Yurtdışı Firmanın Türkiyede İrtibat Bürosu Açması

Ogrenci

Katkı Sunan Üye
Üyelik
6 Haz 2005
Mesajlar
171
merhaba


Yurtdışı bir yabancı firma Türkiyede bir irtibat bürosu açacak.
Tüm Giderleri yurt dışı firmadan gelecek.

1) Mükellefiyet kaydı nasıl olacak?
2) Kiraladağı yere ödediği kira bedelinden stopaj kesintisi olacak mı?
3) Çalıştıracağı işçiden vergi kesintisi yapılacak mı?
4) Alması gereken izinler var mı?

saygılarımla
teşekkürler
 
Merhaba,
Bir yurtdışı bankaya ait irtibat bürosunun çalışan işçilerin SSK ya bildirimi ve kira stopajı ile ilgili uygulamam olmuştu.
İrtibat bürolarının gelirleri yurtdışından geliyor, ve Türkiye'de herhangi bir ticari faaliyette bulunmadıkları için, sadece yaptıkları giderleri yurtdışına rapor ediyorlardı bu yüzden de Kurumlar vergisi ve geçici vergi ile kdv mükellefiyetlikleri yoktu. Türkiye'de yaptıkları harcamaların içinde ödedikleri KDV giderleştiriliyordu.
Çalıştırdıkları işçiler için GV kesintisi uygulanmıyor, DV kesintisi uyguluyorduk. Bizde kiraya veren vakıf olduğu için sorumlu sıfatıyla kira stopajı da uyguluyorduk , (stopajdan kaçış yok.)

İRTİBAT BÜROSU KURULUŞU
Müsteşarlık, yabancı ülke kanunlarına göre kurulmuş şirketlere, Türkiye'de ticari faaliyette bulunmamak kaydıyla irtibat bürosu açma izni vermeye ve bu izinlerin süresini uzatmaya yetkilidir.

Yabancı şirketlerin, para ve sermaye piyasaları, sigortacılık gibi özel mevzuatı bulunan alanlarda faaliyette bulunmak amacıyla irtibat bürosu açma talepleri, ilgili özel mevzuatı çerçevesinde yetkili kılınan kurum veya kuruluşlarca değerlendirilir.


Başvuru İçin Gerekli Belgeler
Türkiye’de irtibat bürosu kurmak için aşağıdaki belgelerle müracaat edilir:

a) Ana şirkete ait ve ilgili Türk Konsolosluğunca veya Lahey Devletler Özel Hukuku Konferansı çerçevesinde hazırlanan Yabancı Resmi Belgelerin Tasdiki Mecburiyetinin Kaldırılması Sözleşmesi hükümlerine göre tasdik edilmiş Faaliyet Belgesi aslı,

b) Ana şirket hakkında hazırlanmış Faaliyet Raporu veya bilanço ve gelir tablosu,

c) İrtibat bürosunun faaliyetlerini yürütmekle görevli olarak atanacak kişiye verilecek yetki belgesi aslı,

d) İrtibat bürosunun kuruluş işlemlerinin başka bir kimse aracılığı ile yürütülmesi durumunda vekaletname aslı.

e) Vekaletname (Ek-1)

SSK lı çalışan işçilerle ilgili bilgi için ;
http://forum.alomaliye.com/viewtopic.php?t=923&highlight=irtibat+b%FCrosu


İyi çalışmalar,
 
Üst