Yeni açılan LTD. şirket için ilk yoklama

Üyelik
3 Haz 2006
Mesajlar
37
Merhaba,

Ticaret odasındaki tescil (tecil?) işlemlerimiz tamamlandı, sicil numaramızı aldık ve ilanımız sicil gazetesinde yayınlandı, ancak bugün vergi dairesine gittiğimizde vergi numaramızı ancak yoklama memurlarının onayından sonra alabileceğimizi belirttiler. (sanıyorum önceden yoklama memurları gelmeden bile vergi numaramızı alabiliyormuşuz?)

Dolayısıyla yeni kurduğumuz LTD. şirket için 2-3 gün içerisinde yoklama memurları gelip onay verecekler.

Şuanda ofisde, yeni alınmış ve şirket adına fatura edilmiş masa, sandalye, sehpa gibi demirbaşlar bulunmakta. Bunların dışında evimde kullanmadığım bir tane kitaplığı da ofise yerleştirdim ancak kitaplığı bayağı eskiden aldığımız için faturası bulunmamakta. Bu durumu bu şekilde açıklarsam problem olurmu? Ayrıca işlerim için, birsüreliğine, yaklaşık 6 ay önce kendi adıma fatura edilmiş laptop'ımı kullanmayı düşünüyorum. Laptop'ı yoklama olduğu gün yanımda getirmelimiyim yoksa henüz bilgisayar satın almadım şeklinde mi bir açıklama yapsam daha iyi olur?

Henüz vergi numarası ve levhamız olmadığı için dolayısıyla telefon ve elektriği de açtırtamadım.

Ofisin temizliği yapılmış durumda ve ofisde şuan için yukarıda da belirttiğim gibi masa, sandalye, sehpa, perde gibi demirbaşlar bulunmakta.

Yoklama için gelecek memurlar benden ne gibi evraklar isteyebilir? Başka hazırlıklar yapmam gerekirmi?

Cevaplarınız için şimdiden teşekkürlerimle..
 
Örneğin şirket sermayesi olarak 5.000 YTL belirledik, ancak bu para herhangi bir banka hesabında bulunmamakta? Yoklamaya gelen memur, şirket sermayesi nerede gibi bir soru sorabilirmi? Cevabım ne olmalıdır?
 
sn orko


yoklama memurları şirket sermayesi ile ilgili bir konuya değinmez
ayrıca evden getirdiğin ve kendine ait diğer eşyalar için yoklama tutulduktan sonra evrak basımı yaptırılırken gider pusulası basımı yaptırınız. Daha sonra yoklamaya yazdıkları evden getirdiğiniz eşyaları gider pusulası ile giriş yapınız. Gider pusulasına ait %5 stopajı daha sonra muhtasar beyanname ile ödeyiniz.

işçi çalışıp çalışmadığını, ve muhasebe işlemlerini takip eden 3568 s.k meslek mensubunun kim olduğunu kira tutarını vs. durumları size sorar

ayrıca yoklamaya muhtasar beyannameyi hangi dönemde verecekseniz onu belirtin aylık yada üç aylık
 
DÜŞÜNDÜĞÜNÜZ ŞEYLERİN HİÇBİRİNİ YOKLAMA MEMURU SORMAZ .ŞİRKET SERMAYESİ İLE İLGİLENMEZ.AYRICA EVDEN GETİRDİĞİN EŞYAYI DA KULLANABİLİRSİN ONU BİLE SORACAĞINI ZANNETMİYORUM .SADECE TUTANAĞINA OFİSTE GÖRDÜĞÜ DEMİRBAŞIN LİSTESİNİ YAPAR O KADAR .
 
lionaydin1' Alıntı:
DÜŞÜNDÜĞÜNÜZ ŞEYLERİN HİÇBİRİNİ YOKLAMA MEMURU SORMAZ .ŞİRKET SERMAYESİ İLE İLGİLENMEZ.AYRICA EVDEN GETİRDİĞİN EŞYAYI DA KULLANABİLİRSİN ONU BİLE SORACAĞINI ZANNETMİYORUM .SADECE TUTANAĞINA OFİSTE GÖRDÜĞÜ DEMİRBAŞIN LİSTESİNİ YAPAR O KADAR .

Merhaba,
Sayın "lionaydin1" Forum Kurallarını okumamak ve dolayısıyla uymamakta direniyorsunuz. Lütfen Forum Kurallarını bir defa olsun okuyunuz veya en azından şu anda bulunduğumuz sayfanın sağ üst köşesindeki "Konu başlığında ve mesaj içeriğinde büyük harf kullanmak yasaktır. Lütfen mesaj yazmadan önce Forum Kuralları'nı okuyunuz." şeklindeki uyarıyı okuyarak uyunuz.

Şu andan itibaren kurallara uymayan tüm mesajlarınızı forumdan silleceğimide bildirmek istiyorum.
 
gvk md 94 tevkifat oranları hakkında

13. Esnaf muaflığından yararlananlara mal ve hizmet alımları karşılığında yapılan ödemelerden,

a) Havlu, çarşaf, çorap, halı, kilim, dokuma mamulleri, örgü, dantel, her nevi nakıf işleri ve her nevi turistik eşya, hasır, sepet, süpürge, paspas, fırça, yapma çiçek ve benzeri emtia bedelleri veya bu emtianın imalinde ödenen hizmet bedelleri üzerinden % 2,

b) Değerli kağıt ve damga puyu satışlarında komisyon bedelleri üzerinden % 20,

c) Diğer mal alımları için % 5

d) Diğer hizmet alımları ((a), (b) ve (c) alt bentleri hariç olmak üzere mal ve hizmet bedelinin ayrılamaması hali de bu kapsamdadır) için % 10
 
muhasebe42' Alıntı:
gvk md 94 tevkifat oranları hakkında

13. Esnaf muaflığından yararlananlara mal ve hizmet alımları karşılığında yapılan ödemelerden,

a) Havlu, çarşaf, çorap, halı, kilim, dokuma mamulleri, örgü, dantel, her nevi nakıf işleri ve her nevi turistik eşya, hasır, sepet, süpürge, paspas, fırça, yapma çiçek ve benzeri emtia bedelleri veya bu emtianın imalinde ödenen hizmet bedelleri üzerinden % 2,

b) Değerli kağıt ve damga puyu satışlarında komisyon bedelleri üzerinden % 20,

c) Diğer mal alımları için % 5

d) Diğer hizmet alımları ((a), (b) ve (c) alt bentleri hariç olmak üzere mal ve hizmet bedelinin ayrılamaması hali de bu kapsamdadır) için % 10
Merhaba,
Sayın "muhasebe42" yaptığınız alıntıda %5 stopaj yapılacağını hüküm alan "c" bendinin bağlı olduğu 13. fıkrayı gözden kaçırdınız sanırım. Bu olayda stopaj olmayacaktır. Çünkü, "Esnaf Muaflığından" faydalanma değil, "Arızi" bir satış işlemi söz konusudur.
 
teşekkürler arkadaşlar



yanlış uyguladığımız bir konu ama vergi dairesinin söylemiş olduğu ifadeye göre uyguluyorduk...

anlaşılan vergi dairesi stopaj gelsinde nasıl olursa olsun hesabı yapmış...
 
Burda aslında hata bizde diye düşünüyorum.Kendimizi ne kadar doğru bilgilendirirsek o kadar mevzuata hakim oluruz ve Vergi Dairesi dedi dorudur anlayışından o kadar uzaklaşırız.Bu Forumun ve benzer forumların değeri daha çok anlaşılıyor.Terar tekrar teşekürler Alo Maliye Foruma emeği geçenlere.....
 
Üst