Tecrübeler Hak.

Üyelik
15 Ara 2009
Mesajlar
20
arkadaşlar ben şirkette çalışmıştım şimdi smmm bürolarında iş arıyorum ama büro tecrübesi istiyorlar şirkettede genel muhasebe işlemlerini yapıyordum (mahsup fişlerinin girilmesi,kdv nin hazırlanması,muhatasarın hazırlanması,form b-a/ b-s hazırlanması geçici verginin hazırlanması, mutabakatlar,bankaların girilmesi,vs)

bürolarda başka ne iş yapıyorlarda tecrübe istiyorlar sonuçta ben stajımıda büroda yapmak istiyorum görüşlerinizi bekliyorum
 
Ynt: Tecrübeler Hak.

büro ortamından şirket ortamına geçiş olsaydı problem olmazdı lakin şirketden büroya geçmek biraz sıkıntılı
şirketde sadece şirketin işleri yapılır ama büroda farklı faaliyetlerde olabilecek onlarca şirket var
evrakların işlenmesi kdv muhtasar form ba bs vs...tamam fakat bunların yanında faaliyet konusuna göre mevzuat bilgisi gerekli
sonra vergi dairesi, sgk, bölge çalışma gibi kurumlarda iş bitirebilme tecrübesi önemli zaten vergi dairelerinde ve sair kurumlarda zoraki iş yaptırılıyor bunun yanında bilgisiz ve tecrübesiz biri olduğu zaman (sanki bunu anlıyolar) işi daha da yokuşa sürüyolar yani memur bişey dediğinde gerekli açıklamaları yapmak ikna etmek yeri geldiğinde önemlilik arzediyor
tabi ki herşeyin bir ilki vardır tecrübeleri yerinde ve zamanında öğrenmek gerek aksi halde katlanabileceğiniz sıkıntı oranı yükseliyor (tamam büro tecrübem yok ama en kısa sürede öğrenilmesi gereken şeyleri öğrenirim maaşımda şu aşamada önemli değil diyebilmek)
birde bürolarda şirketlere oranla daha düşük maaş alma durumu var...
 
Ynt: Tecrübeler Hak.

En önemli etkenlerden biri de; şirkette çalışanların bir nevi rahatlığı şu (belkide sizde böyle olmayabilir) üstünüzde bir müşavir var.Yani yaptıklarınızı kontrol eden hatalarınızı düzelten birileri var. Bürolarda ise bu kontroller oldukça zor.Bürolarda genelde elemanların yazdıkları defterleri verdikleri beyannamelerin doğruluğunu kontrol etmek biraz zor.Üst kademede biri olacak,elinde de fazla iş olmayacak ki yapılanları kontrol etsin.Bu kontrol zorluğu haliyle bürolarda tecrübeli ve deneyimli eleman kapasitesini gerekli kılıyor.Bu nedenle büroların çoğu tecrübeli personel çalıştırmak ister. Olaya birde şu tarafından bakalım..Bürolar bir hayat okuldur.Sadece hesap kitap işini öğretmez. Hem mesleği,hem bilgisayarı,düzgün konuşmayı,derdini kısa yoldan anlatabilmeyi,kişiliği vs vs. Bunlar öğretilirken birde üstüne para verilir.Bir elemandan verim alabilmek için en az 6 ay (kapasitesi varsa daha da kısa) kendisine bilgi aktarılır.Ondan bişey beklenmez sadece işi öğrenmesi amaçlanır.Öğrendikten sonra tam büroya faydalı olma aşamasına gelmişken işten ayrılır.(sebepleri çoktur) Bu genelde böyle olur.Bunlar büro sahibi için risktir.
Bunlar uzatılabilir.Bu ve benzeri nedenlerden dolayı bürolar tecrübeli kişilerle çalışmak ister.Kısaca zaman ve emek kaybına maalesef tahammül yoktur. :) Saygılar.
 
Üst