fonradar

SMMM İle Çalışmadan Defter Tutma ve Beyanname Gönderme

Üyelik
31 Ara 2016
Mesajlar
87
Konum
İzmir
Herkese merhabalar. Arkadaşlar uzun süredir kafamı karıştıran bir konu hakkında siz değerli meslek mensubu arkadaşlarımın fikirlerini almak isriyorum. Şimdi ben Smmm stajını biririp 2016/3 sınavına girmiş bir kardeşinizim. Bir şirkette çalışıyorum ve stajımı da bu şirkette yaptım. Şirket yöneticileri yeni dönemde şimdiki smmm ile çalışmak istemiyorlar. Normalde ruhsatımı alabilsem hemen defterleri bana verecekler ama, sınavın açıklanması vs ki kazanır mıyım kazanmaz mıyım, kazansam bile ruhsat almam baya bir sürer, gibi durumlar var. Mesele şu, çalıştığım firma, büyüklük açısından( yıllık bürüt satış hasılatı 30milyon) beyanname imzalatma zorunluluk haddini aşıyor ve e-defter/ e-fatura kullanıcısı. Şimdi bu firmada ben smmm olmadan beyannemeleri firma adına gönderip, vergi dairesinden firma adına şifre alabilir miyim ve e-defter beratlarını gönderebilir miyim? Beni firmada muhasebe müdürü olarak atayacaklarını düşünürsek. Bir de ikinci sorum şu olacak: diyelimki smmm olmadan firma beyaname ve defter işlemlerini yaptık. Bu firma sahibinin başka iki firması daha var fakat benim çalıştığım şirketten bağımsız, aralarında hiçbir hukuki ilişki yok. Aynı şekilde o firmalarda da çalışıp, o firmalarda da muhasebe müdürü olarak atansam, beyanname gönderme ve defter tutma işlerini yapabilir miyim? Yani toplam 3 ayrı şirkette muhasebe müdürü sıfatında beyannameleri şirket adına göndermebilir miyim? Diğer iki firmada bürüt satış hasılatları 30 milyona yakın ve toplamda üçü de e-defter, e-fatura kullanıcısı. Fikir ve görüşlerinizi bekliyorum. İnşallah ruhsatımı alıp kendi büromu açtığımda bunlara gerek kalmayacak ama, şimdi bir formül bulmaya çalışıyorum ve bunun için sizin yardımınıza ihtiyacım var herkese iyi seneler.
 
1. Beyan gönderim vs için ya SMMM yada YMM olması şart.
2. Bağımlı olarak gurup şirket olsa dahi sadece 1 şirket olabilir. (Bunun çözümü ucuz yollu bir büro kiralanıp bağımsız SMMM gibi açılış yapmak)
 
Peki beyanname imzalatma zorunluluğu belirli bir haddin altında kalan firmalar için geçerli değil mi acaba? Bu kanun şu anda geçerli değil mi? Bakın mesala TÜRMOB http://www.turmob.org.tr/Attachment...CbUssSWc4Cl2VGjfazqf8GaqxGdzF6o8+f1aYgZkmooA= buradaki dilekçede, bu kanun tebliğine itirazlarda bulunmuş ama neticesi nedir bilemedim. Hiçbir yerde de konuya dair bir açıklama göremedim. Bir bilen yok mudur acaba?
 
Sorunuzu düşündüm ama şu var, beyannamelerde kimin adı yazacak? Kim sorumlu olacak yani? Sorumlu ve adıyla beyanname veren bir smmm olmak zorunda diye düşünüyorum. Tavsiyem sabretsinler, siz ruhsatınızı alınca da size versinler.
 
Üstad ben de sizin gibi düşünüyordum fakat, şöyle bir şey var; "Beyanname imzalatma zorunluluğu taşımayan mükellefler isterlerse beyannamelerini kendi adlarına imzalayıp gönderebilir." ifadesi var 3568'de. Konuyu açtığım linkte türmob açıklık getirmiş fakat bağımlı bir smmm olmak zorunda mı değil mi anlayamadım. Sonuçta bağımlı smmm beyannameyi gönderdiği zaman beyannamede onun değil mükellefin bilgileri yer alıyor diye biliyorum. Buna göre smmm olmadan da şirket kendi bünyesinde tuttuğu muhasebesini ve beyannamelerini kendi imzazıyla gönderiyor galiba. Böyle oluyorsa o zaman bir kişi aynı anda birden fazla şirkette( bu şirletlerin beyanname imzalatma sınırı üstünde olduğunu varsayıyorum) muhasebe müdürlüğü yapıp beyannameleri şirket adına gönderemez mi ?
 
Üstad siz bence maliyeyle görüşün biz şu an varsayımlarla ve ikilemde konuşuyoruz bi sıkıntı yaşamamak için vergi dairesiyle görüşmenizi tavsiye ederim
 
Haklısınız, en sağlıklısı daireyle görüşmek. En kısa zamanda daireye gidip bilgi alacağım.
 
İş yoğunluğundan gidemedim maalesef. Şubat ayı başında iş yoğunluğu kalmıyor malum. İnşallah o zaman gideceğim. Edindiğim bilgiyi burada paylaşacağım.
 
Üst