Yurt Dışında Şube Açılışı

Üyelik
20 Eyl 2006
Mesajlar
97
değerli üstatlar ;demir doğrama işiyle iştikal eden şahıs firmam gürcistanda şube açılışı yapmak istiyor
burdan yurtdışına makinalar ve mal sevkiyatı yapacak bu işlemleri yapabilmesi için herhangibir kuruma bilgi verilmesi gerekirmi ?mal ve techizatların faturaları beraberinde mi olacak yurtdışına çıkmak için farklı bir fatura gerekiyormu bana yardımcı olursanız çok memnun olacağım şimdiden herkese tşk.ederim...
 
Üyelik
7 Haz 2005
Mesajlar
877
Konum
Zonculdak
Ynt: Yurt Dışında Şube Açılışı

Merhaba

1. sorunuzun cevabı
- Yurt dışında şube açmayı düşünen firmalar doğrudan doğruya Maliye Bakanlığına başvururlar. Bakanlık talebi inceler, sonuca bağlar ve gereken izni verir.

Yurt dışında şube açmak isteyen firmalar öncelikle Maliye Bakanlığına hitaben bir dilekçe yazarlar ve aşağıdaki konular hakkında bilgi verirler;

a) Firmanın ismi,
b) Kuruluş tarihi,
c) Ticaret siciline kayıt tarih ve numarası,
d) Ödenmiş sermayesi,
e) Şahıs firması ise sahibinin adı ve soyadı.
f) Firma ortaklık ise, adi ve kolektif ortaklıklarda bütün ortakların, komandit ortaklıklarda komandite ortakların ad ve soyadları ile kar/zarara katılma oranları, limited, anonim ve kooperatif ortaklıklarda yöneticilerin ad ve soyadları,
g) Son beş yıllık kar/zarar miktarı,
h) Firmanın daha önce yurt dışında açılmış temsilcilikleri varsa, bunların yeri, verilmiş izin tarih ve sayısı, son beş yılda bunlara tahsis edilen dövizler,
i) Yurt dışında yeni açılacak temsilciliğin ilk kuruluş giderleri ile yıllık kira, personel genel giderlerini ayrı ayrı göstermek suretiyle talep edilen toplam döviz miktarı,
j) Talebin incelenmesinde yararlı görülecek diğer önemli noktalar.

Ekler:

1- Yurt dışında temsilcilik açılmasının nedenlerini, sağlayacağı yararları elde edilmesi muhtemel döviz gelirleri tahminlerini kapsayan bir inceleme,
2- Son iki yıla ait bilanço ve kar/zarar cetvelleri
????????????????????????????????????..

Bahsettiğiniz mal gönderme işlemi KONSİNYE İHRACAT kapsamında değerlendirilir. Konsinye İhracat, Kesin satışı daha sonra yapılmak üzere yurt dışındaki alıcılara, komisyonculara, ihracatçının yurt dışındaki şube veya temsilciliklerine mal gönderilmesidir.

Konsinye satışlar hakkında kısa bilgi:
Konsinye suretiyle (şube vasıtasıyla) satışın anlamı, mülkiyet devri yapılmaksızın malın alıcı adayı durumundaki kimseye satılmak üzere komisyoncuya (konsinyiye) gönderilmesidir. Komisyoncuda satılmak üzere bekleyen malın mülkiyeti, satış vaki oluncaya kadar malı gönderende kalır. Bu mal yıl sonu itibariyle satılmamış durumda ise mal gönderenin stokları arasında yer alır.

Mal komisyoncuya fatura ile değil, irsaliye karşılığı teslim edilmelidir. Sonra satılması halinde, malın satış faturasının malın sahibi tarafından malı satın alan kişiye kesilmesi ve komisyoncunun (konsinyi) da sözleşme gereği hakkettiği ücretini fatura karşılığı malın ilk sahibinden (konsinyatörden) almalıdır.
Bu işlemlerin muhasebe kayıtları için 900'lü hesaplara bakınız.
??????????????????????????..

Bu tip ihracatta ihracatçı Gümrük Beyannamesi ile ilgili İhracatçı Birliği'ne başvurur. İhracatçı Birliği'nin 90 gün içerisinde kullanılması kaydıyla verilen izinle Gümrük İdaresine başvurulur. Malın kesin satışı sonrası ihracatçı, 30 gün içerisinde kesin satış faturası ve diğer belgelerle durumu ilgili İhracatçı Birliği'ne ve ihracat bedelinin geleceği aracı bankaya bildirir.

Malın fiili ihraç tarihinden itibaren 1 yıl içerisinde satılması gerekmektedir. Haklı ve zorunlu nedenlerle izni veren merci tarafından 1 yıla kadar uzatılabilir.

2. sorunuzun cevabı:

Yurt dışına mal göndermek için ayrı bir fatura gerekmez. Yalnız burada fatura kesilme tarihi, şubeye gönderilen malın şube tarafından satıldığı tarihle aynı olmalıdır
 
Üyelik
20 Eyl 2006
Mesajlar
97
Ynt: Yurt Dışında Şube Açılışı

sayın EROL;yanıtınız için çok tşk.ederim sağolun..
 
Üyelik
28 Şub 2007
Mesajlar
9
Ynt: Yurt Dışında Şube Açılışı

sayın osman erol 'a ayrıntılı bilgiden dolayı teşekkür ederim.
 
Üyelik
17 Mar 2016
Mesajlar
2
Konum
istanbul
sayın osman erol bey,

dubaide ofis açmak için yampış olduğumuz masrafları (noter,tercüme,kosolosluk onay bedeli,vb.) hangi hesapta takip etmemiz gerekiyor. bilgilendirirseniz sevinirim. hayırlı günler.
 
Üst