Merhabalar,
Nakliye firması sahibiyim. Müşterilerime ait ürünleri bir depodan diğer bir depoya naklediyorum. Müşterim ya da yükleyen yer sevk irsaliyesi düzenliyor, ben de taşıma irsaliyemi düzenleyerek taşımayı gerçekleştiriyorum. Müşterilerle aramda bu taşıma işini tarif eden ve güzergahları da ifade eden sözleşmem mevcut. (Bu şekilde 5 müşterim var. )
4 müşterim ki bunlar kendi hukuk büroları olan global şirketler, 15 günde bir veya ayda 1 fatura kesilmesini, ekinde de taşınan miktarları gösterir mutabakat listesinin olmasını uygun ve yeterli buluyorlar ki yaklaşık 10 senedir bu şekilde fatura kesiyoruz. Benden ne taşıma irsaliyesi ne de sevk irsaliyesinin bir nüshasını istemiyorlar. Zaten sevkin nüshası kendi depolarına sevkiyat yapıldığı için onlarda mevcut, taşıma irsaliyesine de herhalde gerek görmüyorlar.
Aynı şekilde, aynı şartlarla, aynı sözleşmeyle çalıştığım 5. müşterim faturamı 7 gün esasına göre kesmemi, ekine taşıma irsaliyesi ve sevk irsaliyesi koymamı istiyor. Tabi yılda yapılan 7500 sefer için bunu yapmak ciddi bir mesai kaybı. Diğer firmaları örnek gösterdiğimde de kabul etmiyorlar.
Sorularım şunlar:
1. Nakliye faturası ekinde olması zorunlu evraklar nelerdir?
2. Sözleşmeye bağlı taşıma işlerinde sözleşmede anılan dönemlerde fatura kesilmesi uygun mudur, (ki uygun olduğunu biliyorum) ekli liste hakediş raporu gibi bir işleve sahip midir?
Konu ile ilgili teknik bilgisi olan varsa ve bilgi verirse çok memnun olacağım. (Tebliğ no vs. bilgiiler de lütfen.) Not: Forumu çok detaylı inceledim ama bu kadar spesifik bir açıklamaya ulaşamadım. Mali müşavirim de bir miktar yetersiz kaldı. 177 no'lu tebliği işaret etti ama beni tatmin etmiyor. Müşterilerime sormaksa son çare...
Saygılar.
Nakliye firması sahibiyim. Müşterilerime ait ürünleri bir depodan diğer bir depoya naklediyorum. Müşterim ya da yükleyen yer sevk irsaliyesi düzenliyor, ben de taşıma irsaliyemi düzenleyerek taşımayı gerçekleştiriyorum. Müşterilerle aramda bu taşıma işini tarif eden ve güzergahları da ifade eden sözleşmem mevcut. (Bu şekilde 5 müşterim var. )
4 müşterim ki bunlar kendi hukuk büroları olan global şirketler, 15 günde bir veya ayda 1 fatura kesilmesini, ekinde de taşınan miktarları gösterir mutabakat listesinin olmasını uygun ve yeterli buluyorlar ki yaklaşık 10 senedir bu şekilde fatura kesiyoruz. Benden ne taşıma irsaliyesi ne de sevk irsaliyesinin bir nüshasını istemiyorlar. Zaten sevkin nüshası kendi depolarına sevkiyat yapıldığı için onlarda mevcut, taşıma irsaliyesine de herhalde gerek görmüyorlar.
Aynı şekilde, aynı şartlarla, aynı sözleşmeyle çalıştığım 5. müşterim faturamı 7 gün esasına göre kesmemi, ekine taşıma irsaliyesi ve sevk irsaliyesi koymamı istiyor. Tabi yılda yapılan 7500 sefer için bunu yapmak ciddi bir mesai kaybı. Diğer firmaları örnek gösterdiğimde de kabul etmiyorlar.
Sorularım şunlar:
1. Nakliye faturası ekinde olması zorunlu evraklar nelerdir?
2. Sözleşmeye bağlı taşıma işlerinde sözleşmede anılan dönemlerde fatura kesilmesi uygun mudur, (ki uygun olduğunu biliyorum) ekli liste hakediş raporu gibi bir işleve sahip midir?
Konu ile ilgili teknik bilgisi olan varsa ve bilgi verirse çok memnun olacağım. (Tebliğ no vs. bilgiiler de lütfen.) Not: Forumu çok detaylı inceledim ama bu kadar spesifik bir açıklamaya ulaşamadım. Mali müşavirim de bir miktar yetersiz kaldı. 177 no'lu tebliği işaret etti ama beni tatmin etmiyor. Müşterilerime sormaksa son çare...
Saygılar.