SMMM Bürosu

Üyelik
29 Eki 2006
Mesajlar
18
Merhaba meslektaşlarım

11 yıllık mesleki tecrübemde yaklaşık altı yıl Smmm olarak çalıştım bağımlı olarak tabii.mesleğin mutfağından yetişmeyim yani üniversiteden mezun olunca bir Smmm bürosunda işe başladım ve 4 yıl çalıştım belgemi de orda aldım.sonra şirketlere girdim.aslında hata yaptım büroda iken çevre edinip kendi büromu açmak için hiç bir çaba harcamadım.sonrasında malum şrketlerde çalışınca aynı zamanda defter tutma gibi bir olayım olmadı olamadı hem şirketin hem tutulan defterlerin işi aynı zamanda yürüyemeyeceğini düşündüm.son çalıştığım firma tasfiye nedeniyle kapandı.çok yoruldum entrikalardan ayak kaydırmalardan seninle mukayesesi bile olamacak adamlar yarışmaya rekabet etmeye kalkıyor..herneyse.tazminat vs.biraz riske edebileceğim bişeyler var..
ama hiç mükellefim yok.nasıl bir yol izleyip çevre edinebilirim çevremde büronu aç defter buluruz diyenler çok oldu ama biliyorum ki hepsi boş ben kendim nasıl çevre edinebilirim.ne olur yol gösterin..iş tecrübesi ve bilgisi anlamında kendime çok güveniyorum...
ama mükellef olmayınca işe yaramıyor.sayın üstadlar yol göstermenizi bekliyorum..
 
Ynt: SMMM Bürosu

Hep yazıyorum. müşteri (mükellef ) size hemen gelmez. Büro açacaksanız uzun süre dayanacak gücünüz olmalı.
Daha sonra zamanla oturmaya başlar.
Yer ve çevre de çok önemli tabi.
 
Ynt: SMMM Bürosu

evet selda arkadaşım bende aynı düşünceler içindeyim
bu konu çok konuşuldu ama konuşulmak zorunda ben de inşallah diyorum eylül gibi
belgemi alacağım şuan şirkette çalışıyorum ama kafamda sürekli büro düşüncesi var
kendi kendime sürekli strateji üretiyorum planlar yapıyorum ama tam manada bir sonuca ulaşamıyorum bende buradan abilerimize bize yol gösteri hususunda destek bekliyorum.

Saygılar.
 
Ynt: SMMM Bürosu

1.Seçenek :En az 2 yıl cepten yiyeceğinizi düşünerek sermayenizi ayırmalısınız ve sabretmelisiniz.
2.Seçenek :Dışarıdan sizinle aynı konumda olan bir meslektaş bulup,Biriniz bağımlı çalışırken diğeriniz büroda kalarak ortaklık şartlarının çok iyi belirlendiği bir anlaşma ile 2-3 yıllık bir sürede kendi işinize geçebilirsiniz.
3.Seçenek : Ortak arayan birini bulup işi kestirmeden halledebilirsiniz.

Biz 2.seçeneği uyguluyoruz.Gerçekten istediğimiz konuma 3 yılda geldik.İstediğim zaman kendi işimin başına geçebilirim.
Umarım sizde başarırsınız.Muvaffakiyetler dilerim.
 
Ynt: SMMM Bürosu

Bu arada şunu da eklemek isterim, piyasanın gerçekten çok kötü oldugu bir dönem. tahsilat sorunu yaşamadığınız mukellefler bile ağlar durumdalar. büroculukta 7. senem , tahsilatta hiç bukadar zorlanıldıgına şahit olmadım. Esnafın işleri her geçen gün kötüye gidiyor. Gunumuz şartlarınıda düşünmenizde fayda var. işlerini oturtmuş bürolar bi şekilde tahsilat sorunu olursa ayakta kalabiliyorlar ancak yeni büro açan meslektaşlarımız tahsilat sorunu yaşadıklarında çok daha güç durumda kalıyorlar.
 
Ynt: SMMM Bürosu

Merhabalar
Ben de yeni büro açma heyecanı içindeyim ruhsatımı aldım hatta büromu da tuttum staj dönemim de 2.5 yıl vergi denetiminde (YMM şirketinde) çalışmama rağmen şu aralar kafamı kurcalayan bir soruyu sizlere danışmak isterim.Şuan boş olan büromun mobilya, klima gibi ihtiyaçlarını alacağım odaya kayıtlıyım ancak daha vergi numaramı almadım büroya ilişkin ihtiyaçların vergi numarası öncesi alınması halinde normal olarak faturaları da önceki tarihe ait olacak vergi numaramı aldıktan sonra bu giderleri göstermem ve kdvlerini indirim konusu yapmam sakıncalı mıdır?Tabi bu kira gideri için de aynı sorunu doğuruyor ağustos ayında kiraladığım büroda resmi olarak faaliyete eylül ayında başlayacağım.Benim yorumum harcamaların tümünün serbest meslek faaliyetine ilişkin olması dolayısıyla gidreleştirebileceği yönünde ancak isbat etme konusu çok da somut olmadığından kafam hala karışık yorumlarınızla bana yardımcı olursanız çok sevinirim şimdiden teşekkürler.

D.ALP
 
Ynt: SMMM Bürosu

Değerli arkadaşlarım,

1-Bu aralar gelecek olan mükelleflerinizin,hali hazırda devam eden bir firma ise;sizden önce ki müşaviri ile istişare edin ve firma hakkında bilgi alın.Neden derseniz çok büyük ihtimalle bu piyasaların kötü olduğu dönemlerde,maddi konulardan kaynaklanan ihtilaflarla firmalar değişiklik yoluna gidecektir.

2-İkinci bir öneri,(bir çok defa denememe rağmen ben hala bu işi başaramadım ama yinede öneriyorum)

Tanıdığınız,inandığınız,güvendiğiniz meslek mensubu (meslek mensubu diyorum,belgesizler ve sahtekarlar demiyorum dikkat edin) arkadaşlarla gider ortaklığına dayalı bürolar açmayı deneyin.

Bu işlem hem maliyetlerinizi düşürecek hemde günümüz teknolojisi tamam amenna ama BİLGİ yi paylaşmak adına faydalı olacaktır.

3-sakın hasta falan olayım demeyim,hele hele kırık çıkık durumlarına düşmeyin.Büronun kapısını sadece siz açacaksınız.
4-Çok büyük ihtimalle 1-2 yıllık giderler için sermayeniz olsun.
Yoksa,her büro açan başarılı oluyor denemez,büroyu kapattıktan sonra büyük borçlarla geri dönüş olur ki ,buda kaybolan yıllarınız demektir.
5-35 yaş sendromunu yaşamamak için büroyu açmaya karar verirken bu hususuda göz önüne alın.
6-Ve şunu unutmayın klasik ama ÇARESİZSENİZ,ÇARESİZSİNİZ.-ve HAREKETTE BİRLİK YOKSA FİKİRDE BİRLİK BOŞUNADIR.
 
Ynt: SMMM Bürosu

büro açan açmak isteyen tüm arkadaşlara candan başarılar diliyorum

ben de önceden 3.5 yıl çalışmıştım büroda

şu var artık esnaflık ölüyor, sanayi bakanlığı bu konuda çalışmalara başladı

müşterilerin bilanço mükellefi olması sermaye şirketi olması büronun geleceği için çok önemli

işletme defteri mükelleflerinden tahsilat yapılamıyor ve mesleki doyum vermiyor

tekrar hepinize başarılar ..
 
Ynt: SMMM Bürosu

aynen katılmakla beraber işletme defterlerinin bizide körelteceğine eminim bildimiz bakkal defteri gibi bişey günün birinde muhakkak kalkacaktır.30 adet işletme defteri olacağına 8 adet bilanço usulune göre defterim olsun derim ben külfetide hafif beyanname,evrak top.v.s.
 
Ynt: SMMM Bürosu

sami ' Alıntı:
aynen katılmakla beraber işletme defterlerinin bizide körelteceğine eminim bildimiz bakkal defteri gibi bişey günün birinde muhakkak kalkacaktır.30 adet işletme defteri olacağına 8 adet bilanço usulune göre defterim olsun derim ben külfetide hafif beyanname,evrak top.v.s.


kesinlikle, mesleki tatmin de daha fazla olur ...
 
Ynt: SMMM Bürosu

merhaba
ben 3 yıl büroda çalıştım stajımı yaptım belgemi aldım.daha sonra büyük bir şirkette yine 3 yıl çalıştım ve buradanda çıkmaya karar verdim.önümde bazı seçenekler vardı. aynı şekilde başka bir şirkette çalışmak.sizin düşündüğünüz gibi büro açmak. Bence şunuda düşünün bağımlı çalışabileçeğiniz kadar büyük orta ölçekli bir şirkette muhasebe müdürü ve smmm olarak iş arayabilirsiniz.ilerleyen zamanda buradan büro olayınada geçebilirsiniz. bence sizin durumunuz için en iyi yol bu diye düşünüyorum.
 
Ynt: SMMM Bürosu

benimde tavsiyem aynı gibi. 12 senedir aynı muhasebe bürosunda çalışmaktayım sadece askerlik nedeni ile ara verdim. çalıştığım büronun sahipleri yaşlı olsada bırakma taraftarı değiller. Bende güvendiğim bi arkadaşla büro açmaya karar verdim. Belli bir süre eski işyerinde çalışmaya devam edeceğim. İkisi bi arada yürüyecek. Çalıştığım işyeriyle bu şekilde anlaştık. Sabredecek kadar birikimin yoksa çok zor olur.
 
Ynt: SMMM Bürosu

mrb arkadaşlar
bende büro açmak istiyorum fakat maddi olumsuzluklar yakamızı bırakmıyor.
burda şunu sormak istiyorum.
ben bir şirkette ssk lı olarak çalışmaktayım.
kendi adıma büro açsam orda bağkurlu olmak zorundamıyım.
yoksa ssk lı olarak bu şirkette devam edebilirmiyim.
smmm olarak bir sorun getiririrmi bana.
 
benden yıllar önce karsı karsıya kalmıssınız sorunlarla.bende 2014 eylülde smmm oldum.kurumsal bir firmada 2 aydır iş arıyorum bulamıyorum,buldugum işlerde 3.sınıf işler.bende büromu acmak istiyorum.işin kötü yanı bir tutarım bile yok .yas 28 simdi bir şirkette calıssam 6 yıl sonra şirket işden cıkarırsa ben ne yaparıım diye düşündüm ve ben büromu açmaya karar verdim.en azından genç yasda mücadele ederim..yas ilerledikçe müşteride bulmak zor olur diye düşünüyorum.40 yasında smmmler iş arıyor o duruma düşmemek icin simdiden büromu acmaya calısıyorum..
 
Üst