Yıllara Sari İnşaat İşlerinde Geçici Vergi Hakkında

derman.smmm

Katkı Sunan Üye
Üyelik
26 Ağu 2006
Mesajlar
101
5 yıldan beri devam etmekte olan ve 2006 yılı Kasım ayında biten inşaat işine ait kazanç 2006 yılı son dönem Geçici Vergi beyannamesinde beyan edilicekmi? Yoksa geçici vergi beyannamesinde beyan edilmeyip, sadece nisan ayında verilecek olan kurumlar vergisi beyannamesi ile mi beyan edilecek?
 
Ynt: Yıllara Sari İnşaat İşlerinde Geçici Vergi Hakkında

Geçici vergi beyannamesi ile beyan ediniz
 
Ynt: Yıllara Sari İnşaat İşlerinde Geçici Vergi Hakkında

Gelir Vergisi Kanunu

Geçici Vergi
Madde No Mükerrer Madde 120
Kapsam
(4369 sayılı Kanunun 52 nci maddesiyle değişen madde Yürürlük; 1.1.1999) Ticari kazanç sahipleri (basit usulde vergilendirilenler hariç) ile serbest meslek erbabı cari vergilendirme döneminin gelir vergisine mahsup edilmek üzere, bu Kanunun ticari veya mesleki kazancın tespitine ilişkin hükümlerine göre (indirim ve istisnalar ile Vergi Usul Kanununun değerlemeye ait hükümleri de dikkate alınarak) belirlenen ilgili hesap döneminin (4444 sayılı Kanunun 2'nci maddesiyle değiştirilen ibare. Yürürlük; 1.1.2000) altışar aylık(*)(2000/1514 sayılı BKK ile üçer aylık Yürürlük; 01.01.2001)(**) kazançları (42 nci madde kapsamına giren kazançlar ile noterlik görevini ifa ile mükellef olanların bu işlerden sağladıkları kazançlar hariç) üzerinden 103 üncü maddede yer alan tarifenin ilk gelir dilimine uygulanan oranda geçici vergi öderler. Geçici vergi matrahının hesaplanmasında dönem sonu mal mevcutları, kayıtlar üzerinden tespit edilebilir.(4842 sayılı Kanunun 37/1-h maddesiyle cümle yürürlükten kaldırılmıştır. Yürürlük; 24.04.2003)(***)

217 SERİ NO'LU GELİR VERGİSİ GENEL TEBLİĞİ
Resmi Gazete No 23566
Resmi Gazete Tarihi 27/12/1998
Kapsam

1. Geçici vergi uygulamasına ilişkin olarak Gelir Vergisi Kanununun mükerrer 120 nci ve Kurumlar Vergisi Kanununun 25 inci maddelerinde 4369 sayılı Kanunla(1) yapılan değişiklikler ile ilgili açıklamalar bu Tebliğin konusunu oluşturmaktadır.

1.2. Geçici Vergi Kapsamına Girmeyen Kazançlar

Senelere sari inşaat ve onarma işi(2) yapan mükellefler ile noter bulunmayan yerlerde Adalet Bakanlığınca geçici yetkili noter yardımcısı olarak görevlendirilenler, bu kazançları dolayısıyla geçici vergi ödemeyeceklerdir. Ancak, söz konusu mükellefler, senelere sari inşaat ve onarma veya geçici yetkili noter yardımcılığı işlerinden elde ettikleri kazançları dışında kalan ticari veya mesleki kazançları için geçici vergi ödemek zorundadırlar.

Yukarıda yer alan Kanun ve Tebliğ hükümlerine göre Y.sari İnş.İşi Geçici Verginin Konusu içerisine Girmemektedir. Ancak Diğer Kazançlar sebebiyle (Faiz+Araç Satış+Ticari Mal satış vs.) Geçici Vergiye dahil edilmelidir.

Saygılar
 
Ynt: Yıllara Sari İnşaat İşlerinde Geçici Vergi Hakkında

....."bu kazançları dolayısıyla geçici vergi ödemeyeceklerdir"

lafzını

çoook çok yanlış yorumluyorsunuz kanaatindeyim.

MAdde de beyanneme vermeyeceksiniz demiyor. Yıllara sari kazançlara denk gelen kısma ait matrah sebebiyle geçci vergi ödemeyeceksiniz diyor.

Yani işini yıllara sair ise o dönem beyanname verip vergi ödemeyeceksiniz.

Soruda firmanın yıllara sarilik durumu Kasım'dak hakediş ile sona ermiş durumdadır. Ve 4 dönem geçici vergi sine tabi olmuştur. Eğer vermez iseniz % 10 marjı sebebiyle gecikmeye maruz kalırsınız.
 
Ynt: Yıllara Sari İnşaat İşlerinde Geçici Vergi Hakkında

Yıllara sari işler bittiğinde 4 dönem geçici vergi beyannamesinde de beyan edilmez. Bittiği dönemdeki Kurumlar Vergisi beyannamesiyle beyan edilir ve stopajlarda bu beyannamede yer alır.

Yıllara sari işlerin doğası gereği 4. geçici vergi dönemi ile Kurumlar Vergisi Beyannamesi arasında matrah farkı olabilir. Bu durumda % 10 marja ilişkin açıklamanın yıllara sari işlerden kaynaklandığı aşikardır.

Konuya ilişkin mukteza aşağıdadır :


T.C.
MALİYE BAKANLIĞI
İstanbul Defterdarlığı
Vasıtasız Vergiler Gelir Müdürlüğü

Sayı : B.07.4.DEF.0.34.11/GVK-42
Konu : Yıllara sari inşaat işi yapan firmanın geçici vergi beyannamesi verip vermeyeceği, yıl içerisinde kesilen verilerin geçici vergiden mahsup edilip edilmeyeceği hk.

İLGİ : Tarihsiz dilekçeniz.



İlgide kayıtlı dilekçenizde; ........................ Vergi Dairesi’nin ............................. vergi numaralı mükellefi olduğunuzu, yıllara sari inşaat işi ile iştigal ettiğinizi, inşaatlarınızdan ikisinin işini 2002 Ekim ayı içerisinde tamamladığınızı, geçici kabullerinin yapıldığını ve inşaatlarınıza ait kesin hakedişleriniz hariç istihkaklarınızı aldığınızı belirterek, bu iki inşaatınızdan elde ettiğiniz karın 2002 yılı bilanço hesaplarında gösterilip gösterilmeyeceği ve son dönem geçici vergi beyannamesinde karın beyan edilip edilmeyeceği ve beyan edilecekse ödediğiniz stopajların geçici vergiden mahsup edilip edilmeyeceği konularında görüşlerimizi sormaktasınız.

Gelir Vergisi Kanunu’nun 42.maddesinde “Birden fazla takvim yılına sirayet eden inşaat ve onarma işlerinde kar veya zarar işin bittiği yıl kati olarak tespit edilir ve tamamı o yılın geliri sayılarak, mezkur yıl beyannamesinde gösterilir.

Mükellefler bu madde kapsamına giren hallerde her inşaat ve onarım işinin hasılat ve giderlerini ayrı bir defterde veya tutmakta oldukları defterlerin ayrı sayfalarında göstermeye ve düzenleyecekleri beyannameleri işlerin ikmal edildiği takvim yılını takip eden yılın Mart ayı sonuna kadar vermeye mecburdurlar.” hükmü yer almıştır.

Aynı Kanun’un 44.maddesine göre; inşaat ve onarma işlerinde geçici ve kesin kabul usulüne tabi olan hallerde geçici kabulün yapıldığını gösteren tutanağın düzenlendiği tarih, işin bitim tarihi olarak kabul edilir.

Öte yandan, 42.madde kapsamında yapılan inşaat işleri için aynı kanunun 94/3.maddesine göre % 5 oranında stopaj ve fon payı kesintisi yapılır.

Aynı Kanun’un mükerrer 120.maddesine göre, “(4369 sayılı Kanunun 52.maddesiyle değişen şekli) (1.1.1999 tarihinden geçerli olmak üzere) Ticari kazanç sahipleri (basit usulde vergilendirilenler hariç) ile serbest meslek erbabı cari vergilendirme döneminin gelir vergisine mahsup edilmek üzere, bu Kanunun ticari veya mesleki kazancın tespitine ilişkin hükümlerine göre (indirim ve istisnalar ile Vergi Usul Kanunu’nun değerlemeye ait hükümleri de dikkate alınarak) belirlenen ilgili hesap döneminin (2000/1514 sayılı Kararın 1.maddesiyle değişen ibare) (1.1.2001 tarihinden geçerli olmak üzere) üçer aylık kazançları (42.madde kapsamına giren kazançlar ile noterlik görevini ifa ile mükellef olanların bu işlerden sağladıkları kazançlar hariç) üzerinden, 103.maddede yer alan tarifenin ilk gelir dilimine uygulanan oranda geçici vergi öderler. Geçici vergi matrahının hesaplanmasında dönem sonu mal mevcutları, kayıtlar üzerinden tespit edilebilir. Geçici vergi matrahının hesabında, yıllık beyannamede kazancın yetersiz olması nedeniyle indirilemeyen tutar hariç, harcama yapılmadıkça yatırım indirimi uygulanmaz...”hükmü yer almaktadır.

Bu hükümlere göre; yıllara sari inşaat işinden elde ettiğiniz kazançlarınız için Gelir Vergisi Kanunu’nun mükerrer 120.madde hükmü gereğince geçici vergi ödemeniz gerekmemektedir.

Ayrıca diğer kazançlarınız nedeniyle geçici vergiye tabi olmanız halinde de yıllara sari inşaat işinden elde ettiğiniz kazançlarınızın geçici vergi beyannamenize dahil edilmeyeceği tabiidir. Dolayısıyla üzerinden geçici vergi ödenmeyen yıllara sari inşaat ve onarım işi kazançlarınızdan tevkif suretiyle ödenen vergilerinizin cari yıl içerisinde ödenecek geçici vergiye mahsubu mümkün değildir. Tevkif suretiyle ödenen vergiler bu işten elde edilen kazancın beyan edildiği takvim yılı beyannamesi üzerinde tahakkuk eden vergilere mahsup edilecek arta kalan bir kısmın bulunması halinde ise bu tutarlar Kurumlar Vergisi Kanunu’nun 44.maddesi genel hükümleri çerçevesinde nakden ve/veya mahsuben iade edilecektir.

Bilgi edinilmesini rica ederim.
 
Ynt: Yıllara Sari İnşaat İşlerinde Geçici Vergi Hakkında

Yahu anlamıyorum valla yanlış mı yorumluyorum kanun maddelerini ve vergi kanunları sistematiğini.


Muktezalar sadece alanı ve vereni bağlarlar. Amir hükümler üzerine çıkmazlar. Burada bu amir hükümler ve vergisel kavramları baz alarak açıklamalarımı yapacağım.

Md: 42: Birden fazla takvim yılına sirayet eden inşaat ve onarma işlerinde kar veya zarar işin bittiği yıl kati olarak tespit edilir ve tamamı o yılın geliri sayılarak, mezkur yıl beyannamesinde gösterilir.

Md: 120: (4369 sayılı Kanunun 52 nci maddesiyle değişen madde Yürürlük; 1.1.1999) Ticari kazanç sahipleri, bu Kanunun ticari veya mesleki kazancın tespitine ilişkin hükümlerine göre (indirim ve istisnalar ile Vergi Usul Kanununun değerlemeye ait hükümleri de dikkate alınarak) belirlenen ilgili hesap döneminin üçer aylık kazançları (42 nci madde kapsamına giren kazançlar ile noterlik görevini ifa ile mükellef olanların bu işlerden sağladıkları kazançlar hariç) üzerinden 103 üncü maddede yer alan tarifenin ilk gelir dilimine uygulanan oranda geçici vergi öderler.


Burada anlatmak istediğim; hak edişi düzenlenen bir inşaat işi artık GVK 42 kapsamında değildir (yani artık yıllara sari değildir).

GVK:120 ise “42.madde kapsamına giren kazançlar hariç geçici vergi öderler” der.

Sonuçta: Hakedişi düzenlenip 42.madde kapsamından çıkan inşaat işleri md:120 ye tabi olamaz .

Ayrıca, farklı bir görüşüm de: Beyan zamanı gelip, beyan edilmeyen kazancın isminin “istisna” olacağıdır. Kurumlar Vergisinin ödenip bu vergiye ait peşin bir vergi olan geçici vergilerin “istisna” edilmesi Anayasa’ya aykırıdır (Vergini eşitliği ilkesi). İş bittikten sonra sonra vergiye tabi kazancını dğer mükelleflere göre geç ödeyip kendine fon yaratılan inşaat firmasının ayrıcalığı nedir? Vergi kanunları böylece örtülü kazanç yaratmıyor mu?

Kanunları gerekçeleriye yorumlarsak doğru sonuca varırız.

Ben hala geçici vergi beyanı verilmesi gerektiği taraftarıyım.
 
Ynt: Yıllara Sari İnşaat İşlerinde Geçici Vergi Hakkında

Zaten bu madde 1999 da yeni geçici vergi uygulamasına geçildiği zaman, eski geçici (peşin vergi) sisteminden aynen değiştirilmeden geldiği için hatalı bir maddedir.

Geçici verginin, geçmiş yıl vergisi üzerinden hesaplanıp ödendiği eski yöntemde, GVK’ nun 42 nci maddesi kapsamında yıllara sari inşaat ve onarma işleri (YSİOİ) yapan mükelleflerin münhasıran bu işlerden elde ettikleri kazançları geçici vergi kapsamına girmemekteydi. Çünkü bu işlerde peşin vergileme istihkaklardan %5 (+ fon payı) kesinti yapılması şeklindeki farklı bir yöntemle olmaktaydı.

Yani eski yöntemde; geçen yılki matrahın belli bir oranından cari yıl için matrah belirlerlerdi Yani geçmiş yılda YSİİ varsa matrah olmayacağı için bu yıl matrah çıkmazdı.

FAkat yeni (şu anki) yöntem oluşan matrahına bakarak vergiyi 3 ayda bir almaktadır. Dolayısıyla eski formül yeni yönteme uygulanamaz.
 
Ynt: Yıllara Sari İnşaat İşlerinde Geçici Vergi Hakkında

2006 yılı 4. döneminde geçici vergi beyannamesi ile beyan edilmesi gerekir.
 
Ynt: Yıllara Sari İnşaat İşlerinde Geçici Vergi Hakkında

Sadece yıllara sari iş yapan mükellefin geçici vergi mükellefiyeti bile tesis ettirmesine gerek yok. Maliye' nin görüşü aşağıda.

Kanun. Tebliğler ve Maliye Bakanlığı görüşleri geçici verginin konusuna girmez demesine rağmen, hala bazı arkadaşlar beyan edilir diyor. İnanılır gibi değil. Ne diyeyim...


TARİH: 31.08.2004

SAYI : B.07.0.GEL.0.40/4016-192/40095

KONU : Yıllara sari inşaat yapan mükelleflere

geçici vergi mükellefiyeti tesis edilmeyeceği hk.


BURSA VALİLİĞİ

(Defterdarlık:Vasıtasız Vergiler Gelir Müdürlüğü)



İLGİ : 25.05.2004 tarih ve DEF.0.16.11/ÖZG:190-04-5/……..sayılı yazınız.

İlgi yazınız ve eklerinin incelenmesinden, iliniz …………. Vergi Dairesi mükelleflerinden ……….’nin Defterdarlık Makamına verdiği dilekçede yalnızca yıllara sari inşaat ve onarma işiyle uğraştığı belirtilmekte ise de adına tayin edilen özelgede yıllara sari inşaat işinin yanı sıra başkaca ticari faaliyetinin de olduğu ve geçici vergi mükellefiyetinin tesis edilmesi gerektiği yönünde görüş verildiği anlaşılmıştır.

Bilindiği üzere Gelir Vergisi Kanunu’nun mükerrer 120’nci maddesinde yıllara sari inşaat ve onarma işi yapan mükellefler ile noterlik görevini ifa ile mükellef olanların geçici vergi ödemeyecekleri hükme bağlanmıştır.

Ayrıca konu ile ilgili olarak yayımlanan 157 ve 217 Seri Nolu Gelir Vergisi Genel Tebliğlerinde yıllara sari inşaat ve onarma işi yapan mükellefler ile noter bulunmayan yerlerde Adalet Bakanlığınca geçici yetkili noter yardımcısı olarak görevlendirilenlerin münhasıran bu kazançlarının geçici vergi kapsamına girmeyeceği belirtilmiştir. Diğer bir ifade ile gerçek usulde vergilendirilen söz konusu mükellefler, münhasıran bu işleri yaptıkları takdirde geçici vergi ödemeyeceklerdir. Ancak, sözü edilen mükelleflerin bu işlerinin yanında gerçek usulde gelir vergisine tabi ticari ve mesleki kazançlarının olması halinde; bu mükellefler, yıllara sari inşaat ve onarma ve geçici yetkili noter yardımcılığı işinden elde ettikleri kazançları dışında kalan kazançları için, geçici vergi ödemek zorundadırlar.

Bu çerçevede, ilgili yazınız ekinde yer alan mükellefe ait dilekçede yıllara sari inşaat ve onarma işinden başka bir işle uğraşılmadığı belirtildiğinden, konunun yukarıdaki açıklamalar dahilinde değerlendirilerek, münhasıran yıllara sari inşaat ve onarma işi yapıldığının tespiti halinde söz konusu mükellef adına geçici vergi mükellefiyetinin tesis edilmemesi gerekmektedir.

Bilgi edinilmesini ve gereğinin buna göre yapılmasını rica ederim.
 
Ynt: Yıllara Sari İnşaat İşlerinde Geçici Vergi Hakkında

mesut-smm ' Alıntı:
Sadece yıllara sari iş yapan mükellefin geçici vergi mükellefiyeti bile tesis ettirmesine gerek yok. Maliye' nin görüşü aşağıda.

Kanun. Tebliğler ve Maliye Bakanlığı görüşleri geçici verginin konusuna girmez demesine rağmen, hala bazı arkadaşlar beyan edilir diyor. İnanılır gibi değil. Ne diyeyim...

/quote]

Kanunları yorumlarsak ver diyor.
Tebliğler yorumlarsak da aynı.

Bu kanunu yanlış yorumlayan muktezalar da yanlış görüş bildiriyor kanaatindeyim hala. İnanabilirsiniz buna.
 
Ynt: Yıllara Sari İnşaat İşlerinde Geçici Vergi Hakkında

mesut-smm ' Alıntı:
Sadece yıllara sari iş yapan mükellefin geçici vergi mükellefiyeti bile tesis ettirmesine gerek yok. Maliye' nin görüşü aşağıda.

Bu çerçevede, ilgili yazınız ekinde yer alan mükellefe ait dilekçede yıllara sari inşaat ve onarma işinden başka bir işle uğraşılmadığı belirtildiğinden, konunun yukarıdaki açıklamalar dahilinde değerlendirilerek, münhasıran yıllara sari inşaat ve onarma işi yapıldığının tespiti halinde söz konusu mükellef adına geçici vergi mükellefiyetinin tesis edilmemesi gerekmektedir.

Bilgi edinilmesini ve gereğinin buna göre yapılmasını rica ederim.

Birincisi, muktezalar maliyenin değil önemli ölçüde o bölgedeki defterdarın görüşüdür. Sadece alan firmayı bağlar.

Sonra yukarıdaki mukteza derki; "geçici vergi mükellefiyetinin tesis edilmemesi "

mükellefiyetler kanunla tesis edilir. Yani GVK-gelir vergisi mükellefi, KVK-Kurumlar vergisi mükellefi...gibi. Geçici vergisi mükellefi- Geçici Vergi Kanunu diye bir kanun var mı? Geçici Vergi Kurumlar ve Gelir vergisi mükelleflerinin ödediği Gelir ve Kurumlar vergisi nin peşin ödenen kısmıdır.
 
Ynt: Yıllara Sari İnşaat İşlerinde Geçici Vergi Hakkında

mesut-smm ' Alıntı:
Sadece yıllara sari iş yapan mükellefin geçici vergi mükellefiyeti bile tesis ettirmesine gerek yok. Maliye' nin görüşü aşağıda.

Kanun. Tebliğler ve Maliye Bakanlığı görüşleri geçici verginin konusuna girmez demesine rağmen, hala bazı arkadaşlar beyan edilir diyor. İnanılır gibi değil. Ne diyeyim...

Muktezalara inanmadan önce 120 ve 43 maddeleri bir alıcı gözle ve gerekçeleriyle inceleseniz ne demek istediğim, gayet iyi anlayacaksınız.
 
Ynt: Yıllara Sari İnşaat İşlerinde Geçici Vergi Hakkında

butterfly effect ' Alıntı:
Ayrıca, farklı bir görüşüm de: Beyan zamanı gelip, beyan edilmeyen kazancın isminin “istisna” olacağıdır. Kurumlar Vergisinin ödenip bu vergiye ait peşin bir vergi olan geçici vergilerin “istisna” edilmesi Anayasa’ya aykırıdır (Vergini eşitliği ilkesi). İş bittikten sonra sonra vergiye tabi kazancını dğer mükelleflere göre geç ödeyip kendine fon yaratılan inşaat firmasının ayrıcalığı nedir? Vergi kanunları böylece örtülü kazanç yaratmıyor mu?

Kanunları gerekçeleriye yorumlarsak doğru sonuca varırız.

Ben hala geçici vergi beyanı verilmesi gerektiği taraftarıyım.

senelere sari işlerde 31.12.2006 ya kadar %5 1/1/2007 den itibaren de %3 stopaj kesintisi yapıldığından, kazanç geç beyan edilse bile verginin geç ödenmesi pek sözkonusu değil.

Senelere sari işler geçici vergi ile beyan edilmeyip kurumlar veya gelir vergisi beyannamesi ile beyan edilir.
 
Ynt: Yıllara Sari İnşaat İşlerinde Geçici Vergi Hakkında

Yasin KARAGÖZ ' Alıntı:
butterfly effect ' Alıntı:
Ayrıca, farklı bir görüşüm de: Beyan zamanı gelip, beyan edilmeyen kazancın isminin “istisna” olacağıdır. Kurumlar Vergisinin ödenip bu vergiye ait peşin bir vergi olan geçici vergilerin “istisna” edilmesi Anayasa’ya aykırıdır (Vergini eşitliği ilkesi). İş bittikten sonra sonra vergiye tabi kazancını dğer mükelleflere göre geç ödeyip kendine fon yaratılan inşaat firmasının ayrıcalığı nedir? Vergi kanunları böylece örtülü kazanç yaratmıyor mu?

Kanunları gerekçeleriye yorumlarsak doğru sonuca varırız.

Ben hala geçici vergi beyanı verilmesi gerektiği taraftarıyım.

senelere sari işlerde 31.12.2006 ya kadar %5 1/1/2007 den itibaren de %3 stopaj kesintisi yapıldığından, kazanç geç beyan edilse bile verginin geç ödenmesi pek sözkonusu değil.

Senelere sari işler geçici vergi ile beyan edilmeyip kurumlar veya gelir vergisi beyannamesi ile beyan edilir.

Burada siz devam eden yıllara sari inşaatlardaki stopaj kesintisini söylüyorsunuz. Yıılara sarilik geçici vergi beyannamesi verilir ama geçici vergi beyan edilmez. Haklısınız

Fakat yıl içinde (mesela Ocak'ta ) inşaat bitip yıllara sarilik sona erince 3,6,9,ve 12 aylara ait 4 adet beyan verilmiyecek mi? Burada tartışılan bu hususdur.
 
Ynt: Yıllara Sari İnşaat İşlerinde Geçici Vergi Hakkında

%3 hasılat üzerinden kesilen vergi olup %20 kara isabet eden vergidir. Arada çok fark var.

Örneğin 2.000.000 YTL'lik bir inşaat işinde kesilen stopaj (2007 yılı %3'e göre) 60.000.-YTL'dir.

Bu işten %20 kar ettiğimizi düşünürsek. İnşaatın Maliyeti ortalama 1.670.000 YTL olur.

Karımız : 2.000.000 YTL - 1.670.000 YTL = 330.000.- YTL

Kurumlar Vergisi : 330.000 YTL x 0,20 = 66.000 YTL

Görüldüğü gibi %3 ile %20 arasında aslında %17'lik bir fark yok öyle değil mi?
 
Ynt: Yıllara Sari İnşaat İşlerinde Geçici Vergi Hakkında

derman.smmm ' Alıntı:
%3 hasılat üzerinden kesilen vergi olup %20 kara isabet eden vergidir. Arada çok fark var.

Görüldüğü gibi %3 ile %20 arasında aslında %17'lik bir fark yok öyle değil mi?

Haklısın. Sildim.
 
Ynt: Yıllara Sari İnşaat İşlerinde Geçici Vergi Hakkında

Derman Bey

Sağolun. Tam ben yazıyordum. Çok güzel izah etmişsin farkı.

Stopaj sadece hakedişten kesilir. Kurumlar vergisi ise Hakediş - Maliyetler = Net Kar üzerinden %20 olarak vergilendirilir.

Butterfly, ilk önce siz bu konulara vakıf olun. Onda sonra, yıllara sari inşaatta geçici vergide beyan olur mu, olmaz mı tartışırız.
 
Ynt: Yıllara Sari İnşaat İşlerinde Geçici Vergi Hakkında

mesut-smm ' Alıntı:
Butterfly, ilk önce siz bu konulara vakıf olun. Onda sonra, yıllara sari inşaatta geçici vergide beyan olur mu, olmaz mı tartışırız.


TERBİYESİZ
 
Ynt: Yıllara Sari İnşaat İşlerinde Geçici Vergi Hakkında

Öncelikle tepkim için tüm forumdan özür dilerim.

Daha sonra benim mesleki pozisyonum yargılamadan önce yukarıdaki eleştirilerime adam akıllı cevap yazılmasını beklerdim.

Örneğin ; Bilmemneresi defterdarının verdiği ve sizin de akıl hocası kabul ettiğiniz bu muktezdaki "geçici vergi mükellefi" cümlesindeki büyük hatayı görün sonra muktezayı kabul edin" dedim vasıfsız oldum....

"42 madde kapsamından" çıkmak mantığımı tartışın sonra kabul edin dedim vasıfsız oldum....

Eğer deseydim Özbalcı benimle aynı fikri savunuyor diye, Değerli üstadım "Mehmet Maç" aynı fikirde diye isim versem kabul mu edecektiniz görüşü. Bu kadar şekilcilik ve teslimiyetçilik olmaz.
 
Ynt: Yıllara Sari İnşaat İşlerinde Geçici Vergi Hakkında

Sonra gerekçeniz şudur. stopaj veriyoruz geçici vergi vermeyiz. Ama zatan bu stopajları geçici vergide mahsup etmeyeceksiniz ki. Stopajınız fazla ise geçici ödemeyeceksiniz.

O zaman kışın cirosu olmayan ve kış aylarında parasını repoya yatırıp önemli ölçüde repo geliri elde eden turizm şirketleride 3. ve 6. ayın geçicisini vermesin.

"Ben stopajımı ödedim, geçici beyanname vermeyeceğim" felsefesi hatalı bir felsefedir. Hiçbir sektör Geçici vergiden istisna tutulamaz

42 nci madde kapsamında yapılan işler stopaj yoluyla zaten geçici bir vergiye tabi tutulmaktadır. Bunlar üzerinden tekrar ayrı bir geçici vergi hesaplatmak mükerrerliğe yol açacaktır. Bu işin zararla yada karla sonuçlanması stopaj yoluyla peşin vergisinin ödenmiş olduğu gerçeğini değiştirmeyecektir. Yıllara sari iş kazançla sonuçlandığında, üzerinden geçici vergi hesaplanmayarak mükerrer vergi alınması önleniyorken, işin zararla sonuçlanması halinde bu zararın diğer işlerden doğan gelirden indirilmemesi aslında olmayan bir matrahın geçici vergiye tabi tutulmasına böylece de - zararla sonuçlanan işten tevkif yoluyla alınmış peşin bir vergi zaten varken- mükerrer vergilemeye yol açacaktır.

- Geçici vergi cari yılın gelir veya kurumlar vergisine mahsuben alınır. Madem ki 4369 sayılı Kanunun gerekçesinde olmayan kazançtan vergi alınmasının yarattığı sakıncanın ortadan kaldırılması ve gerçek gelirin vergilendirilmesinin amaçlandığı vurgulanmaktadır, o halde yıllara sari iş nedeniyle doğan ve yıl sonunda cari yıl vergi matrahını düşüreceği belli olan (üstelik istihkak üzerinden stopaj yoluyla peşin vergi ödenmiş bulunan) bir zararın geçici vergi dönemlerinde dikkate alınmamasının, var olmayan kazancın peşin vergilendirilmesine yol açacağı ve Kanunun amacına ters düşeceği de aşikardır.
 
Üst