satınalma amacıyla yaptıkları seyahatlerde size ulaştırdıkları belgeler (mal alış faturaları hariç, seyahat ile ilgili olanlar) kendi adlarına bile kesilmiş olsalar dahi kayda alınabilir. Bunların içinden kanunen kabul edilmeyen giderler işleyen kişiler tarafından tespit edilerek kkeg kaydı yapılmalıdır. Ayrıca seyahat giderleri için verilen paralar personel ismine açılacak 195 hesap içinde takip edilmeli, getirdikleri harcamalar bir iş avansı harcama formu düzenlenerek yine 195 hesaba kayıt edilerek kapatılmalıdır. Belgesiz harcamalarda iş avansaı harcama formunun üzerine belgesiz harcama diye belirtilmeli ve sonra kkeg olarak kayıtlara işlenmelidir.
İyi çalışmalar...
 
Ynt: Şirket Personeli fat.

champell59 ' Alıntı:
efocann ' Alıntı:
Ben bütün şirket personeli adına kesilen faturaları işleme alıyorum. Almaz isem Kasa hesabım gerçeği yansıtmıyor çünkü oda sıkıntı yaratıyor.
Hatta belediyelere ait Otopark cihazlarından alınan biletleri de işleme alıp k.k.e.g. de gösteriyorum üzerlerinde plaka veya şirkete ait bir ibare olmamasına rağmen kasa hesabımın sağlıklı gitmesi için
sakıncası olur mu ?

Şirketinizde sigortalı olarak çalışanların iş seyahati veya satınalma amacıyla yaptıkları seyahatlerde size ulaştırdıkları belgeler (mal alış faturaları hariç, seyahat ile ilgili olanlar) kendi adlarına bile kesilmiş olsalar dahi kayda alınabilir. Bunların içinden kanunen kabul edilmeyen giderler işleyen kişiler tarafından tespit edilerek kkeg kaydı yapılmalıdır. Ayrıca seyahat giderleri için verilen paralar personel ismine açılacak 195 hesap içinde takip edilmeli, getirdikleri harcamalar bir iş avansı harcama formu düzenlenerek yine 195 hesaba kayıt edilerek kapatılmalıdır. Belgesiz harcamalarda iş avansaı harcama formunun üzerine belgesiz harcama diye belirtilmeli ve sonra kkeg olarak kayıtlara işlenmelidir.
İyi çalışmalar...

gayet aydınlatıcı oldu teşekkür ederim. biraz daha iş yükü getiriyor ama hesaplar daha net izlenebilir böylece
 
Üst