YILLIK ÜCRETLİ İZİN YÖNETMELİĞİ
Ücretin Ödenmesi
Madde 21 İzin ücretinin belirlenmesinde; fazla çalışma karşılığı alınacak ücretler, primler, sosyal yardımlar ve işyerinin devamlı işçisi olup, normal saatler dışında hazırlama, tamamlama, temizleme işlerinde çalışan işçilerin bu işler için aldıkları ücretler hesaba katılmaz.
İşveren veya işveren vekili, yıllık ücretli iznini kullanan her işçiye izin dönemine ilişkin ücreti ile ödenmesi bu döneme rastlayan diğer ücret ve ücret niteliğindeki haklarını izine başlamadan önce peşin olarak vermek veya avans olarak ödemek zorundadır.
Merhaba, yukarıdaki yıllık izin yönetmeliğinin ücret ödenmesi bölümünde izne ayrılmadan önce personele izin ücretinin ödenmesi gerektiği yazıyor. ben izne çıkan personele ücret ödemiyorum, bordrosunda ücretli izin olarak gösterip izin kullandığı günlerin ücretlerini (genel tatil ve hafta tatiline rastlarsa o ücretleri de) eksiksiz olarak ay sonunda (yani maaş gününde) ödüyorum. yaptığım yanlış bir uygulama mı? yanlışsa yaptırımı nedir?
Ücretin Ödenmesi
Madde 21 İzin ücretinin belirlenmesinde; fazla çalışma karşılığı alınacak ücretler, primler, sosyal yardımlar ve işyerinin devamlı işçisi olup, normal saatler dışında hazırlama, tamamlama, temizleme işlerinde çalışan işçilerin bu işler için aldıkları ücretler hesaba katılmaz.
İşveren veya işveren vekili, yıllık ücretli iznini kullanan her işçiye izin dönemine ilişkin ücreti ile ödenmesi bu döneme rastlayan diğer ücret ve ücret niteliğindeki haklarını izine başlamadan önce peşin olarak vermek veya avans olarak ödemek zorundadır.
Merhaba, yukarıdaki yıllık izin yönetmeliğinin ücret ödenmesi bölümünde izne ayrılmadan önce personele izin ücretinin ödenmesi gerektiği yazıyor. ben izne çıkan personele ücret ödemiyorum, bordrosunda ücretli izin olarak gösterip izin kullandığı günlerin ücretlerini (genel tatil ve hafta tatiline rastlarsa o ücretleri de) eksiksiz olarak ay sonunda (yani maaş gününde) ödüyorum. yaptığım yanlış bir uygulama mı? yanlışsa yaptırımı nedir?