Yeni şirket kurulumunda demirbaş alınırken fatura

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan Orko
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Üyelik
3 Haz 2006
Mesajlar
37
Merhaba,

Öncelikle konuyu umarım doğru kategori altına yazmışımdır.

Kurulma aşamasında olan bir LTD. şirket için, kiralanmış olan ofise demirbaş (masa, sandalye, bilgisayar parçaları vs..) alımı aşamasında faturayı ne şekilde kestirtmemiz gerekir? Şirketin bağlı olacağı vergi dairesi belli ancak henüz vergi dairesine başvuru yapılmadığı için vergi numaramız belli değil..
Bir dükkan sahibine sorduğumda, şirketin ünvanı ve adresini yazdıktan sonra "Yeni kuruluş" şeklinde bir ibare yazılarak, vergi dairesi ve vergi nosuna gerek kalmadan faturayi kesebilecegini ve benim de bu masrafları gider olarak gösterebileceğimi söyledi. Doğruluk payı varmıdır?

Alacağım demirbaşlar için şirket kuruluş işlemlerinin bitmesini mi beklemeliyim yoksa şimdiden yukarıdaki gibi fatura kestirmemin bir sakıncası varmıdır?

Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler, iyi çalışmalar..
 
Yeni kuruluştan kastı şu şekilde anlamalısınız.(Noterde onaylanmış tic.sicilde ünvanda sorun çıkarmayacak şekilde olması gerekir)
bu şekilde olursa sizin ftr almanızda ve yeni kuruluş şeklinde yazdırmanızda sakınca yoktur.
 
Konu ile ilgili TTK’nun 301. maddesi aşağıdadır

Kod:
3. Hükmi şahsiyet iktisabı:
  a) Kuruluştan önceki muameleler:

  Madde 301 - Şirket ticaret siciline tescil ile hükmi şahsiyet kazanır.
  Tescilden önce şirket namına muamele yapanlar bu muamelelerden şahsen ve müteselsilen mesuldürler, Ancak bu gibi taahhütlerin, ileride kurulacak şirket namına yapıldığı açıkça bildirilmiş ve şirketin ticaret siciline kaydından sonra üç aylık bir müddet içinde bu taahhütler şirket tarafından kabul olunmuşsa, yalnız şirket mesul olur.
  Kurucular şirketi kurmak için yaptıkları muamele ve giriştikleri taahhütlerden üçüncü şahıslara karşı mesuldürler. Şirket şahsiyet kazandıktan sonra kurucular kuruluş masraflarından dolayı şirkete rücu edebilirler. Şirketin kurulması her hangi bir sebepten dolayı kabil olmadığı takdirde bu masraflar kuruculara ait olup pay sahiplerine rücu hakları yoktur. Masrafların şirketten alınabilmesi, bunların, kuruluş umumi heyetince tasdik edilmesine bağlıdır.

Maddede görüldüğü gibi şirket namına muamele yapanlar, yani mal alıp satanlar v.s. yaptıkları işlerden şahsen sorumludurlar. Şirketin yapılan işlerden sorumlu tutulabilmesi tescilden sonra yani şirketin doğumundan sora, şirket tarafından kabulü halinde mümkündür. Eğer şirket kuruluş umumi heyeti (genel kurulu) yapılan masrafları yersiz bulur ve kabul etmezse yapılan harcamaların şirketten tahsili mümkün değildir.

Buna göre her ne kadar yapılan masrafın şirket adına yapıldığı faturaya kaydedilse bile, malın mülkiyeti parayı ödeyen kişiye aittir. Bu nedenle masrafı yapan kişi faturaya malın şirket adına alıdığı konusunda şerh düşmekle beraber faturaya kendi vergi numarasını yazdırmalıdır.
----------------------------------
 
Evet şirket ana sözleşmesini noter'e onaylattık ve ticaret odasına da başvuruda bulunup gerekli harcı ödedik. Muhasebecimle konuştuğumda ticaret odası onayından sonra vergi dairesine başvuracağımızı söyledi.

Dinçer KUM' Alıntı:
Yeni kuruluştan kastı şu şekilde anlamalısınız.(Noterde onaylanmış tic.sicilde ünvanda sorun çıkarmayacak şekilde olması gerekir)
bu şekilde olursa sizin ftr almanızda ve yeni kuruluş şeklinde yazdırmanızda sakınca yoktur.
 
O zaman faturada hem "Yeni kuruluş" yazısı hem de benim kendi vergi dairem ve numaram olursa problem olmayacaktır?
Önceki gün aldığım masa takımı için faturada vergi dairem ve numaram olmadan şirket ünvanı, adresi ve "Yeni kuruluş" yazısı bulunmakta, umarım bir sakıncası olmayacaktır? Masayı aldığım yere gidip düzeltme yapılabiliyorsa (?) fatura üzerinde vergi dairemi ve numaramı eklettirmelimiyim?

iyi çalışmalar,

OSMAN EROL' Alıntı:
Konu ile ilgili TTK’nun 301. maddesi aşağıdadır

Kod:
3. Hükmi şahsiyet iktisabı:
  a) Kuruluştan önceki muameleler:

  Madde 301 - Şirket ticaret siciline tescil ile hükmi şahsiyet kazanır.
  Tescilden önce şirket namına muamele yapanlar bu muamelelerden şahsen ve müteselsilen mesuldürler, Ancak bu gibi taahhütlerin, ileride kurulacak şirket namına yapıldığı açıkça bildirilmiş ve şirketin ticaret siciline kaydından sonra üç aylık bir müddet içinde bu taahhütler şirket tarafından kabul olunmuşsa, yalnız şirket mesul olur.
  Kurucular şirketi kurmak için yaptıkları muamele ve giriştikleri taahhütlerden üçüncü şahıslara karşı mesuldürler. Şirket şahsiyet kazandıktan sonra kurucular kuruluş masraflarından dolayı şirkete rücu edebilirler. Şirketin kurulması her hangi bir sebepten dolayı kabil olmadığı takdirde bu masraflar kuruculara ait olup pay sahiplerine rücu hakları yoktur. Masrafların şirketten alınabilmesi, bunların, kuruluş umumi heyetince tasdik edilmesine bağlıdır.

Maddede görüldüğü gibi şirket namına muamele yapanlar, yani mal alıp satanlar v.s. yaptıkları işlerden şahsen sorumludurlar. Şirketin yapılan işlerden sorumlu tutulabilmesi tescilden sonra yani şirketin doğumundan sora, şirket tarafından kabulü halinde mümkündür. Eğer şirket kuruluş umumi heyeti (genel kurulu) yapılan masrafları yersiz bulur ve kabul etmezse yapılan harcamaların şirketten tahsili mümkün değildir.

Buna göre her ne kadar yapılan masrafın şirket adına yapıldığı faturaya kaydedilse bile, malın mülkiyeti parayı ödeyen kişiye aittir. Bu nedenle masrafı yapan kişi faturaya malın şirket adına alıdığı konusunda şerh düşmekle beraber faturaya kendi vergi numarasını yazdırmalıdır.
----------------------------------
 
Evet eklettirmelisiniz.

Anlaşıldığına göre demirbaş alımlarını kurulan şirketin parasıyla yaptınız. Böylece, harcanan paranın kim tarafından kime ve ne için ödendiği tespit edilmiş olur. Aksi halde yapılan işlemler gayrı resmi ve dayanaksız olur. (Dünyanın bin türlü hali var)
 
Üst