Şirket Şubelerinin Muhasebe Kaydı

Üyelik
23 Eyl 2009
Mesajlar
2
ARKADAŞLAR ŞİRKETİMİZİN MERKEZİ ANKARADA OLMAKLA BERABER İSTANBULDA İKİ İZMİRDEDE BİRTANE ŞUBESİ BULUNMAKTA.

BİZ BUNLARIN BEYANNAMELERİNİ MERKEZİN KAYITLI OLDUGU VERGİ DAİRESİNDEN MERKEZİN MATRAHLARINA EKLEYEREK VERİYO,MEREKEZE AİT BASTIRMIŞ OLDUGUMUZ RESMİ DEFTERLERDEDE KAYITLARINI DÖKEREKTEN DE MUHASEBE KAYITLARINI YAPIYORUZ.


BENİM ÖGRENMEK İSTEDİĞİM BU ŞUBELERE AİT TEKRARDAN YEVMİYE DEFTERİ KEBİR BASTIRMAM GEREKİYORMU VE BAYANNEMELERİNİDE ŞEBENİN BULUNDUGU İKAMETE BAKAN VERGİ DAİRESİNE Mİ VERMEM GEREKİYORDU.
BANA YARDIMCI OLURSANIZ SEVİNİRİM.
ŞİMDİDEN TEŞEKÜRLER...

Arkadaşlar şirketimizin merkezi ankarada olmakla beraber istanbulda iki izmirdede birtane şubesi bulunmakta.

Biz bunların beyannamelerini merkezin kayıtlı oldugu vergi dairesinden merkezin matrahlarına ekleyerek veriyo,merekeze ait bastırmış oldugumuz resmi defterlerdede kayıtlarını dökerekten de muhasebe kayıtlarını yapıyoruz.


Benim ögrenmek istediğim bu şubelere ait tekrardan yevmiye defteri kebir bastırmam gerekiyormu ve bayannemelerinide şebenin bulundugu ikamete bakan vergi dairesine mi vermem gerekiyordu.
Bana yardımcı olursanız sevinirim.
Şimdiden teşekürler...
 
Ynt: Şirket Şubelerinin Muhasebe Kaydı

sorumla ilgili bir yardımlarınız bekliyorum
teşekürler
 
Ynt: Şirket Şubelerinin Muhasebe Kaydı

SLM LAR

BİZDE ANKARA MERKEZLİ Bİ İNŞŞAT ŞİRKETİYİZ. BİZDEKİ UYGULAMA MUHASEBE STANDARTLARI AÇISINDAN KONUŞUYORUM MERKEZE BAĞLI 5 FARKLI YERDE ŞANTİYE VAR. BURDAKİ UYG. BÜTÜN KAYITLAR ŞANTİYELERDE YAPILIR İLGİLİ BEYANNAME VERİLMEDEN 1 2 GÜN ÖNCE HERŞEY TOPARLANIR VE MERKEZE DEVREDİLİR. MERKEZ DÖKÜMLERLE BERABER KAYITLARI KONTROL EDER Bİ SIKINTI YOKSA BÜTÜN HERYERDEN ALDIĞI VERİLERİ DETAYLANDIRARAK TEK KALEMDE BEYANNAME YE YAZAR VERİR. YALNIZ MUHTASAR BEYANNAME ŞUBENİN BAĞLI BULUNDUĞU VERGİ DAİRESİNE VERİLİR . ODA ZATEN ŞUBEDE HAZIRLANIP MERKEZE DEVREDERSİNİ MERKEZ SİZİN ADINIZA VERİR. DEFTERLERE GELİNCE AYRICA BİŞEY YAZDIRMAZNIZA YADA BASTIRMANIZA GERTEK YOK SİZİN YÜKÜKMLÜLÜĞÜNÜZ BU KONUDA FAZLA YOK SADECE KAYITLARI DÜZGÜN YAPIP RESMİ AÇIDAN TOPU MERKEZE ATIN BEYANNAMEYİDE ONLAR VERSİN DEFTERLERİDE ONLAR BASTIRSIN VE YAZDIRSIN....

Slm lar

bizde ankara merkezli bi inşşat şirketiyiz. Bizdeki uygulama muhasebe standartları açısından konuşuyorum merkeze bağlı 5 farklı yerde şantiye var. Burdaki uyg. Bütün kayıtlar şantiyelerde yapılır ilgili beyanname verilmeden 1 2 gün önce herşey toparlanır ve merkeze devredilir. Merkez dökümlerle beraber kayıtları kontrol eder bi sıkıntı yoksa bütün heryerden aldığı verileri detaylandırarak tek kalemde beyanname ye yazar verir. Yalnız muhtasar beyanname şubenin bağlı bulunduğu vergi dairesine verilir . Oda zaten şubede hazırlanıp merkeze devredersini merkez sizin adınıza verir. Defterlere gelince ayrıca bişey yazdırmaznıza yada bastırmanıza gertek yok sizin yükükmlülüğünüz bu konuda fazla yok sadece kayıtları düzgün yapıp resmi açıdan topu merkeze atın beyannameyide onlar versin defterleride onlar bastırsın ve yazdırsın....


_________________________________________________

*Büyük harf kullanmak kurallara aykırıdır. Mesajı değiştirin lütfen. Yoksa silmek zorunda kalıcam. (N.GÜROY)

*İlk mesajdaki büyük harf kuralının ihlalini göre göre tekrar büyük harflerle yazılması ilginç. (O.GÜNEŞ)
 
Ynt: Şirket Şubelerinin Muhasebe Kaydı

sayın ntuna11982
şubelere ait olan muhtasar beyannamelerin merkezden verileceğine dair dilekçenizi şubenin bulunduğu yerin vergi dairesine vermeniz gerekiyor mutlaka. ayrıca ilk şube tescilinde de bilgi verdiğiniz yoklama memuruna bu hususu özellikle belirtmiş olmalısınız. eğer bunları yapmadan direk merkez muhtasarına eklediyseniz vergi dairesiyle görüşün derim. benim yaptığım işlemlerde bu şekilde yaptığımdan sorun olmadı.
syg..
 
Üst