Yanlış meblağlı kesilen fatura hk.

Üyelik
1 Ara 2011
Mesajlar
3
Degerli forum uyeleri,

satislarimizin hepsi irsaliyeli ve buyuk cogunlugu irsaliyeli fatura ile gonderilmekte.faturalar bir bilgisayar programi araciligi ile kesilip kayit altina alinmakta ve kayit edildikten sonra duzeltme yapilamamakta. Fatura uzerinde faturayi geri isteyerek degisiklik yapma sansim yok. eger el ile duzeltme yapamiyacaksam izlemem gereken yol nedir.
*soyleki eger faturadaki yanlislik irsaliye tarihinden 7gun icerisinde fark edildiyse yanlis faturayi musteriden geri isteyerek faturayi iptal edip yeni fatura duzenleyebilirim fakat 7gun gecti ve eksik meblagli fatura duzenlediysem bunun cozumu nedir.
*fazla kesilen fatura icin musteriden iade faturasi istedigimde tum faturayami iade kesmeli ve ben yeni fatura gondermeliyim yoksa fazla kesilen yanlislik kadar mi iade faturasi kesmesi gerekiyor.

herkese cevaplari icin cok tesekkur ederim.

Not: yabanci klavyeye bagli olarak Turkce karakter kullanamadigim icin herkesten ozur dilerim.
 
Üyelik
7 Şub 2010
Mesajlar
175
Konum
İSTANBUL
Ynt: Yanlış meblagli kesilen fatura

eğer 7 gün geçtikten sonra fark edilirse gönderilen irsaliyeleri geri çağırma olasılığı varsa geri alın. sonra onları da iptal edip hem irsaliye hem de faturayı yeniden düzenlemiş olabilirsiniz.

tüm fatura için değilde sadece fazla olan kısmı için iade isteyin. miktarda iade varsa ürün iadesi olarak kestirin. fiyatta fazalalık varsa fiyat farkı faturası düzenlemesi isteyin. tabi bunlar vergi mükellefi olması durumunda. müşteriniz vergi mükellefi değilse gider pusulasıyla bu işlemi gerçekleştirmek zorundasınız.
 
Üyelik
1 Ara 2011
Mesajlar
3
Ynt: Yanlış meblagli kesilen fatura

konu olan sirket kurumsal bir sirket irsaliye fatura geri cagirmak istemiyor. olayin hep yasal prosudurlere uygun insiyatife birakmadan halletmek istiyor. musterilerimizin hepsi vergi mukellefi. bazi ozel durumlarda irsaliye ve fatura ayri kesilmek zorunda kaliniyor bunuda goz onunde bulundurmanizi rica ediyorum.
( eger musteri mali direk fasoncusuna gondermek isterse ve fasoncunun fiyati gormesini istemezse irsaliye ve fatura ayri yollaniyor. ) kesilen fatura aninda muhasebeye isliyor, tum faturalarda siparis numarasi var daha fazla detaya ihtiyac varsa veririm ama fazla cevap veren yok acaba sorumu zor. insiyatifsiz direk kanunlarin soyledigi kurallari bilen yok mu :( tesekkur ederim ilgine mavisakal_79)
 
Üyelik
24 Haz 2011
Mesajlar
80
Ynt: Yanlış meblağlı kesilen fatura hk.

yigitoncu ' Alıntı:
fazla cevap veren yok acaba sorumu zor. insiyatifsiz direk kanunlarin soyledigi kurallari bilen yok mu
sorunuz gayet basit ve tüm muhasebecilerin bileceği bişi faturada fazla kesilen malı iade isteye bilirsiniz.sadece fazla malı.müsait tarihli el koçanı faturanız varsa eyer ordanda kesebilirsiniz yeni faturayı. irsalye tarihinden 7 gün sonrasına sarkmıcak şekilde.diyorsunuz ya günü geçmiş, keseceğiniz faturada gününü geçmicek şekilde kesin. firmamız irsalye ve fatura geri çağirmak istemiyor demişsiniz peki irsalye ve fatura birbirine benziyor mu? hayır.peki firmanız nasil bi yol izlemeyi düşünüyo.
 
Üyelik
1 Ara 2011
Mesajlar
3
Ynt: Yanlış meblağlı kesilen fatura hk.

Sayin C.Timur el kocani faturasi diye bisey kullanmiyoruz, tum faturalar bilgisayar programi araciligi ile siparis numaralarina direk bagli olarak kesiliyor. fazla kesilen faturalarda sorunun cevabini mavisakal arkadasim guzel ozetlemis eger urun iadesi varsa urun iadesi kadar, fiyat fazlaligi varsa fiyat varki kadar musteriden fatura almam gerekiyor. peki eksik meblag icin ne yapmam gerekiyor diye sormustum. bilgisayardaki cozumunu buldum fakat muhasebede nasil islenmesi gerekiyor soyleki;
urun depodan cikarken 3 nusha irsaliyeli fatura ile kamyoncuya teslim edildi. kamyoncu mali teslim ederken 1kopya musteride birakti, bir nusha kendine sakladi, bir nushayada kase ve isim imza aldi ve kaseli isimli faturayi bana getirdi. 10gun sonra fark ettimki urun fiyati eksik girilmis. simdi yeni bir fatura ile fiyat farkini musteriden talep edebilirim ancak bu son kez fiyati duzeltmek icin kestigim faturayi muhasebede siparisin asil faturasina nasil baglanir keserken uzerinde nasil bir uyari yazmasi gerekiyor.yasal zorunluluklara gore cevap verilirse sevinirim herkese tesekkur ederim.
 
Üst