herkese merhaba, büro açılış süreci ile ilgili yardımcı olur musunuz. süreç nasıl işliyor ?
maalesef ofisler işin mutfağı olsa da genel uygulama biz kadınların sadece evrak yazmasından ya da beyanname onaylamasından ileri gitmiyor bu bir gerçek. aynı şeyleri yaşamış biri olarak söylüyorum. bende uzunca bir süre ofiste çalıştıktan sonra yaklaşık bir yıl önce kendi ofisimi açtım aylarca tek mükellefle oturdum bu aşamada çelik gibi sinirlerinizin ve sabrınız olması lazım insanı yıpratan bir süreç ama geçici olduğuna emin olun rızık Allah tan herkesin bir nasibi mutlaka var ve günü gelince sizi buluyor. 18 ay uzak kalmak muhasebe için biraz zorlayıcı olabilir çünkü akşamdan sabaha uygulama değişiyor maalesef takip etmek gerekli. sosyal medya platformlarında güncel paylaşımlar yapan yerler var onları takip edin, whatsapp grupları var onlara üye olun forumlarda yazan soruları okuyun cevabı bilmiyorsanız araştırın bunlar çok işe yarıyor. yetersizlik düşüncesi insanı sarıp sarmalıyor gerçekten birde bildiklerimi bile unuttum gibi geliyordu bana çoğu zaman ama iş başa düşünce bi şekilde hallediliyor.Prosedür bilgileriniz için teşekkür ederim konu sahibi ben değilim ama ben de bi kaç aya ofis açacağım. Bebeğimle ilgilenmek için 18 aydır işlerden uzağım. Tamamen uzak kaldım. Daha öncesinde 10 sene aynı büroda çalıştım. Sadece ben ve mali müşavirim 100 mükellef ile ilgileniyorduk. Ama tek çalışan olunca evrak işleme ve KDV yapmaktan öteye maalesef gidemedim. Sizden ricam bana daha çok tavsiyeler vermeniz. Bu 1-2 ayda kendimi en iyi nasıl hazırlarım? Eğitim mi alayım, kitap mu okuyayım ne yapayım? İçten içe yetersiz miyim düşüncesi oluyor. Ruhsatı olan ama mali müşavirliği hiç yapmamış birine tavsiyeleriniz neler olur?
Prosedür bilgileriniz için teşekkür ederim konu sahibi ben değilim ama ben de bi kaç aya ofis açacağım. Bebeğimle ilgilenmek için 18 aydır işlerden uzağım. Tamamen uzak kaldım. Daha öncesinde 10 sene aynı büroda çalıştım. Sadece ben ve mali müşavirim 100 mükellef ile ilgileniyorduk. Ama tek çalışan olunca evrak işleme ve KDV yapmaktan öteye maalesef gidemedim. Sizden ricam bana daha çok tavsiyeler vermeniz. Bu 1-2 ayda kendimi en iyi nasıl hazırlarım? Eğitim mi alayım, kitap mu okuyayım ne yapayım? İçten içe yetersiz miyim düşüncesi oluyor. Ruhsatı olan ama mali müşavirliği hiç yapmamış birine tavsiyeleriniz neler olur?
Bahsettiğiniz WhatsApp grupları nereden bulabilirim yani genelde Telegram grupları karşıma çıkıyor onlar da çok fazla kalabalık ve pek sıcak bakmıyorum açıkçası o gruplara WhatsApp grupları daha minimal ve daha gerçekten bir şeyler öğrenme odaklı olabilir. Desteginiz için çok teşekkür ederim umarım bahsettiğiniz gibi keşke daha önce açsaydım derim pişman olmammaalesef ofisler işin mutfağı olsa da genel uygulama biz kadınların sadece evrak yazmasından ya da beyanname onaylamasından ileri gitmiyor bu bir gerçek. aynı şeyleri yaşamış biri olarak söylüyorum. bende uzunca bir süre ofiste çalıştıktan sonra yaklaşık bir yıl önce kendi ofisimi açtım aylarca tek mükellefle oturdum bu aşamada çelik gibi sinirlerinizin ve sabrınız olması lazım insanı yıpratan bir süreç ama geçici olduğuna emin olun rızık Allah tan herkesin bir nasibi mutlaka var ve günü gelince sizi buluyor. 18 ay uzak kalmak muhasebe için biraz zorlayıcı olabilir çünkü akşamdan sabaha uygulama değişiyor maalesef takip etmek gerekli. sosyal medya platformlarında güncel paylaşımlar yapan yerler var onları takip edin, whatsapp grupları var onlara üye olun forumlarda yazan soruları okuyun cevabı bilmiyorsanız araştırın bunlar çok işe yarıyor. yetersizlik düşüncesi insanı sarıp sarmalıyor gerçekten birde bildiklerimi bile unuttum gibi geliyordu bana çoğu zaman ama iş başa düşünce bi şekilde hallediliyor.
Hepsi bir yana en güzel yanı kendi işiniz olması açtıktan sonra keşke daha önce açsaydım diyeceksiniz emin olun. Allah şansınızı bahtınızı açık etsin inşallah.
Evet yıllardır yanında çalıştığım mali müşavirimle aynı iş merkezinde olacağız başka meslektaşlarla da aynı yerdeyiz tanışabileceğim kişiler var çok şükür ama tabii ki en basit şeyi de danışmak kötü bir izlenim verebilir. Çok teşekkür ederim dikkate alacağım söyledikleriniziMerhaba,
Öncelikle büro da hangi işlerin yapıldığını biliyorsunuz. Ancak yetersiz olduğunuz konuların üzerine eğilmeniz gerekir.
Bakacağınız defterlerde genel muhasebe olarak;
İşletme defteriyse
-Defter beyan üzerine hakim olmanız gerekir.
Bilanço defteriyse
-Kayıtların atılması
-KDV beyannamesi hazırlanması
-Bordro hazırlanması
-SGK işe giriş/çıkış bildirge gönderimi
-Muhtasar ve SGK beyannamesi hazırlanması
-Geçici vergi beyanı ve kayıtları
-Kurumlar/Gelir vergisi beyanı ve kayıtları
Diğer konular
-SGK dosya açılışı-kapanışı
-Tescil işlemleri
*Şirket kuruluşu, adres değişikliği, genel kurul işlemleri, ana sözleşme tadili, sermaye artırımı vs.
-Belediye işlemleri
Tabii bunlar genel olarak, ayrıca dikkat etmeniz gereken detay mevzularda çok.
Bahsettiklerim tüm mükelleflere uygulanan işlemler eğer bu konuların içinden sadece kayıt atma ve kdv beyanı hazırlama yaptıysanız ve diğer konular hakkında bilgi sahibi değilseniz yetersiz hissetmeniz doğal. Ancak iş yaptıkça öğreniliyor. Danışabileceğiniz bir yakınınız varsa daha rahat olursunuz.