Merhaba Sayın Üstadlar,
Kişisel bakım ürünlerinin perakende satışı ile iştigal eden bir firmada çalışmaktayım. İşyeri merkezi İstanbulda, Deposu Kocaeli il sınırları içerisinde. Son kullanma tarihi geçen, kırık, dökük ürünlerin imhası ile ilgili vergi dairesine imha başvurusunda bulunduk. Depomuz Kocaeli il sınırları içerisinde yer aldığından, ilgili ilçe vergi dairesine yazı gönderilerek imhanın taktir komisyonunca görülmesi istenildi. İlçe vergi dairesi, prosedür gereği, taktir komisyonundan önce ürünlerin bilirkişi tarafından görülmesi gerektiğini belirtti ve konuyla ilgili ticaret odasından bilirkişi atanması ile ilgili bir yazı yazdı. süreci hızlandırmak adına yazıyı elden Kocaeli Ticaret Odasına götürdük. Ticaret Odası bilirkişiyi atadı ve vergi dairesine bildirdi. Vergi Dairesi bilirkişinin iletişim bilgilerini bizimle paylaştı. Bilirkişiyi aldık, depomuza götürdük ve imha edilen ürünler için düzenlemesi gereken raporu düzenlettik. İlgili raporu elden vergi dairesine götürdük. vergi dairesi bir takdir komisyonu kararı ve bilirkişi raporunu, bağlı bulunduğumuz vergi dairesine gönderdi.
Sürecin tamamlandığını düşündük ancak problemler de tam bu noktada başladı. Vergi Dairesi, ilgili kişisel bakım ürünlerinin (crem, şampuan, vs.) çevre bakanlığı ya da sağlık bakanlığı tarafından görülmesi ve imha edilebilir durumda olduklarına dair rapor yazmaları gerektiğini belirtti. Her iki bakanlığa da müracaatta bulunduk. Ancak bakanlıklar, böyle bir uygulamalarının olmadığı bilgisini verdiler. konuyu vergi dairesine ilettik ancak bir türlü kabul ettiremedik.
Bu bağlamada; Kişisel bakım ürünlerinin imhası ile ilgili ayrı bir prosedür var mıdır? Varsa hangi tebliğ ile yayınlanmıştır, kıymetli bilgilerinizi paylaşabilirseniz çok sevinirim. Zira yukarıda anlatmış olduğum süreç kendi kendine işleyince en 6-7 ay sürüyor. biz süreci hızlandırmak adına, vergi dairesi-ticaret odası-bilirkişi arasındaki evrak getir götürlerini kendimiz yaptığımız halde 3-4 ayı buldu.
Yardımlarınızı rica ederim.
Saygılarımla,
Esman SAĞLAM
Kişisel bakım ürünlerinin perakende satışı ile iştigal eden bir firmada çalışmaktayım. İşyeri merkezi İstanbulda, Deposu Kocaeli il sınırları içerisinde. Son kullanma tarihi geçen, kırık, dökük ürünlerin imhası ile ilgili vergi dairesine imha başvurusunda bulunduk. Depomuz Kocaeli il sınırları içerisinde yer aldığından, ilgili ilçe vergi dairesine yazı gönderilerek imhanın taktir komisyonunca görülmesi istenildi. İlçe vergi dairesi, prosedür gereği, taktir komisyonundan önce ürünlerin bilirkişi tarafından görülmesi gerektiğini belirtti ve konuyla ilgili ticaret odasından bilirkişi atanması ile ilgili bir yazı yazdı. süreci hızlandırmak adına yazıyı elden Kocaeli Ticaret Odasına götürdük. Ticaret Odası bilirkişiyi atadı ve vergi dairesine bildirdi. Vergi Dairesi bilirkişinin iletişim bilgilerini bizimle paylaştı. Bilirkişiyi aldık, depomuza götürdük ve imha edilen ürünler için düzenlemesi gereken raporu düzenlettik. İlgili raporu elden vergi dairesine götürdük. vergi dairesi bir takdir komisyonu kararı ve bilirkişi raporunu, bağlı bulunduğumuz vergi dairesine gönderdi.
Sürecin tamamlandığını düşündük ancak problemler de tam bu noktada başladı. Vergi Dairesi, ilgili kişisel bakım ürünlerinin (crem, şampuan, vs.) çevre bakanlığı ya da sağlık bakanlığı tarafından görülmesi ve imha edilebilir durumda olduklarına dair rapor yazmaları gerektiğini belirtti. Her iki bakanlığa da müracaatta bulunduk. Ancak bakanlıklar, böyle bir uygulamalarının olmadığı bilgisini verdiler. konuyu vergi dairesine ilettik ancak bir türlü kabul ettiremedik.
Bu bağlamada; Kişisel bakım ürünlerinin imhası ile ilgili ayrı bir prosedür var mıdır? Varsa hangi tebliğ ile yayınlanmıştır, kıymetli bilgilerinizi paylaşabilirseniz çok sevinirim. Zira yukarıda anlatmış olduğum süreç kendi kendine işleyince en 6-7 ay sürüyor. biz süreci hızlandırmak adına, vergi dairesi-ticaret odası-bilirkişi arasındaki evrak getir götürlerini kendimiz yaptığımız halde 3-4 ayı buldu.
Yardımlarınızı rica ederim.
Saygılarımla,
Esman SAĞLAM