zirve

Şube Açılışı ve Şubenin Merkez Merkezin Şube Olması..

Üyelik
2 Haz 2005
Mesajlar
401
10.12.2006 Tarihi itibarı ile Mükellefiyetin bulunduğu il haricinde bir ilde. işyeri açılıyor. yeni açılan işyeri Merkez olacak ve eski devam etmekte olan işyeri şube olarak faaliyetine devam edecek... Sorum Şu.. 1) Halihazırda kullanılmakta olan defterleri kullanmaya devam edebilirmiyiz? yoksa yeni merkezin olduğu yerdeki notere 2006 yılı için (20 günlük) Yeni defter mi tastik ettireceğiz.. 2) Kullanmakta olduğumuz Faturaları yeni işyerinde Merkez olan yerde kullanabilirmiyiz.. yoksa yeniden fatura mı bastıracağız..
 
Üyelik
19 Haz 2006
Mesajlar
26
Yeniyurt' Alıntı:
10.12.2006 Tarihi itibarı ile Mükellefiyetin bulunduğu il haricinde bir ilde. işyeri açılıyor. yeni açılan işyeri Merkez olacak ve eski devam etmekte olan işyeri şube olarak faaliyetine devam edecek... Sorum Şu.. 1) Halihazırda kullanılmakta olan defterleri kullanmaya devam edebilirmiyiz? yoksa yeni merkezin olduğu yerdeki notere 2006 yılı için (20 günlük) Yeni defter mi tastik ettireceğiz.. 2) Kullanmakta olduğumuz Faturaları yeni işyerinde Merkez olan yerde kullanabilirmiyiz.. yoksa yeniden fatura mı bastıracağız..

aynı durum bizim de başımızda ben bu konu ile ilgili başka bir soru sormak istiyorum.hem yeni açılan merkezde hem de şubede işçi çalışacak.bu durumda muhtasar beyannameyi merkez üzerinden mi şubedeki işçileride dikkate alarak toptan vereceğiz yoksa her iki vergi dairesi için ayrı ayrı mı muhtasar beyanname vereceğiz.kdv ve diğer vergi beyannamelerini merkez üzerindewn verceğiz diye biliyorum ama muhtasar da farklı bir durum vardı sanki.

cevaplar için teşekkür ederim.
 
Üyelik
2 Haz 2005
Mesajlar
401
Merkez ve Şube ile ilgili Vergi dairelerinde ki yoklama işlemleri sırasında Stopaj ile ilgili kesintilerin merkezin bulunduğu vergi dairesine verileceğini de not olarak yazdırırsanız sonra muhtasar ile ilgili tesbit istemez vergi dairesi bilir ki mrk. bildirilecek. kolay gelsin..
 
Üst